Pàgines

divendres, 3 de juny del 2011

Setmana del 30 de maig al divendres 3 de juny

Fixeu-vos com passa el temps, ja ens hem menjat el mes de maig i estem a final de curs: ja s'ensumen les vacances. Espero de tot cor que tots els qui estudieu us poseu les piles i feu un bon esforç per tal de tenir un estiu ben tranquil i que no us quedi cap assignatura penjada pel setembre. I els qui treballeu, suposo que ja somieu amb uns dies de descans ben merescut. Realment el mes de juny és el pòrtic de les vacances i, tot i que sembla que aquests dies el temps no acompanya gaire, ja podem gaudir de la bonança que fa a les nostres terres.

Per a mi ha estat una setmana força atapeïda de visites i reunions, senyal inequívoc que el curs s'acaba: s'ha de revisar el que s'ha fet i pensar el què farem per al nou curs. Tot començant pel dilluns, dia 30 de maig, vaig rebre vàries visites de mossèns, sobretot arxiprestos, per consultar-los el seu punt de vista de cara als nomenaments de nous rectors que hem de fer. Pregueu perquè el Senyor ens il·lumini a tots.

Al migdia vaig anar a dinar amb els membres del CECAS (Centre Català de Solidaritat), que és la resposta que els bisbes de Catalunya vam voler donar conjuntament al problema de la drogadicció a les nostres diòcesis. Va ser un dinar molt familiar i agradable, compartit amb els directius i amb la comunitat terapèutica, les persones que un dia van dir prou i estan fent un camí molt seriós de rehabilitació i reinserció. Moltes gràcies a tots els qui hi treballen i hi col·laboren: professionals i voluntaris.

Dimarts 30 vaig tenir, com cada dimarts, el Consell Episcopal. Espero que aviat pugui estar penjat el comunicat habitual de la reunió. I a la tarda, com cada dimarts, vaig anar a l'església de Sant Antoni de Pàdua per fer l'exposició amb el Santíssim i administrar el sagrament de la Reconciliació.

Dimecres dia 1 de juny vaig rebre la visita de presentació i protocol·laria del nou Director General d'Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, el Sr. Xavier Puigdollers, el qual venia acompanyat per la Sra. Rosanna Camps, Directora dels Serveis Territorials de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat a Tarragona. Us deixo dues fotos penjades.

Acolliment al vestíbul del meu despatx

Durant un moment de la reunió
Després vaig rebre el nou prior de la comunitat dels Carmelites Descalços de Tarragona, el P. Pere Martorell, que va venir a presentar-se arran de la seva elecció. I després vaig rebre a la vicària de les Claretianes, Gna. Victòria Bartolomé, i dues germanes més de la cúria provincial, que van venir a presentar-me el projecte que tenen per a la casa de les Claretianes a Reus. És un projecte molt bonic i espero que sigui un èxit. Tots hi guanyarem.

Ahir dijous, vaig tenir una reunió amb els tècnics que porten les obres del Seminari i amb altres assessors diocesans de cara a definir els detalls de com serà la decoració de l'edifici del Centre Cultural Tarraconense, un cop acabin les obres, que espero sigui aviat, estan molt avançades. Espero que també aviat us podré penjar alguna foto de com ha quedat la reforma d'aquest històric edifici.
Al vespre vaig anar a confirmar a la parròquia de la Santíssima Trinitat de Tarragona, on un grupet de 10 joves i tres adults van rebre la plenitud del do de l'Esperit Sant. Espero que en ells doni molt de fruit i que siguin valents i no s'avergoneixin mai de dir-se cristians i de proclamar la seva fe. Us penjo una foto que, molt amablement, m'ha enviat el Josep Ferrer (Foto Fer-vi).
El grup de confirmats amb el catequista i ... potser un aspirant a escolà?
Aquest matí he anat d'excursió a Capafonts. He fet aquesta foto des del Foradot.

Avui al vespre aniré a confirmar a la parròquia de Santa Maria de Solivella on, segons m'ha explicat Mn. Magí Mejías, el rector, m'esperen 20 joves.

Som al matí del dissabte dia 4 i completo el que us comentava de les confirmacions d'ahir a Solivella amb la foto de tot el grup. Va ser una cerimònia molt lluïda i els joves i familiars van estar molt contents. Després vaig sopar a casa del mossèn amb les dues catequistes, els seus marits i altres persones. Prego al Senyor perquè aquests joves continuïn vivint la seva fe cristiana.

Els confirmats de Solivella