Pàgines

diumenge, 19 de juny del 2011

Dijous i divendres

Ja veieu que el ritme dels esdeveniments no para. El passat dijous, 16 de juny, al matí, vaig tenir a Loreto la reunió del Consell Episcopal amb els arxiprestos. L'arxiprest és una figura molt antiga: és un rector que s'encarrega de coordinar l'activitat pastoral entre un grup de parròquies, que formen l'arxiprestat, dels quals a la nostra arxidiòcesi n'hi ha onze. D'alguna manera és l'encarregat de mantenir units i en contacte els rectors del seu àmbit. Per aquest motiu, són bons coneixedors de la realitat pastoral de cada arxiprestat i valuosos ajudants per al meu ministeri. Per això ens reunim regularment, normalment tres cops a l'any.
A la tarda, vaig rebre visites i al final vaig assistir a la presentació del llibre Societat i Església a Catalunya, del Dr. Joan Bada i Elies, que es va fer a la sala d'actes del Museu d'Art Modern de la Diputació de Tarragona. Mn. Manuel Fuentes va presentar aquest llibre. Us penjo dues fotos de l'acte.
Vista de la sala d'actes
Taula de presidència de l'acte
Divendres, dia 17 al matí, vaig tenir algunes visites i vaig anar visitar algun mossèn malalt.

A la tarda em van visitar els membres de la Junta de la Mare de Déu del Claustre, que estan preparant les celebracions del Centenari de la seva coronació canònica. Us poso la foto que vàrem fer. Prego perquè les seves iniciatives es puguin portar a terme.
La foto al final de l'entrevista

Després vaig anar a confirmar a la parròquia de Santa Maria de Cambrils, la parròquia de naixement i de bateig del Cardenal Vidal i Barraquer. Precisament per això vaig demanar al Degà del Capítol de la Catedral que em deixés portar-hi el calze que fa unes setmanes em varen lliurar els jesuïtes i que va pertànyer al Cardenal, amb el qual va celebrar durant el seu exili a Roma i a Friburg. Quina il·lusió poder-lo portar en aquesta parròquia i quina emoció per part dels fidels per tenir entre ells aquesta "relíquia" del tan estimat per ells Cardenal Vidal i Barraquer.

La celebració va ser molt emocionant, molt ben acompanyada per l'organista i un violí, i molt ben preparada pels catequistes i el mossèn. A tots ells, i als escolans que em van ajudar, moltes gràcies. Aquí teniu la foto que us vaig prometre, una mica tard, però.
Aquí els teniu: mossens, confirmats, catequiestes i escolans