Pàgines

dimecres, 13 de juliol del 2011

Una setmana després

Una setmana després d'haver escrit el meu últim comentari torno a prendre el fil, avui que acabo d'arribar de la reunió d'estiu de la Conferència Episcopal Tarraconense. Aviat podreu veure el comunicat de la reunió aquí.

Doncs bé, fent la vista enrere, el dilluns 4 de juliol vaig rebre una missionera seglar, la Núria Costa, que col·labora a Kinsasha (R. D. del Congo) amb la nostra estimada Isabel Correig. Aviat tornarà a marxar cap a l'Àfrica.
El dia 5, dimarts, vaig tenir reunió del Consell Episcopal, algunes visites i, a la tarda, a la Sala Sant Jordi de la Facultat de Teologia de Catalunya, dins les Jornades de formació permanent i Escola de Catequistes que organitza el Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i Balears (SIC), vaig presidir juntament amb Mons. Joan Enric Vives, arquebisbe-bisbe d'Urgell, i Mons. Xavier Salines, bisbe de Tortosa, la presentació de les noves edicions dels Documents de la Fe per a la Catequesi, concretament la 4ª edició del Catecisme de l'Església Catòlica, la 4ª reimpressió del Compendi del Catecisme i la primera edició, és una novetat, de l'Essencial per a la vida del cristià, llibret que no pretén cap altra cosa que recordar, en síntesi, el que tot catòlic ha de conèixer i dur a la pràctica. Us penjo dues fotos de l'acte.

La presidència amb els llibres que es presentaven

Un aspecte de la Sala Sant Jordi a la Facultat de Teologia de Catalunya
El dia 6, de molt bon matí, vaig agafar la maleta i amb més de 500 pelegrins i malalts, vam marxar cap a Lourdes. És el nostre pelegrinatge diocesà que cada any organitza l'Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, als quals agraeixo de tot cor l'organització d'aquest esdeveniment anual, així com als voluntaris, infermeres i altres col·laboradors, des d'aquí els vull manifestar el meu agraïment i el meu reconeixement pel seu servei als malalts. Us deixo una foto.

Foto del dijous, 7 de juliol, a la gruta: a 8ºC i sota la pluja!
Amb el meu amic Jordi, no manca cap any a la cita a Lourdes
"Per què portes aquesta creu?" Quina sana curiositat infantil!
Vaig estar a Lourdes fins al dia 8, divendres, a la tarda, que vaig haver de marxar perquè al dia següent, 9 de juliol, a la Catedral, celebràvem el Centenari de la Coronació Canònica de la Mare de Déu del Claustre. L'eucaristia va ser molt bonica i va tenir lloc a la capella del Santíssim de la Catedral, que estava plena de gom a gom, fet que demostra com s'estimen els tarragonins la seva Mare de Déu. Vam acabar amb la processó pel claustre i el bes de la medalla.

Al vespre, a Reus, vaig participar a l'homenatge, ben merescut, al P. Marcel·lí, dels PP. de la Sagrada Família, que aviat ens deixarà, per decisió dels seus superiors. Et desitjo molts èxits allà on vagis, Marcel·lí, t'acompanya la meva benedicció.

El diumenge, dia 10, vaig anar a trobar els pelegrins que tornaven de Lourdes i vaig dinar amb ells a Les Borges Blanques.

Per últim, els dies 11, 12 i 13 he estat a Salardú, a la reunió n. 199, de final de curs, dels bisbes de les diòcesis amb seu a Catalunya. Aquí teniu dues fotos de la reunió.
Una de les sessions de treball
No tot era treballar, també teníem temps de resar junts ...
... i de visitar museus