Pàgines

dilluns, 25 de juliol del 2011

Sant Jaume

Avui, abans que res, vull felicitar tots els Jaumes i Santiagos en el dia del nostre Sant Patró. Per molts anys! El ritme dels dies s'accelera i els esdeveniments van passant cada cop més apressa, per això ara feia uns dies que no us posava res, però de seguida us poso al corrent.

Dilluns, dimarts i dimecres de la setmana passada vaig estar predicant uns exercicis espirituals als laics amb missió pastoral. Si voleu saber què és i què fa un laic amb missió pastoral ho podeu fer aquí. Aquí us deixo una foto, molts ja els coneixeu.
Els nostres laics amb missió pastoral. Aquí també manquen vocacions!
A més dels exercicis espirituals, vaig estar rebent visites. Entre d'altres vaig rebre la del Gmà. Joan Guiteres, provincial dels Germans de la Salle, que va venir a comunicar-me que tanquen la casa que la comunitat té a Tarragona, a Sant Pere i Sant Pau, i la comunitat marxa. Una altra notícia dolorosa. Tant de bo que això ens faci pensar a tots una mica i, des de la nostra vida, prendre decisions.

El dijous vaig estar a Poblet, amb els nostres mossens que feien la tanda d'estiu d'exercicis espirituals. Sempre que puc, estiu i hivern, un dia m'arribo al lloc on fan els exercicis i tots plegats celebrem l'eucaristia, dinem i els ofereixo l'oportunitat, si algú ho vol, de parlar personalment amb mi. Em sembla que és important dedicar un temps als meus col·laboradors més propers. Aquí teniu una foto: està feta al lloc que es diu "el molí", on va estar presoner el nostre bisbe auxiliar Manel Borràs el 21 de juliol de l'any 1936. Des d'aquí el van portar a la presó a Montblanc i el 12 d'agost, a mitja pujada cap al Coll de Lilla va donar testimoni de la fe amb la seva sang.
Amb els mossens. Falta Mn. Josep-Maria Alegret, que era qui feia la foto
Divendres 22, convidat pel rector, Mn. Jaume Gené, vaig anar a la Nou de Gaià, un dels nostres pobles encisadors, per celebrar la festa major de Santa Maria Magdalena i celebrar també, convidat per l'ajuntament, el Mil·lenari d'aquesta població. Va ser una festa molt bonica. L'eucaristia va ser molt solemne, concelebrada per set mossens, amb l'església plena de gom a gom i molt ben acompanyada per la Coral Veus de Prades, als quals des d'aquí vull felicitar i agrair la seva aportació. Al final de la celebració vaig beneir el nou vitrall de santa Maria Magdalena, molt bonic. També hi va haver un concert coral a càrrec de les Veus de Prades, molt aplaudit, i finalment, al Casal de la Nou, juntament amb els mossens i d'altres persones, em van convidar a dinar. Gràcies al Sr. Alcalde, Jordi Cañellas, i a la resta de la Corporació Municipal, pel seu acolliment. Aquí teniu unes fotos, gentilesa d'en Carles Roca (moltes gràcies!!!).
Els mossens amb els escolans
El vitrall de Santa Maria Magdalena
La coral Veus de Prades, durant el concert
 Dissabte vaig tenir el goig d'assistir l'enllaç matrimonial del Ricard (nebot meu) i la Letícia, a la Capella del Santíssim de la Catedral. Desitjo que siguin molt feliços, molt fidels i molt perseverants en les promeses que, mútuament, es van fer danvant l'altar i davant el poble de Déu "en les alegries i en les penes, en la salut i en la malaltia, tota la meva vida". Sona fort, oi? Però és possible. A Déu res no li és impossible.

Finalment, diumenge, vaig celebrar l'eucaristia amb administració del sagrament de la Confirmació a la parròquia de Sant Salvador de Tarragona,
Els confirmats a Sant Salvador
i a la parròquia de Sant Mateu de Riudecanyes. Us poso la foto:
Els mossens, els pares, padrins i les tres noies confirmades
En tornar de Riudercanyes, vaig fer una aturada a l'auditori Josep Carreras de Vila-seca, on s'havia organitzat un concert de Gospel a benefici del projecte Kampanga de Mn. Josep Cabayol a Ruhengeri (Rwanda). El meu agraïment més sincer a la Concert Band & Gospel Choir de la Wyedean School, de Gales (Regne Unit), amb una actuació molt aplaudida i lluïda; a la Cambra de Tarragona, que des de l'Any Jubilar es va implicar a fons amb aquest projecte; i a l'ajuntament de Vila-seca per cedir l'ús de l'auditori per aquesta finalitat. Mereixia la pena un final de la jornada d'aquesta qualitat artística i humana. Gràcies també als membres de la Delagació de Missions de l'Arquebisbat per la seva feina. Aquí teniu dues fotos:
Un moment de l'actuació
Vista general de l'auditori

Ara tot just acabo de celebrar el meu sant amb tot el personal de l'Arquebisbat: un café i una pasta per acompanyar. Molt senzill però emotiu. Avui a l'Eucaristia del matí he pregat per tots vosaltres.