Pàgines

dilluns, 18 de juliol del 2011

Un dolorós comiat i confirmacions

Dissabte 16 de juliol, precisament el dia de la Mare de Déu del Carme, vaig anar a Valls a la tarda, per tal de celebrar una eucaristia agredolça, ja que era la celebració de comiat de la comunitat de monges Carmelites Calçades del Monestir de la Presentació, també conegut com el monestir del Portal Nou. Després de més de 300 anys entre nosaltres, la manca de vocacions obliga a tancar aquest monestir que va obrir les portes l'any 1680. Una celebració molt sentida, emotiva i plena d'agraïment: a Déu pel carisma carmelità; a les germanes, per la seva tasca callada i humil durant tants anys; a Valls per l'acolliment i cura que van tenir d'aquestes germanes en tants moments difícils de la història d'aquest monestir. Ara tres germanes partiran cap a Kenya i altres quatre passaran a formar part de la comunitat de Vilafranca del Penedès. Que Déu les beneeixi totes en el seus nous destins i el meu agraïment a aquesta comunitat carmelita que durant tants anys ha estat una presència lluminosa al mig de Valls i sempre al costat dels pobres.
El diumenge vaig tenir doble ració de confirmacions: en primer lloc a l'església parroquial de l'Assumpció del Pla de Santa Maria on vaig celebrar l'eucaristia, molt emotiva i ben acompanyada per la coral i l'organista, i vaig confirmar 12 joves molt macos. Aquí teniu una foto.
Aquí teniu els confirmats amb el catequista i els escolans
Després de dinar, a primera hora de la tarda, vaig visitar la comunitat d'ucraïnesos catòlics que es reuneix per celebrar l'eucaristia a l'església parroquial de Sant Pau Apòstol, de Tarragona, amb el P. Ivan Levytskyy, redemptorista, que s'encarrega de l'atenció pastoral a aquesta comunitat, molt acollidora. Val a dir que, tot i ser catòlics, ells celebren en ritu grec, molt diferent del que estem acostumats, però molt bonic i participat; a més, canten molt bé. Després de la Divina Litúrgia acostumen a celebrar un refrigeri, al qual també em van convidar a participar i vaig tenir l'ocasió de saludar-los personalment. El meu agraïment al P. Ivan per haver-me convidat a passar aquesta estona amb ells i a tots els membres d'aquesta comunitat pel seu acolliment. Aquí us deixo una foto de grup.
Foto de família amb la comunitat dels ucraïnesos catòlics
Després vaig anar a l'església parroquial de l'Assumpció de Les Borges del Camp, on vaig confirmar un grupet de set joves. Gràcies a Mn. Joan Àguila, el rector, pel seu acolliment, i a la gna. Ester Lomas, la catequista, que ha preparat els joves. També a les organistes! Aquí els podeu veure en aquesta foto:
Aquí teniu l'equip: Mn. Joan, l'Ester, els confirmats i el Carles, l'escolà
Per últim, quan estava a la sagristia de la parròquia de les Borges, va venir a saludar-me un regidor de l'ajuntament, que em va convidar, després de la celebració eucarística, a participar al berenar de la Gent Gran. Així que, acompanyat per Mn. Joan vaig anar-hi i vaig estar una estona, vaig saludar els avis i les autoritats presents i vaig compartir uns minuts amb ells. Tot molt ben preparat i molt maco. També hi ha alguna foto:
Saludant una de les taules
Una vista general des de l'escenari preparat