Pàgines

dimarts, 14 d’abril del 2015

Una setmana a Terra Santa

Benvolguts seguidors, ja de tornada a casa us explico ara on he estat aquests dies.

Dilluns 6, a primera hora del matí, a la capella de Palau, vaig celebrar l'eucaristia durant la qual vaig fer l'admissió a l'orde sagrat del Borja Martín, un dels nostres seminaristes majors, que aviat ordenaré de diaca.

A continuació vaig agafar la maleta i me'n vaig anar a l'aeroport per viatjar fins a Tel Aviv. I des de l'aeroport en vehicle fins a la Muntanya de les Benaurances, l'indret on la tradició diu que Jesús va pronunciar el famós sermó de la muntanya que es pot llegir a l'evangeli de Mateu, capítol 5. En aquest lloc idíl·lic el Camí Neocatecumenal va edificar fa uns anys una mena de residència que s'anomena la Domus Galileae, i aquí vaig estar amb altres 150 bisbes de tot el món que varen venir a fer una convivència, organitzada pels iniciadors del Camí: Kiko Argüello, Carmen i el Rvdo. Mario Pezzi. Perquè us en feu una idea, aquí teniu alguna foto:
Una foto feta a una fotografia aèria de la Domus Galileae
Vista des de la meva habitació del Llac de Galilea
El lloc és de somni i hi ha una pau increïble, un lloc ideal per pregar i fer exercicis.

Dimarts 7 em va arribar la notícia de la mort del P. Ernest Walravens, belga de naixença però tarragoní d'adopció i molt estimat. Aquí teniu una breu ressenya de la seva vida i la seva foto. Que el Senyor l'aculli al seu sí i li doni el repòs etern! Des de començament de 2015 ja ens han deixat 5 preveres. Pregueu!

Divendres 10 ha estat dia d'excursió als llocs típics. Mireu:
El riu Jordà
Al Sant Sepulcre, a Jerusalem
Al cenacle, el lloc del darrer sopar de Jesús
 Cafarnaum. Casa de Pere
Nazaret. La Casa de Maria
Aquí vaig estar fins diumenge 12 que vaig tornar a agafar l'avió per tornar a Barcelona.
Ahir, dilluns 13 he participat en un congrés sobre l'Església i el Franquisme organitzat per la Universitat Rovira Virgili. Aquí teniu algunes fotos:
Atenent els mitjans de comunicació
Durant la meva intervenció a l'acte inaugural
La taula de presidència
Avui, dimarts 14, és un dimarts normal, amb reunions i confessar a Sant Antoni de Pàdua inclòs. Tinc per endavant una setmana molt entretinguda, que ja us aniré explicant. Fins aviat!