Pàgines

diumenge, 19 d’abril del 2015

Segona setmana de Pasqua

Benvolguts seguidors, en aquest ambient festiu i joiós de la Pasqua continuo el meu relat de tot allò que s'ha esdevingut durant la setmana.

Dimarts 14, a més de ser un dimarts normal, vam tenir una molt bona notícia, com va ser la concessió de la Creu de Sant Jordi 2015 per part de la Generalitat de Catalunya a la Fundació Hospital de Santa Tecla. Un premi merescut per una trajectòria de 550 anys al servei de les persones. Enhorabona! També ha rebut el preuat guardó la Fundació Egueiro, amb la qual mantinc una excel·lent relació, i que es dedica a la rehabilitació i reinserció de persones amb dependències com ara l'alcohol o les drogues. També la meva enhorabona per als seus dirigents.

Dimecres 15 vaig estar a Reus perquè la Legió de Maria d'aquella ciutat celebrava el 50è aniversari de la seva presència. Ho van voler celebrar amb una missa solemne al santuari de la Mare de Déu de Misericòrdia i després, amb tots els mossens que van participar a la celebració, em van convidar a dinar. En total devíem ser unes dos-centes persones. De moment no m'han arribat fotos d'aquest acte.
Abans de tornar a Tarragona, assabentat de l'agreujament de l'estat de salut de Mn. Jaume Macaya, diaca, vaig anar a visitar-lo a l'hospital, però ja estava sota sedació i amb un pronòstic molt greu.

Dijous 16, a la tarda, després d'un matí ple de visites, vaig anar a Barcelona, al Seminari Conciliar. Allí, a la sala d'actes de la Facultat de Teologia, s'inaugurava el IV Congrés Litúrgic de Montserrat. Aquí teniu una molt bona ressenya i un bon grapat de fotos. Us deixo també un vídeo molt interessant.
Divendres 17 ha estat un dia molt ple, però també dolorós: Mn. Jaume Macaya, el primer home casat que es va ordenar de diaca a l'arxidiòcesi, en grau permanent, d'ençà del restabliment del diaconat que va fer el Concili Vaticà II, ens ha deixat als 93 anys, després de 63 anys de matrimoni i 28 anys de servei diaconal a l'Església i als més pobres. Va ser durant molts anys responsable del menjador "Llar del Germà Jesús" a Reus. El meu més sincer condol a la seva esposa, Antònia, i als seus fills, una de les quals ja l'esperava al cel. Que el Senyor li doni ara el repòs etern i el premi dels servidors bons i fidels.

Seguint amb el relat, al matí vaig tenir reunió, al Col·legi Sant Pau de Reus, del patronat de la Fundació Sant Fructuós.

Després de dinar, a la tarda, he anat al tanatori de Reus per fer un respons davant les restes mortals de Mn. Jaume Macaya i donar el condol als seus familiars, ja que l'endemà no podia anar a la seva missa exequial.

Finalment, després d'anar al tanatori, vaig visitar els mossens que estan més delicats de salut.

Dissabte 18 ha estat un dia pleníssim: a les 9 del matí ja estava a Montserrat, per participar a la tercera i darrera jornada del IV Congrés Litúrgic de Montserrat. A les 9.30 vam gaudir de la conferència que va pronunciar l'arquebisbe Piero Marini, que va ser durant molts anys mestre de cerimònies de sant Joan Pau II. Aquí teniu el vídeo de la conferència de Mons. Piero Marini:
Després de la conferència vaig presidir la missa conventual a la basílica, amb gairebé tots els bisbes de Catalunya, el P. Abat, tota la comunitat de Montserrat i la basílica plena de gom a gom. En acabar, vam gaudir tots d'un magnífic concert de l'Escolania de Montserrat i finalment vam dinar tots junts.
A les cinc de la tarda ja estava a Reus, a la parròquia de sant Francesc d'Assís, on vaig confirmar un grup de joves i adults.
I a les vuit del vespre estava a la parròquia de sant Pere i sant Pau de Tarragona, on vaig celebrar l'eucaristia durant la qual vaig instituir acòlit el seminarista major Víctor Mosquera, fill d'aquesta parròquia. Va ser una veritable festa. De moment no tinc cap foto.

Avui diumenge, un altre dia ple. Al matí, a Figuerola del Camp, he participat a la trobada arxiprestal de cristians de l'Alt Camp i després hem dinat tots junts al Pla de Santa Maria.

Després de dinar, cap a Riudoms, perquè a les cinc de la tarda començava la trobada diocesana de famílies cristianes: una conferència molt interessant a càrrec de Josep M. Vilaseca, del bisbat de Terrassa, metge, casat i pare de família, sobre el recent Sínode de la Família. Després he presidit l'eucaristia. Unes fotos?
Benvinguda
Durant la conferència
A l'inici de la missa, durant l'aspersió amb l'aigua beneïda
Durant l'homilia
Els altres concelebrants. D'esquerra a dreta: Mn. Josep Mateu, rector,
Mn. Pep Masdéu, delegat de Pastoral Familiar i Mn. Pasqual Gasol, antic rector
He omès les fotos de la coca amb xocolata perquè podrien ferir la sensibilitat d'alguns seguidors.

Tota la setmana vinent estaré a Madrid, a la plenària de la Conferència Episcopal Espanyola. Ja us explicaré què tal ha anat i més coses. Fins aviat, doncs!