Pàgines

dilluns, 4 de juny del 2012

Setmana del 28 de maig al 3 de juny

Benvolguts, us adoneu que ja estem al mes de juny? Ja som a tocar de l'estiu i les vacances, ja se'ns ha escapolit entre els dits mig any 2012. Aquestes dates signifiquen per als estudiants, exàmens. Per als mossens signifiquen canvis: estem en ple procés de reflexió de cara als nous nomenaments parroquials que, d'aquí a no gaires dies, n'hauran de sortir per intentar donar a les parròquies el millor servei. Algú podria pensar que aquests canvis són arbitraris i capriciosos, però us puc assegurar que, darrere de cada nomenament, hi ha molta pregària i moltes ganes de servir les persones i les comunitats.

En aquest ambient es va reunir dimarts 29 el Consell episcopal. Abans però, em va venir a saludar el director general dels Operaris Diocesans, el P. Jesús Rico, de visita per Tarragona.

Després de dinar, com tots els dimarts, vaig baixar a sant Antoni de Pàdua per fer l'exposició del Santíssim i posar-me al confessionari.
Dimecres 30 vaig tenir unes quantes reunions amb col·laboradors i després, cap a migdia, vaig marxar a Barcelona. Allí, a la tarda, vaig presidir la reunió mensual dels delegats d'Ensenyament de religió catòlica de les diòcesis que tenen seu a Catalunya, que ja sabeu que es diu SIERC.

Dijous 31 vaig tenir una festa ben bonica: a la capella del Col·legi Sant Rafael de La Selva del Camp vaig celebrar l'aniversari de l'erecció de l'Associació de la Medalla Miraculosa. I ho vam fer en aquest dia que acabava el "mes de Maria", amb una molt solemne eucaristia per a tots els membres de l'associació i simpatitzants, membres de l'associació catalana, l'alcalde de la Selva del Camp i els consiliaris. I també ens van acompanyar molts alumnes del col·legi. Mireu quines fotos:
Amb els membres de l'Associació, consiliaris, mossens i l'alcalde de la Selva
Durant la celebració eucarística

Mireu quina assemblea...
En acabar l'eucaristia vaig marxar a corre cuita cap a Tarragona perquè a la Casa Tutelar Sant Josep teníem reunió extraordinària del patronat de la Fundació. També hi vam compartir el dinar.

A la tarda vaig rebre més visites i també vaig anar al Tanatori Municipal per donar el meu condol a la família de la Elvira Ferrando, presidenta de la Confraria del Sant Ecce Homo que havia perdut el seu pare sobtadament.

Per últim, a la llibreria La Capona, de Tarragona, vaig assistir a la presentació del llibre Doble mirada, de Mn. Miquel Barbarà, Degà president del Capítol de la Catedral i bon i lleial col·laborador meu.

Divendres, 1 de juny, vaig rebre moltes visites durant tot el dia i al vespre vaig anar a confirmar a la parròquia de la Santíssima Trinitat d'aquí de Tarragona, ben a prop de casa meva. Aquí teniu algunes fotos, gràcies a la gentilesa del Josep Ferrer (Foto Fer-vi):

Els confirmats, els mossens i ... en John, l'escolà (mireu què formal!)
Amb els padrins i familiars (el John ni s'ha mogut!!!)
Dissabte 2 vaig anar a celebrar el 50è aniversari de matrimoni de la meva germana Carme i el seu espòs, en Rosendo. Després de tants anys junts, amb tots els goigs i patiments que han viscut, encara estan feliços, contents i il·lusionats. Per molts anys més!

En tornar d'aquesta celebració tan bonica he anat a confirmar un grup de 38 persones a la parròquia de Sant Feliu de Constantí. Espero tenir aviat alguna foto.

Però, sorpresa, encara no s'havia acabat tot: al vespre-nit, vaig anar a la Catedral per tal de celebrar el 125è aniversari de l'Adoració Nocturna de Tarragona amb una solemníssima eucaristia, que commemorava també la 107a edició de la Festa de les Espigues. Pels qui no ho sabeu, cada any l'Adoració Nocturna celebra, pels vols de Corpus Christi, una solemne eucaristia a manera de vetlla, perquè comença a les 10 del vespre, durant la qual es resen les vespres i al final de la qual es fa una processó amb el Santíssim Sagrament que culmina amb la benedicció als quatre punts cardinals, que en el seu temps era la "benedicció dels camps" tot implorant unes bones collites. Després de la benedicció es fa una estona d'adoració i s'acaba l'eucaristia, mentre que els membres de l'Adoració Nocturna encara es queden una bona estona fent pregària davant del Santíssim Sagrament exposat solemnement. Us penjo unes fotos perquè pugueu veure com va ser la celebració:
Durant la solemne eucaristia
Processó amb el Santíssim (pel claustre de la Catedral)
Pregària d'adoració final, abans de retirar-nos
Si voleu llegir alguna cosa més o veure més fotos, podeu fer clic damunt d'aquest enllaç.
Finalment, diumenge 3 vaig anar a confirmar a dues parròquies: al matí a la parròquia de Sant Joan Baptista de Valls, un grup de 14 persones, i a la tarda, a la de Sant Joan Baptista de Tarragona, 28 persones. De moment no tinc fotos per penjar.

Aquesta ha estat la radiografia de la setmana. Ens esperen dies de molta feina abans d'acabar el curs i, després de les vacances, ja tenim moltes i interessants coses en perspectiva. De moment, avui dilluns 4 de juny, tinc moltes visites, sobretot mossens, i a la tarda aniré a Barcelona, al Seminari Major Interdiocesà, on els bisbes que hi tenim seminaristes anem a fer la celebració de cloenda del curs. Però això ja serà cosa d'un altre comentari.

Que passeu tots molt bona setmana! Fins aviat.