Pàgines

dilluns, 11 de juny del 2012

Setmana de Corpus

Benvolguts seguidors i bloguers, aquí estic una setmana més amb vosaltres per explicar-vos les meves activitats, anades i tornades durant els darrers set dies.
Acabàvem la crònica passada tot parlant del dilluns 4 de juny, on us avançava que ens havíem reunit al Seminari Major Interdiocesà de Barcelona tots els bisbes que hi tenim seminaristes (Vic, Girona, Urgell, Tarragona, etc.) per tal de fer la celebració de cloenda del curs 2011-2012, que ja se'ns acaba. Aquí teniu algunes fotos d'aquest acte, molt entranyable sempre:
Durant l'eucaristia de cloenda del curs
El sopar de germanor
I la germanor a l'hora de rentar plats i recollir-ho tot!
Dimarts 5 va ser com els habituals, Consell i confessions, però tot això amanit amb unes quantes visites.

Dimecres 6 vaig despatxar amb els meus col·laboradors habituals i després, a la sala santa Tecla del Centre Tarraconense "el Seminari" vaig presidir la roda de premsa organitzada per Càritas diocesana per presentar la Memòria de l'exercici 2011. Teniu un bon resum amb fotos de l'acte en aquest enllaç.

Després, al migdia, vaig anar a Barcelona fins a la tarda.

Dijous 7 va ser un dia sonat. No pel que vaig fer jo, sinó més aviat per la festa que s'hi celebrava: Corpus... i la Patum! Doncs sí, vaig anar a Berga, convidat pel bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell i pel rector de la parròquia de santa Eulàlia, Mn. Josep Maria Sancliments. Vam sortir aviat de Tarragona, vora les 8.00 del matí, i vam arribar a Berga cap a un quart d'onze. La missa major, amb l'església plena de gom a gom, va començar a les onze del matí i va ser concelebrada pels mossens de la parròquia i d'altres que essent fills de Berga pertanyen a d'altres bisbats. També hi havia el Gmà. Gabriel, monjo de Montserrat, bergadà fins al moll de l'os, que ens va fer de mestre de cerimònies. Aquí teniu alguna foto de la missa, que va acabar amb exposició solemne i benedicció amb el Santíssim:
Dues imatges de la solemne eucaristia
La bellíssima custòdia
Un cop acabada la celebració, ens vam desvestir a corre cuita i, guiats per Porrer Major i el cap de protocol de l'Ajuntament, vam anar a la Casa de la Vila per tal de presenciar l'espectacle del Salt de Patum. No us podeu imaginar com estava de gent la plaça, les escales de l'església i, fins i tot, les finestres de la façana de l'església que toquen a la plaça de sant Pere. Aquí teniu algunes fotos:
 
 
Diverses imatges de la Patum de lluïment
Aquí em teniu, al costat de l'alcalde i dels administradors
Després del Salt de Patum vam anar a dinar amb tots els mossens:
A taula amb tots els mossens
I, aprofitant la presència de l'encarregat del Santuari de Queralt, vam pujar-hi per visitar el santuari, fer pregària a la Mare de Déu i gaudir (llàstima la calitja i la boira!) de les impressionants vistes que n'hi ha. El santuari és preciós, un veritable paradís. Més fotos:
El retaule del santuari
Al cambril de la Mare de Déu

Detall de la Mare de Déu de Queralt o de l'oreneta
Altra imatge del preciós cambril
Finalment, cap a les cinc de la tarda, vaig tornar a Tarragona.

Divendres 8 de juny, moltes visites i, al vespre, confirmacions a la parròquia de sant Cosme i sant Damià de Tarragona, és a dir, al Santuari de Loreto. Aquí teniu el testimoni gràfic:
Aquí els teniu tots, amb mossens i escolans inclosos
Dissabte 9, a la parròquia de sant Pau de Tarragona, confirmacions i admissió a ordres del nostre seminarista Albert Fortuny. Aquí teniu la foto de grup de l'esdeveniment:
A la tarda, a la parròquia de sant Joan Baptista del Catllar, més confirmacions. Aquí teniu la foto:
Diumenge 10, al matí, vaig passar pel "Cafè i Caliu": era el dia dedicat a Càritas, i també vaig passar per la Catedral per veure "l'ou que balla". La meva enhorabona a les encarregades del guarniment, realment preciós. Us penjo una foto:
La font del claustre tota guarnida amb flors i cireres
Després, més confirmacions, en aquest cas a la parròquia de sant Bernat Calbó de Reus, on també celebraven les noces d'or el Josep i la Magda (per molts anys!!!). Aquí teniu la foto d'aquest dos esposos (la de la confirmació encara no m'ha arribat):
Amb el Josep i la Magda, els seus fills i els nets
A la tarda, a la Catedral, amb molta participació de fidels i d'infants de Primera Comunió tot i el partit de futbol, solemne Eucaristia i processó de Corpus pels carrers de la part alta de la ciutat. Aquí teniu algunes fotos, gentilesa del bon amic Josep (Foto Fer-vi):
Vista general del presbiteri durant la celebració
La custòdia, ja preparada per a la processó
Dues imatges de la processó
Amb els infants de Primera Comunió al final de la celebració
De moment rebeu una salutació ben cordial i fins al cap de setmana vinent. Adéu siau.