Pàgines

dilluns, 18 de juny del 2012

A les portes de l'estiu

Benvolguts lectors i seguidors: no us sembla que el temps passa massa ràpid? Fa tres dies encara parlàvem de Setmana Santa i durant aquesta setmana estarem dins de l'estiu. Us faig el repàs, amb una mica de retard, de la setmana que hem deixat enrere.
Dilluns 11 vaig tenir tot el dia ple de visites de mossens i a la tarda, a darrera hora, una reunió per treballar en el pla pastoral de les escoles diocesanes.

Dimarts 12, com habitualment, consell, algunes visites i exposició del Santíssim i confessions a Sant Antoni de Pàdua.

Dimecres 13 (moltes felicitats per a tots els Antonis i Antònies) vaig tenir un parell de visites i, cap a migdia, vaig marxar a Barcelona. A la tarda, al Seminari Major Interdiocesà, vaig conferir els ministeris laicals (lector i acòlit) al nostre seminarista Joan Maria Anglès Batet. Aquí teniu una mica de resum de l'acte i algunes fotos.

Dijous 14, més visites i dues reunions: al matí, el Consell del Presbiteri. A la tarda, el Consell d'Afers Econòmics.

Divendres 15 vaig tenir tot el dia visites. A la tarda però, al Seminari, vaig presidir un acte molt bonic: el lliurament de premis dels concursos de narrativa i dibuix i pintura que sobre la Setmana Santa que havia organitzat l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona. Aquí teniu unes fotos de l'acte, gentilesa del bon amic Josep Ferrer:
Presentació de l'acte
 
Dues imatges de l'auditori
Un moment del lliurament dels premis infantils
La taula de presidència
Al claustre de Sant Pau, contemplant l'exposició dels treballs realitzats

Vista panoràmica del claustre amb l'exposició
Dissabte 16, cerimònia familiar: vaig anar a Guissona per a presidir la celebració del sagrament del matrimoni de la meva neboda Assumpta Pujol (és la número 26).

A la tarda vaig anar a l'església parroquial de sant Sebastià de la Canonja, on hi vaig celebrar l'eucaristia durant la qual vaig administrar el sagrament de la confirmació a un grup de joves. De moment no m'ha arribat cap foto.
Diumenge 17, traca final: trobada diocesana de catequistes... a la Sagrada Família de Barcelona! Vam arribar sobre les onze del matí (alguns més tard per una bicicletada que hi havia a la Diagonal) i, per grups, perfectament organitzat, vam anar visitant els exteriors i els interiors de la basílica, tot explicat per uns magnífics guies, voluntaris de la parròquia de la Sagrada Família, que el bon amic Mn. Lluís Bonet havia posat a la nostra disposició i que ens van permetre gaudir (mai millor dit) d'aquesta impressionant obra d'art.
Després vam dinar a un restaurant proper on ens van tractar de meravella i, cap a dos quarts de cinc de la tarda, solemne missa concelebrada a la cripta. En total, érem unes 450 persones. Quin goig! Aquí teniu alguna foto:
Moment de l'entrada d'algun dels grups a la basílica
El grup n. 8 a la façana de la Passió
Una imatge de la celebració de l'eucaristia
Avui, dilluns 18, hem tingut jornada de formació permanent per a preveres i diaques a la Casa d'Exercicis de la Selva del Camp. A la tarda he tingut un parell de visites.

Fins aquí el resum de la setmana. Fins aviat!