Pàgines

dimarts, 29 de maig del 2012

S'acaba el temps pasqual. Setmana del 21 al 28

Benvolguts, tornem per a repassar l'actualitat d'aquesta última setmana que també ha tingut molta varietat.
Tal i com us explicava la setmana passada, dilluns 21 vam tenir jornada de formació permanent per a preveres i diaques a la Casa d'Exercicis de la Selva del Camp. Després de dinar vaig anar al col·legi Mare de Déu de la Serra de Montblanc, on vaig saludar els alumnes de Secundària, els professors, el personal de serveis i l'equip de direcció.

Per últim, al vespre, a Tarragona, a la Casa dels Concilis, vaig participar a la reunió de l'equip diocesà dels Minyons Escoltes de la demarcació.

Dimarts 22 va ser un dimarts molt normal: Consell episcopal, exposició del Santíssim i confessar a sant Antoni de Pàdua i alguna visita. La novetat va ser, al vespre, la presentació del llibre de Salvador Aragonès, titulat Los Papas, Italia, el comunismo y el diario del Vaticano, al Centre Tarraconense "el Seminari". En Salvador Aragonès és un periodista de la nostra terra i durant molts anys va treballar per a l'agència Europa Press, de la qual va ser corresponsal durant 9 anys a Roma.

Dimecres 23 l'activitat va començar ben aviat. A les 9 del matí ja estava a El Vendrell per tal de participar a la inauguración del nou Centre de Distribució d'Aliments de Càritas Arxiprestal del Baix Penedès. Al final dels parlaments de les autoritats presents vaig beneir les instal·lacions i, és clar, totes les persones que hi participaran. Aquí teniu alguna foto de l'acte:
Moment dels parlaments de les autoritats...
... i el moment de la benedicció
A continuació vaig tenir visites de mossens i, a la tarda, vaig assistir a una altra inauguració, en aquesta ocasió a càrrec de l'Ajuntament de Tarragona, dels Jardins de la Tabacalera. Aquí us penjo també alguna foto:
Descobriment de la placa commemorativa
Vista general dels jardins
Vista del lloc de l'acte amb la pantalla gegant
Per últim, al vespre, vaig anar a celebrar l'eucaristia amb les Comunitats Neocatecumenals a l'església de la Mare de Déu de l'Esperança del Masricart (La Canonja).

Dijous 24 vaig anar a Reus, a la Residència Mare de la Consolació de les Filles de Santa Maria Rosa Molas. Acompanyat pel capellà de la Comunitat, Mn. Joan Josep Bladé, vaig celebrar l'eucaristia i vaig administrar la Unció dels malalts a totes les germanes; després em van convidar a dinar amb elles.
A la tarda tocava visita a una altra escola diocesana, en aquesta ocasió el Col·legi Sant Rafael de la Selva del Camp on vaig visitar les aules i vaig saludar els alumnes, el personal de servei, els professors i l'equip directiu. Mireu, mireu:
 
Diferents moments de les visites a les aules

Els alumnes em van obsequiar amb una magnífica actuació
Era el torn de respondre les preguntes dels joves...
Amb l'equip directiu de l'escola
Divendres 25, visites de mossens. Després me'n vaig anar a Barcelona. I el plat fort: al vespre, al Vendrell, vaig celebrar l'eucaristia a la parròquia de Sant Salvador, on vaig administrar la Confirmació a un petit grup de només ... 83 persones. A hores d'ara no tinc cap foto, però si m'arriba alguna aviat us la penjaré.

Dissabte 26 vaig tenir una visita especial a casa: el Col·lectiu de Metges de Tarragona va venir a visitar el Palau episcopal. Durant aproximadament una hora i mitja els vaig acompanyar i els vaig mostrar les dependències més significatives de l'edifici. Finalment vam pujar tots a dalt de tot de la Torre de l'Arquebisbe.

Al cap d'una estona van venir els seminaristes, amb el Rector del Seminari al capdavant, i vam dinar junts a la meva residència per últim cop en aquest curs. Fins el curs vinent no podran gaudir novament dels boníssims dinars que ens prepara la Glòria. Després de dinar vaig tenir ocasió de parlar en particular durant una estona amb cada un d'ells.

A la tarda vaig anar al Col·legi de La Salle de Torreforta que, com ja sabeu, celebra el seu 50è aniversari. Vaig gaudir molt dels actes que havien preparat els alumnes i, finalment, vaig fer la benedicció del monument construït amb ocasió d'aquest aniversari.
Vista del mural pintat pels alumnes
Imatge del monument commemoratiu
Per últim, a les deu del vespre, vaig presidir la Vetlla arxiprestal de Pentecosta de Tarragona Centre a la Capella del Santíssim de la Catedral.
Diumenge 27, solemnitat de Pentecosta, vaig celebrar l'eucaristia a la Catedral. En aquesta celebració vaig batejar un jove, al qual vaig administrar el sagrament de la Confirmació juntament amb altres 50 persones, i per últim va rebre per primer cop l'Eucaristia. Una celebració molt emotiva. Si m'arriba alguna foto us la penjaré.

Vaig tornar a casa, vaig dinar i me'n vaig anar a Barcelona, on a les tres de la tarda m'esperaven per participar a la Marató de la Pobresa de TV3. Allí, junt amb Mn. Josepmanel,  vàrem estar rebent les trucades de les persones que volien fer les seves aportacions econòmiques entre les tres i dos quarts de cinc de la tarda. Va ser una experiència molt bonica i us puc assegurar que els telèfons no paraven. Gràcies a tots els qui heu participat i col·laborat amb aquesta bonica iniciativa de la Fundació La Marató de TV3.
Com que encara era aviat per tornar a casa, des de Barcelona vaig anar directament cap a Vallespinosa. Per si no sabeu on és això, us haig de dir que és un dels poblets més bonics del nostre país. Està a mig camí entre Santa Coloma de Queralt i Sarral, a la Conca de Barberà, i té una església romànica molt bonica dedicada a Sant Jaume Apòstol. Doncs bé, en aquest lloc se celebrava el XXIII aplec arxiprestal de la Conca de Barberà: va començar amb una xerrada a càrrec de Mn. Josep Maria Gavaldà, director de l'Institut Superior de Ciències Religioses Sant Fructuós de Tarragona. A continuació vam celebrar l'eucaristia, concelebrada amb tots els mossens de l'arxiprestat i amb un bon grup de fidels que omplien l'església i part del carrer perquè tots no hi cabien. En acabar vam compartir un excel·lent piscolabis a la plaça del poble per a tots els assistents. Alguna foto?
Mn. Gavaldà durant l'exposició sobre el document "Porta Fidei"
Tres imatges dels fidels assistents, que omplien l'església
Vista del poble i de l'església

La plaça del poble, lloc del piscolabis
Avui, dilluns 28, és festa local a Tarragona, de manera que al matí he aprofitat per anar d'excursió. Ara, a la tarda, treballo en les coses que tinc entre mans i en les que properament hauré d'ocupar-me i de les quals, com sempre, us mantindré informats. Que tingueu tots una molt bona setmana!