Pàgines

diumenge, 13 de maig del 2012

Del 7 al 13 de maig

Benvolguts bloguers i seguidors, ja tornem a estar aquí i sembla que va ser ahir mateix que us escrivia, però no, era dilluns passat. Continuem, doncs, amb el relat de la setmana.
Dimarts va ser un dia completament normal: reunió del Consell episcopal, confessar a sant Antoni de Pàdua i alguna visita.

Dimecres dia 9 de maig és un dia molt particular: sempre se celebra el Jubileu de Siurana, una festa que, en els seus orígens, era per demanar les pluges, tan necessàries en aquelles terres del Priorat. I, com gairebé cada any des que sóc l'arquebisbe de Tarragona, allà m'hi vaig anar per celebrar l'eucaristia amb tots els mossens de l'arxiprestat i algun antic i venerable rector. Després de la solemne eucaristia vam dinar tots junts i, a la tarda, després del rosari a la Mare de Déu, vam fer exposició del Santíssim i processó eucarística fins a les ruïnes del castell, des d'on dono la benedicció amb el Santíssim als quatre termes. És una festa molt bonica, en un dels indrets més macos de tota l'arxidiòcesi i que cada any aplega un munt de fidels que s'hi acosten per venerar la Mare de Déu de Siurana, també coneguda com la Mare de Déu de l'Aigua. Teniu una magnífica crònica i moltes fotos aquí.

El dijous 10 al matí vaig anar al col·legi de La Salle de Torreforta, per afegir-me als actes de celebració del 50è aniversari de la fundació del col·legi. Vaig arribar a les 9 del matí i vaig compartir amb els alumnes la preparació de la jornada i la caminada fins a l'església parroquial de sant Josep Obrer de Torreforta, on tindria lloc l'eucaristia i on vam ser molt ben acollits per la comunitat dels PP. Jesuïtes. Va ser una bonica eucaristia, amb 300 alumnes de tots els cursos i un grup de professors, i una bonica ocasió per commemorar. Per molts anys més! Si m'arriba alguna foto us la penjaré.

Divendres 11 es va començar a animar la cosa: al matí, a les 10, al Camp de Mart, una d'aquelles celebracions memorables, amb prop de 1800 escolars de tots els centres educatius religiosos de Tarragona, amb la imatge pelegrina de la Mare de Déu del Claustre i amb 15 mossens que van concelebrar amb mi aquesta solemne eucaristia, que significava el final de les visites que la Mare de Déu del Claustre ha estat realitzant als col·legis amb motiu del centenari de la seva coronació canònica. Les paraules no poden expressar prou bé el que s'hi va viure: us recomano vivament que mireu aquest magnífic vídeo dels nostres companys de Mitjans de Comunicació de l'Arquebisbat:
I si voleu una crònica de l'esdeveniment amb moltes fotos, feu clic aquí. Aviat, aquesta imatge pelegrina de la Mare de Déu del Claustre anirà visitant totes les parròquies de Tarragona. Us aniré informant.

Després d'aquesta festa, vaig anar a visitar els PP. Carmelites Descalços, del carrer Assalt, de Tarragona, que feia temps que m'havien convidat. M'han acollit molt bé i m'han convidat a compartir amb ells el dinar.

I a la tarda-vespre, vaig anar a Reus, a la parròquia de Sant Francesc d'Assís, plena de gom a gom, per celebrar l'eucaristia i administrar la Confirmació a un grup de 72 persones (sí, heu llegit bé). Ha estat molt maco, perquè a més, un dels joves encara no estava batejat. Com és lògic, el vaig batejar i després, amb la resta de persones, el vaig confirmar i va rebre, per primer cop, l'Eucaristia. Si m'arriba alguna foto us la penjaré.

Dissabte 12 vaig anar a Montserrat. Cada any, per aquestes dates, s'hi apleguen les Hospitalitats Catalanes de la Mare de Déu de Lourdes, de manera que cada any presideix la trobada un dels bisbe de les nostres diòcesis, i enguany m'ha tocat a mi. És una jornada de germanor molt bonica que consisteix a participar a l'eucaristia conventual del Monestir i a un dinar de germanor: unes 500 persones en total, de les quals prop d'un centenar eren malalts que no s'ho van voler perdre de cap manera aquesta ocasió. No tinc fotos de la celebració però sí del dinar que vam compartir. Aquí les teniu:
Amb els presidents d'algunes de les Hospitalitats
 

Dues vistes parcials del menjador

El moment en què em van lliurar un record de l'esdeveniment
A tots els qui formeu part de les Hospitalitats, gràcies per tot el que feu pels malalts, són el nostre tresor. I a tots els qui no heu anat mai a Lourdes amb els malalts, us recomano que hi aneu: el pelegrinatge diocesà a Lourdes és un dels moments més bonics i colpidors que es poden viure.

Vaig marxar de Montserrat cap a les quatre de la tarda i vaig tornar a Tarragona. Però cap a tres quarts de set tornava a marxar, aquesta vegada cap a l'altre cantó: cap a Arbeca, a l'arxiprestat d'Urgell-Garrigues. Allí, a l'església parroquial de sant Jaume vaig celebrar l'eucaristia i vaig administrar la Confirmació a un grup de set joves. Una celebració molt bonica i aquí està el testimoni gràfic d'aquell moment:
Els joves, al final de la missa, ens van cantar una cançó
Amb els mossens i la Rosa Maria
Després, a la rectoria, vaig sopar amb els mossens i la Rosa Maria, laica amb missió pastoral.

Avui, a dos quarts d'una del migdia, he anat a la parròquia de Santa Maria de la Pobla de Montornès, per celebrar l'eucaristia i administrar la confirmació a un grup de nou joves. També ha estat una celebració molt bonica i emotiva, molt ben preparada. Gràcies a tots els qui heu col·laborat. Aquí teniu la foto de família:
Amb el mossèn, els joves, la catequista i els escolans
Que passeu una bona setmana. Fins ben aviat!