Pàgines

diumenge, 28 de febrer del 2016

Rebaixes!

Benvolguts, a punt d'acabar el mes de febrer s'acaba doncs el mes de les rebaixes en la roba de la llar. I això després de les rebaixes i les segones rebaixes de Nadal i de gener, que moltes persones esperen amb delit per acabar de fer aquelles compres que no convenia fer en un altre moment. Ja estem acostumats a veure a la televisió que, el dia que comencen les rebaixes, hi ha una gran aglomeració a l'entrada dels grans magatzems i, quan s'obren les portes, tothom vol entrar el primer per abraonar-se sobre aquelles oportunitats.
L'Església també està de "rebaixes" perquè la Quaresma és, en certa manera, un període d'oportunitats magnífiques per tornar a restablir les relacions amb Déu i amb els germans. Déu ens estima i ens vol perdonar.
L'Any de la Misericòrdia és una magnífica oportunitat per tornar a posar ordre a la nostra vida i a les nostres relacions amb Déu i amb els germans, descobrir què hi ha realment dins nostre, guarir ferides, curar malalties, sanar els cors... en definitiva per refer la nostra vida, per començar de nou. En un ambient en el que tot són bases de dades i fitxers de clients amb dades personals, Déu ens ofereix el perdó total, gratis, sense lletra petita, sense compromís de permanència i sense arxiu ni fitxa de client, perquè quan Déu ens perdona ho fa de veritat, ja no es recorda mai més d'allò que hem fet per gros que hagi estat.

Dilluns 22 al matí vaig rebre una simpàtica visita. Quan vaig estar a Roma, amb motiu del congrés dels Pueri Cantores, hi vaig trobar els membres d'una associació cultural que es diu C3. És una associació molt activa en el camp de la cultura i estan molt implicats en la formació cultural dels seus membres, majoritàriament jubilats i persones d'una edat ja madura. Doncs bé, van preparar una visita turística aquí, a Tarragona, i els vaig rebre al palau arquebisbal. Els vaig explicar la petita història de l'edifici i els vaig acompanyar a visitar els lloc més emblemàtics. Després els vaig acompanyar a visitar el Seminari i els hi vaig parlar dels orígens paulins de la nostra diòcesi i de la nostra història. Aquí teniu algunes fotos de la visita:
Arribada i acollida a palau
Al claustre
A la capella
Al Saló del Tron
Al Pas de Ronda
I la foto de grup
A la tarda vaig tenir unes quantes visites.

Dimarts 23, com gairebé sempre, reunions diverses amb els meus col·laboradors més propers i Consell episcopal. A la tarda, confessar a sant Antoni de Pàdua i després, al Saló de Plens de l'Ajuntament de Tarragona, vaig assistir a la cerimònia de lliurament dels Diplomes al Mèrit Cívic, durant la qual i entre d'altres, va ser guardonat el Club Vaixell, de la fundació Sant Joaquim i Santa Anna, que es cuida dels joves amb disminucions psíquiques. Aquí teniu una ressenya i una foto.

Dimecres 24 vaig rebre visites i una mica més tard del migdia vaig anar a Barcelona on, a la tarda, vaig tenir una reunió a la Facultat de Teologia.

Dijous 25, algunes visites i molta feina a preparar xerrades i homilies.

Divendres 26 al matí algunes visites i, al vespre, a la parròquia de Sant Salvador, al barri de Sant Salvador, de Tarragona, vaig fer una conferència quaresmal. A continuació hi va haver una celebració comunitària de la reconciliació, això sí, amb confessió i absolució individual. I per finalitzar el sopar de la misericòrdia, que van preparar els feligresos de la parròquia, i durant el qual els membres de la Delegació diocesana de Pastoral Familiar van presentar els projectes Llar Natalis i Raquel. Aquí teniu la notícia i aquí us deixo unes fotos:
Durant la conferència
Durant la celebració de la reconciliació
Mn. Jordi, el rector de la parròquia, fa la introducció al sopar
Els participants al sopar
Durant la presentació del projecte Llar Natalis
Dissabte 27, festa grossa: a Poblet vaig concelebrar la missa solemne durant la qual va rebre la benedicció abacial el nou P. Abat de Poblet, fra Octavi Vilà Mayo. Després, com sempre en aquestes grans ocasions, els monjos ens van convidar a dinar a tots els bisbes presents i, en acabar, també a gaudir d'una estona de tertúlia amb ells. Aquí teniu la crònica de l'esdeveniment i unes quantes fotos.

Avui, diumenge 28, després de celebrar la missa he anat a caminar una mica. Després he tornat per treballar a casa en els mil temes que tinc entre mans i m'he posat a escriure totes aquestes coses que llegiu aquí. La setmana vinent més. Fins aviat!