Pàgines

dilluns, 15 de febrer del 2016

Quaresma, temps de misericòrdia

Segur que hem sentit dir moltes vegades que la Quaresma és un temps de penitència: de dejuni, d'almoina, de pregària intensa... En definitiva de mortificar-se. Aquesta paraula no vol dir cercar la mort, sinó "morir a un mateix" per anar a la recerca d'aquell que ens espera i ens estima com ningú de nosaltres es pot imaginar. Vol dir morir als meus capricis, als meus gustos, als meus protagonismes, a les meves opinions, als meus judicis... i sobretot, als meus vicis, perquè d'aquests, en tenim tots. Vol dir deixar de ser jo el number one perquè ho pugui ser l'altre. L'altre pot ser la teva esposa, el teu marit, el teu company o companya de feina, el vostre superior de comunitat... Però per damunt de tot, l'altre que espera que el deixis ser plenament a la teva vida és Déu. La Quaresma és l'exercici que ens ha de permetre que la nostra vida sigui un viure en Crist, com deia sant Pau: «Ja no sóc jo qui visc; és Crist qui viu en mi. La vida que ara visc en el cos, la visc gràcies a la fe en el Fill de Déu, que em va estimar i es va entregar ell mateix per mi» (Ga 2,20).
Ara bé, a més d'un temps de penitència i de mortificació —que sí que ho és—, la Quaresma és, també i sobretot, un temps de misericòrdia. Us recomano vivament que llegiu Lc 15, la paràbola del pare misericordiós, que ens apareixerà a la litúrgia del IV Diumenge de Quaresma. No espereu, mediteu-la ara, reflexioneu-hi i mireu on és cada un de nosaltres en aquesta història. Tant se val que ens identifiquem amb el fill jove com amb el fill gran. El que importa veritablement és que, al final, tots estiguem a dins, a la festa. Si no, la Quaresma no ens haurà aprofitat per a res.

Dilluns 8 vaig fer 72 anys. No us puc fer el recompte de totes les trucades, mails i whatsapps que em van arribar per felicitar-me. No vaig poder respondre'ls, de manera que a tots, de veritat, moltes gràcies!
Al matí vaig tenir diverses reunions i visites.
A la tarda, vaig rebre una visita i després vaig anar a Bonavista per visitar la nova església parroquial de Santa Maria, on els escultors ja estaven acabant el retaule, al bell mig del qual ja llueix com un estel la preciosa imatge de la Mare de Déu assumpta. No penjo cap foto perquè no em deixen, però és molt, molt bonica.

Dimarts 9, reunió de Consell episcopal i alguna visita a la tarda, abans de baixar a confessar a Sant Antoni de Pàdua.

Dimecres 10, dimecres de cendra, vaig tenir visites al matí i, cap a migdia, vaig anar a Barcelona.
A la tarda vaig assistir a l'acte de presa de possessió del nou delegat del govern de la Generalitat de Catalunya a Tarragona, el Sr. Òscar Peris. L'acte va tenir lloc a l'Aula Magna del Campus Catalunya de la URV.
Tot seguit, a corre cuita, vaig anar a la Catedral, on vaig presidir la missa del dia amb la imposició de la cendra.

Dijous 11 va ser l'aniversari del meu bateig i ho vaig celebrar amb un altre bateig: vaig anar de caminada amb els joves del Mas d'en Lluc i vam acabar completament xops per la pluja. De tornada al Mas vam celebrar l'eucaristia i vam dinar junts.

Divendres 12 vaig anar a Reus, a la casa de les Carmelites Tereses de sant Josep, que tenen la titularitat del col·legi Sant Josep de Reus. Doncs bé, la superiora general, Gna. M. Rosa Bernardo es trobava de visita canònica i vaig anar a saludar-la. Vam xerrar una bona estona i després vam dinar tots junts amb la comunitat.
A la tarda, a la capella de sant Antoni de Pàdua, vaig celebrar la missa d'inici de la LIV Campanya de Mans Unides. Alguna foto:
Durant l'homilia
Vista de l'assemblea
Al vespre, a l'església de sant Agustí, vaig assistir a l'acte de presentació del cartell de la Setmana Santa 2016 i al concert de la Banda Unió Musical de Tarragona. Aquí podeu veure el cartell i aquí algunes fotos, gentilesa del bon amic Josep Ferrer (Foto Fer-vi, moltes gràcies!!!):
El cartell
Durant l'acte de l'encesa de la Llum
Aspecte de l'església de sant Agustí
Al moment de saludar el director de la Banda Unió Musical de Tarragona,
que va fer un concert molt maco.
Dissabte 13 vaig anar al santuari de la Mare de Déu de la Serra per tenir una trobada amb els membres del Seminari del Poble de Déu. Vaig dinar amb ells i a la tarda vaig presidir les vespres.
Al vespre, de tornada a Tarragona, vaig assistir a les Visions de Setmana Santa, un acte molt bonic que ens presenta com es viu la setmana gran a d'altres indrets. Enguany ens han visitat els membres de la confraria dels Californios, de Cartagena. Aquí teniu les fotos, també gentilesa de l'amic Josep Ferrer:
Taula de presidència de l'acte
Durant l'acte de presentació de les visions
Foto de família amb els organitzadors i els convidats de Cartagena
Diumenge 14 al matí he celebrat la missa a la Catedral amb els membres de l'Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, durant la qual he presidit l'acte de benedicció dels nous membres de l'Hospitalitat que s'incorporen enguany. Després he anat a dinar amb tots els malalts i membres de l'associació.

Aprofiteu el temps, és un moment preciós, un veritable kairós per a experimentar la misericòrdia de Déu i per a posar-la nosaltres en pràctica. No deixeu de resar per mi. Fins aviat!