Pàgines

diumenge, 21 de febrer del 2016

Primera setmana de Quaresma

Benvolguts, ja plenament dins de la Quaresma, l'activitat no cessa tot i que ha baixat una mica en intensitat com ho podreu veure a continuació. La setmana però, va començar forta:

Dilluns 15, recés de Quaresma per a preveres i diaques al Seminari, predicat pel P. Miguel Ángel González, carmelita descalç. Aquí teniu una breu crònica i unes fotos.
Després del dinar de germanor amb tots els preveres i diaques alguns ja es van quedar al Seminari per participar als exercicis espirituals, predicats precisament pel P. Miguel Ángel.
A la tarda vaig tenir alguna visita i al vespre em va tocar fer la primera conferència quaresmal de l'arxiprestat de Tarragona Centre, a la parròquia de sant Francesc d'Assís. Aquí teniu unes fotos i la crònica.

Dimarts 16 vaig anar a la Casa Maria Immaculada de Tiana, on va començar la reunió n. 217 de la CET i on es vam estar fins a la tarda del dimecres 17. Aquí teniu unes fotos i un breu resum de la reunió, així com l'habitual comunicat final dels bisbes.

Dijous 18 vaig anar amb el P. Andrea, de la Comunitat del Cenacle, per veure una casa que podria ser adient per obrir una comunitat de noies. Després vaig anar a Barcelona.
A la tarda, a Barcelona, vaig tenir la reunió mensual del SIERC i, en acabar, al Seminari Major Interdiocesà, vaig celebrar l'eucaristia amb l'equip rector i amb tots els joves. Després vam sopar tots junts.

Divendres 19, com cada any, el darrer dia dels exercicis espirituals dels mossens em vaig fer present entre ells per celebrar l'eucaristia i per donar-los l'oportunitat de parlar amb mi, si algú ho vol fer lliurement. Després vaig dinar amb ells. Aquí teniu la foto amb tots ells:
Al meu costat el P. Miguel Ángel González, amb l'hàbit carmelita
A la tarda vaig tenir una visita. I al vespre, a l'església de Sant Agustí, vaig assistir a la presentació de l'opuscle de la Setmana Santa 2016 de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona. Després vam poder gaudir d'un concert molt bonic del Cor Jove de l'Associació d'Amics de la Catedral. Aquí teniu les fotos, cortesia del bon amic Josep Ferrer (Foto Fer-Vi):
Les autoritats i la Pilar Alió, presentadora de l'opuscle
El públic assistent
Taula de presidència
Durant la presentació de l'opuscle
Un obsequi per a la Sra. Alió
Finalment concert del Cor Jove de la Schola Cantorum dels
Amics de la Catedral de Tarragona
Dissabte 20 vaig anar a Guissona, on vaig estar amb tots els meus germans i nebots.
A la tarda, de tornada a Tarragona, vaig assistir als actes commemoratius del centenari del Col·legi Mare de Déu del Carme, de Tarragona, el que està al carrer del Mar, vora del port, la titularitat del qual és de les Carmelites Tereses de Sant Josep. Va ser un acte molt lluït i solemne. Mireu aquí.
Al vespre, a la Catedral, vaig assistir a un gran concert de música de cambra a benefici de la restauració de la capella de Santa Tecla i de la restauració de la façana de la Casa de la Congregació de la Sang de Tarragona. Unes fotos (gràcies, Josep!!!)?
El públic assistent
L'Orquestra de Cambra de Tarragona en plena execució
Aquí amb la soprano
Finalment, avui diumenge 21 he celebrat l'eucaristia amb les famílies del Col·legi Aura al santuari de Misericòrdia de Reus. Aquí teniu unes fotos:
Durant l'homilia
Un grup de nenes fan l'ofrena d'unes flors i fan una pregària a la Mare de Déu
Al final de la missa unes nenes llegeixen un text
I un altre grup imposa la beca del col·legi a la Mare de Déu
Bé, fins aquí aquest recorregut setmanal. No deixeu de pregar, també per mi i les meves intencions. Fins aviat!