Pàgines

diumenge, 7 de febrer del 2016

Agafa el tren!

Benvolguts, alguna vegada he hagut de córrer per agafar el tren perquè se m'escapava. Suposo que a molts també us deu haver passat: un embús de trànsit, l'autobús que no arriba mai, un oblit de darrera hora, potser un whatsapp... El que al final importa és agafar en tren. De vegades fins i tot he pogut veure algú que l'agafava ja en marxa, cosa avui ja impossible per les mesures de seguretat dels trens i pels moderns tancaments d'accés a les andanes quan només manquen dos minuts per marxar el tren. Però... i si ens hem equivocat de tren? Bé, és fonamental adonar-se d'aquest fet de seguida, fins i tot abans de que el tren surti. Però si el tren ja ha emprés el viatge, no serveix de res caminar ni córrer cap al vagó de cua. Només queda una alternativa: baixar del tren a la primera estació i agafar-ne un altre de tornada. Doncs bé: això és la conversió, canviar de mentalitat: ens adonem (o ens fan adonar) que actuem malament i deixem de fer allò que fèiem i comencem a actuar com cal.

Dilluns 1 de febrer vaig tenir visites. Entre elles, els membres d'una nova institució, nascuda sota les ales del Col·legi Sant Rafael, de La Selva del Camp, que com sabeu té arrels vicencianes: l'Associació Internacional de la Caritat (AIC). Aquestes són les seves credencials:
I aquestes són les fotos de la visita:
Els membres de l'AIC
Signatura del document
Dimarts 2, dia de la Candelera, vaig tenir reunió del Consell episcopal.
A la tarda una visita i confessar a Sant Antoni.
Finalment, al vespre, al Monestir de sant Josep i santa Anna de les Carmelites Descalces de Tarragona, vaig presidir les vespres solemnes amb motiu de la cloenda de l'Any de la Vida Consagrada. Feu clic aquí per veure les fotos.

Dimecres 3, de bon matí vaig celebrar la missa de sant Blai i vaig beneir els fruits. Després vaig tenir algunes visites i cap a migdia vaig anar a Barcelona.
A la tarda, al Seminari, vaig participar a l'acte inaugural de l'exposició itinerant que l'Institut d'Estudis de la Mediterrània (IEMed) organitza al voltant de la figura del beat Ramon Llull. Aquí teniu la crònica i les fotos.

Dijous 4 al matí vaig tenir els despatxos habituals amb els meu col·laboradors i alguna visita. Cap a migdia vaig agafar l'AVE i vaig marxar a Madrid, per tal de participar a les Jornades Nacionals de Delegats d'Ensenyament, a les quals vaig estar fins divendres 5 al vespre, que vaig tornar cap a Tarragona.

Dissabte 6 durant tot el matí vaig fer el recés de Quaresma als laics amb missió pastoral.

Avui, diumenge 7 al matí he celebrat la missa dominical a Solivella i després a Blancafort, per tal de donar possessió d'aquestes dues parròquies al seu nou rector: Mn. Pere Fibla, que és també capellà encarregat del santuari de la Mare de Déu de la Serra de Montblanc. Després ha anat amb ell a dinar al santuari. Aquí teniu algunes fotos:
Un petit examen a la sagristia abans de sortir (magna cum laude!)
El Ricard, un dels nostres seminaristes menors, proclama la segona lectura
Durant l'homilia
Lliurament de la Seu presidencial
Lliurament del confessionari
Unes paraules de salutació del nou rector
Signo l'acta de presa de possessió
Mn. Pere i una feligresa (Pili) com a testimoni, en el moment de signar l'acta
Bé, aquest ha estat meu el recorregut setmanal. Demà seré un any més vell, només seran 72. Pregueu per mi. Fins aviat!