Pàgines

divendres, 5 d’abril del 2013

És Pasqua: Crist ha ressuscitat!

Benvolguts seguidors, hem arribat a la festa més gran i al t. Aemps litúrgic més joiós per als cristians. Enmig d'aquesta alegria pasqual, continuo explicant-vos les meves anades i vingudes:

Us anunciava que el Dimecres Sant baixaria a la parròquia de sant Joan Baptista de Tarragona per presidir el Rosari dels Dolors i la processó del Dolor amb la Confraria de Jesús de la Passió. Tot i les amenaces de pluja la processó es va desenvolupar sense novetats i amb molt de públic al carrer per presenciar-la. De moment no tinc cap foto.

Dijous Sant, a la Catedral, vaig celebrar la solemne eucaristia de la Cena del Senyor, amb molts fidels congregats a la nostra Seu per a viure aquest primer acte del Tridu Pasqual.

Divendres Sant, de molt bon matí (a les 6 de la matinada) vaig predicar a la Catedral el famós Sermó de la Bufetada. Mentre es desenvolupa el sermó surt de la capella de Natzaret la processó amb el Sant Crist de la Sang rumb a la Catedral, on acostuma a arribar a dos quarts de set. Un cop arribats i situats s'inicia el Via Crucis des de la Catedral fins a la capella de Natzaret, acte que cada any congrega més fidels tot i l'hora tan intempestiva. Alguna foto?

Dues imatges durant el Sermó de la Bufetada
Els Congregants de la Puríssima Sang comencen a arribar
Arribada del Sant Crist de la Sang
Entrada del Sant Crist per la nau central fins als peus de l'altar
L'inici del Via Crucis
El Via Crucis pels carrers de la Part Alta
Acabat aquest acte, de seguida vaig marxar cap a Valls per participar a un altre Via Crucis, que es desenvolupa des de la parròquia de la Mare de Déu del Lledó fins a l'arxiprestal de Sant Joan Baptista i que aplega també molts fidels. Aquí teniu també alguna foto:
Durant els preparatius per al Via Crucis
Inici del Via Crucis a la porta de l'església de la Mare de Déu del Lledó
Dues imatges de l'inici del Via Crucis, amb molta participació de fidels
La cohort romana arribant a les portes de l'arxiprestal de sant Joan
Penúltima estació del Via Crucis, ja davant de l'església de Sant Joan
Darrera estació, dins l'església
De tornada a Tarragona, a les 12 vaig celebrar a la Catedral l'acció litúrgica de la Mort del Senyor, una celebració molt solemne i molt bonica, que és la segona etapa del Tridu Pasqual.
 
De seguida vaig marxar a Reus, per participar a la processó de les Tres Gràcies, amb una gentada al carrer i amb la mateixa solemnitat de cada any.
 
A la tarda tocava la processó del Sant Enterrament a Tarragona. Vaig estar gairebé tota la tarda al balcó per veure-la desfilar per davant del bisbat, però al vespre, quan ja gairebé em tocava incorporar-me a la processó, va començar a ploure i es va suspendre la processó.

Dissabte Sant és el dia del silenci, l'Església roman a l'expectativa. Al matí, a la Catedral vaig presidir la celebració de l'ofici de lectura i les laudes.

Fins a la tarda no n'hi havia cap acte: vespres i amb l'arribada de la Mare de Déu de la Soledat, la Corona dels Dolors de la Mare de Déu i processó de retorn a la seva capella. Alguna foto:
Arribada de la Mare de Déu de la Soledat
 

Ubicant la Mare de Déu al transsepte 

Durant el rés de la Corona, amb la Catedral plena de gom a gom
A la nit vaig presidir a la Catedral la celebració de la "Nit de les nits": la Vetlla Pasqual, molt solemne i bonica.

Diumenge de Pasqua, al matí, vaig celebrar l'eucaristia del Dia de Pasqua a la Catedral i després vaig anar a dinar amb els mossens a la Residència sacerdotal.

Dilluns 1 d'abril, dia de la mona, vaig anar a Guissona, per compartir la diada en família amb els meus germans.

Dimarts 2 he tingut diverses visites i a la tarda, a la Capella Major del Seminari, vaig celebrar l'eucaristia durant la qual vaig conferir els ministeris de lector i acòlit a un seminarista, Borja Martín, i a tres aspirants al diaconat permanent: Javier Álvarez, José Antonio Fernández i Bernard Farrell-Roberts. Aquí teniu algunes fotos de la celebració:
Borja i José Antonio, amb la seva esposa al costat
Bernard i Javier, cadascú amb la seva esposa al costat


Tres imatges durant la cerimònia d'institució
Els quatre nous lectors i acòlits, ara ja al presbiteri
Dimecres 3, moltes visites i, a la tarda, visita pastoral a sant Joan Baptista de Tarragona: pares i infants de la catequesi, catequistes i pastoral de la salut. Unes fotos? Mireu:
Arribada a la parròquia


Salutació als pares, mares i infants

Una estona de pregària a la capella del Santíssim abans de començar
Amb els pares i mares dels infants de la catequesi
Foto de família amb els pares
Amb els membres del servei de pastoral de la salut
Dijous 4 he tingut alguna visita i una reunió a Barcelona de la Unió Catalana d'Hospitals, de la qual sóc membre pel fet de ser l'Arquebisbat de Tarragona un dels patrons de la Fundació Santa Tecla, que regeix l'Hospital de Santa Tecla de Tarragona.

Avui divendres tinc alguna visita i un dinar amb uns periodistes. A la tarda hauré d'anar altra vegada a Barcelona. Ja us explicaré mes coses. Fins aviat i molt Bona Pasqua a tots!