Pàgines

diumenge, 31 de gener del 2016

Què hem de fer?

Benvolguts, endinsats de ple dins l'Any de la Misericòrdia, comencen a prodigar i multiplicar-se els actes de caire ben divers sobre aquest tema i sobre el tema de les obres de misericòrdia corporals i espirituals: conferències, recessos, pelegrinatges, etc. I tot això està molt bé. 
Però, meditant sobre el fet que els confessionaris continuen bastant buits, em dic a mi mateix: estem fent tot el que cal? Potser caldria fer quelcom diferent? Com podríem animar els fidels a participar al sagrament de la festa del retorn a casa? Com podrien animar els mossens perquè es posessin més sovint i més estona als confessionaris? 
Està molt bé tot el que s'està fent ben fet i penso que s'ha de continuar treballant. Però, si tot el que fem no ens ajuda a fer el procés personal i intransferible de trobament amb el Déu de la Misericòrdia, estem donant pals a l'aigua. El Sant Pare va tenir una intuïció genial quan va convocar aquest jubileu extraordinari. Ell sap perfectament que l'única medicina que pot guarir el cor de l'ésser humà és l'amor. De quina manera es pot guarir aquest món? Doncs guarint els cors ferits de tants éssers humans que pateixen i que fan patir. I això com es fa? Doncs per mitjà d'una trobada cara a cara amb Déu que desitja dir-te que t'estima tal com ets, sense tenir en compte el que hagis fet anteriorment a la teva vida; que vol acollir-te sota les seves ales perquè tu (i jo) ets un fill molt estimat i predilecte per a ell; que vol que siguis feliç.
Què hem de fer, doncs? «Us ho demano en nom de Crist: reconcilieu-vos amb Déu». Convertiu-vos! I us ho dic a tots: fidels i mossens. Convertiu-vos!

Dilluns 25 vam celebrar la solemnitat de la Conversió de sant Pau, patró secundari de la nostra arxidiòcesi. Com cada any, vaig celebrar la missa a la Catedral amb els alumnes del Col·legi sant Pau de Tarragona, que celebraven la seva festa patronal. També hi havia una representació dels periodistes, que es van afegir per celebrar el seu patró, sant Francesc de Sales (24 de gener).
Després de la missa, al Seminari, amb els periodistes hem tingut una interessant trobada a la qual els hem posat al corrent de les nostres darreres activitats i projectes més importants. Aquí teniu una crònica de tot plegat i algunes fotos.
Després vaig tenir una reunió i, en acabar, vaig anar al santuari de Loreto, on estaven reunits els delegats de Missions de les diòcesis amb seu a Catalunya. Els vaig saludar i vaig dinar amb ells.
A la tarda unes quantes visites i, al vespre, al Seminari Menor, vespres solemnes i sopar amb l'equip rector i els joves.

Dimarts 26 vaig anar a Castelldaura, a Premià de Dalt, per participar a la 51a edició de les Jornades de Qüestions Pastorals que cada any organitza el Centre Sacerdotal Rosselló de Barcelona. En aquesta primera sessió hi va ser present el cardenal Gualtiero Bassetti. Aquí teniu un bon grapat de fotos de les dues jornades.
A la tarda-vespre, convidat per les Germanes de la Companyia de Maria i la direcció del Col·legi de Lestonnac vaig poder gaudir de la projecció del documental Joana de Lestonnac. O morir o actuar, a l'auditori de la Diputació de Tarragona.

Dimecres 27 vaig tenir alguna visita i a migdia vaig marxar a Barcelona.
A la tarda vaig tenir més visites.

Dijous 28, al matí vaig rebre més visites i, cap al tard, a Barcelona, vaig assistir a la recepció com acadèmic de número de la Reial Acadèmia de Doctors d'un bon amic meu, el Dr. Josep-Ignasi Saranyana.

Divendres 29 al matí vaig rebre la visita del nou delegat territorial de la Generalitat a Tarragona, Sr. Òscar Peris. Mireu aquí.

Més tard, van venir a dinar a casa l'arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella, i el seu bisbe auxiliar, Mons. Sebastià Taltavull.

Dissabte 30 al matí em vaig dedicar a treballar i fer homilies que tinc pendents.
A la tarda, vaig anar a Arbeca, on vaig presidir la presentació del llibre homenatge a Mn. Anton Bru. Aquí us deixo algunes fotos:
Dues fotos de l'auditori
Durant l'acte de presentació del llibre
Gaudint d'un piscolabis al final de l'acte
Diumenge 31 he celebrat a la Catedral la missa de la Jornada de Vida Consagrada.
Després, a Pira, he celebrat l'eucaristia dominical amb motiu de l'acabament i benedicció dels treballs de restauració (s'ha pintat tota l'església) i de l'entrada del nou rector de la parròquia: Mn. Pere Fibla. Aquí teniu unes fotos:
Els fidels congregats
Mn. Pere Fibla, nou rector, saluda els fidels
I, finalment, a la tarda, vaig assistir a la representació dels Pastorets del Vendrell, que enguany celebren el seu 50è aniversari. Per molts anys!!! Algunes fotos:
Amb els joves de l'Esplai Santa Anna
Primeres escenes
L'Anunciació
Les Calderes d'en Pere Botero i els 7 pecats capitals
Reunió de pastors...
La lluita entre el bé i el mal
L'àngel anuncia als pastors el naixement del Messies
L'adoració dels pastors
Fins aquí les notícies d'aquesta setmana. Fins aviat, si Déu ho vol!