Pàgines

diumenge, 10 de gener del 2016

La Bíblia en català al vostre mòbil Android

Benvolguts: abans, fa "uns quants anys", quan ens havíem d'esperar a la consulta del metge o a la parada del bus o a l'estació del tren, hom aprofitava per xerrar amb els qui es trobaven en aquell moment allí. Jo recordo que, en aquestes estones d'espera, de vegades no curtes, aprofitava per recollir-me i fer una mica de pregària o d'interiorització. Avui, quan hem d'esperar per alguna raó, traiem el mòbil de la butxaca i consultem l'agenda, el correu, el whatsapp... o juguem! Doncs ara us animo a fer alguna cosa més, en la línia que ja ens va recomanar el Sant Pare fa algun temps, de portar els evangelis a la butxaca per poder-los llegir i meditar sovint: ara us podeu descarregar aquesta app que ha posat en marxa l'Associació Bíblica de Catalunya on podreu accedir al text de la Bíblia Catalana Interconfessional. Us ho recomano vivament: accediu a la Play Store del vostre mòbil Android i descarregueu-vos aquesta app, que hi trobareu fent una senzilla cerca amb el nom de Bíblia Catalana. És gratuïta. Per tant, menys jugar i més llegir la Bíblia i resar! Espero que aviat la podrem tenir també per al sistema iOS dels iPhones i iPads.
Pantalla d'inici de l'aplicació
L'eina "Vocabulari"
Dimarts 5 vaig anar al Mas d'en Lluc per fer una excursió amb els joves de la Comunitat del Cenacle. Em vaig trobar que també hi eren els joves de la comunitat que hi ha a Sant Celoni, de manera que érem un grup d'uns 40 per aquelles muntanyes tan boniques. Vam anar fins a l'ermita de la Mare de Déu de l'Abellera de Prades i vam retornar al Mas. Unes 7 hores de camí. Després de dinar i de fer una bona estona de convivència fraterna vaig celebrar l'eucaristia.

Dimecres 6 vaig celebrar al matí la missa de la solemnitat de l'Epifania a la Catedral. Després vaig anar a Barcelona.

Dijous 7, festa de sant Ramon de Penyafort, vaig anar a Constantí, a l'ermita de sant Ramon, la qual està en un espectacular procés de recuperació gràcies a l'empenta del rector de la parròquia, Mn. Joaquim Claver, del patronat de l'ermita de Sant Ramon i d'altres col·laboradors. Vaig celebrar l'eucaristia i encara vam tenir temps de conversar a l'exterior durant una estona i després vam anar a dinar als locals parroquials. Una festassa! Aquí teniu una molt bona crònica i moltes fotos de l'acte.
A la tarda vaig anar a visitar les Monges Mínimes de Valls.

Divendres 8 al matí vaig anar a visitar les monges cistercenques de Vallbona de les Monges.
A la tarda, vaig anar a visitar les Clarisses de Reus.

Dissabte 9 vaig tenir una trobada al santuari de Loreto amb un grupet pel qual vaig celebrar l'eucaristia i després hi vaig dinar.
A la tarda vaig anar a confirmar a la parròquia de sant Pere de Riudecols:
Els confirmats i els escolans
Aquí amb els padrins i la catequista
I al vespre, a la de l'Assumpció de Les Borges del Camp:
Els joves, els escolans i la catequista
Aquí es van afegir els padrins
Avui diumenge 10 celebraré la missa de la festa del Baptisme del Senyor, a la Catedral, durant la qual administraré el sagrament de la confirmació a un grupet de joves i adults. Aquí teniu la foto.
A primera hora de la tarda marxaré per fer uns dies d'exercicis espirituals. Pregaré per tots vosaltres i per les vostres intencions. Pregueu també vosaltres molt per mi i per les meves intencions, que són també les vostres. Que el Senyor ens doni a tots, a mi el primer, el do d'una conversió sincera i veritable.
Tornaré el dissabte 16 de gener. Fins aviat, doncs!