Pàgines

dilluns, 5 d’octubre del 2015

Què n'és de bonica la tardor!

Benvolguts, una de les coses més maques que té la meva feina és l'haver de recórrer molts quilòmetres per les nostres carreteres, i més enllà fins i tot. Això em permet contemplar els camps, les muntanyes, els pobles... I no hi ha res comparable a l'espectacle de la natura, que esclata de manera meravellosa a la primavera, però que també llueix una gama inigualable de colors ara, durant la tardor. Enmig de tanta bellesa com Déu ens ha regalat, i que el Sant Pare Francesc ens exhorta a conservar, els dies van passant i les meves activitats es van succeint tal i com ara us explico:

Dilluns 28 vaig tenir una matí ple de visites. Al capvespre vaig anar al Seminari Menor, on vaig celebrar l'eucaristia amb el nou rector (Mn. Jaume Gené) i els joves i vaig sopar també amb ells.

Dimarts 29 va ser dia de Consell episcopal i d'una visita il·lustre, un vell conegut de l'Any Jubilar de Sant Fructuós: l'arximandrita Makarios, monjo ortodox a un monestir a Corfú.
Amb l'arximandrita Makarios i en Dídac Bertran, ara ja jubilat
A primera hora de la tarda veig tenir més visites i no vaig baixar a Sant Antoni de Pàdua per una petita indisposició.

Dimecres 30 vaig rebre més visites i cap a migdia vaig anar a Barcelona. Després de dinar vaig presidir-hi la reunió mensual del SIERC.
Al capvespre, de tornada a Tarragona, vaig anar als Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat, on tenia lloc la presentació del llibre Les religions a Catalunya, obra coordinada pel Josep-Lluís Carod Rovira. A mi em va tocar fer la presentació del llibre. Mireu:
Taula de presidència de l'acte
El públic assistent
El moment de la meva presentació
Dijous 1 d'octubre, de bon matí vaig marxar a Barcelona, al Seminari Pontifici, on va tenir lloc la missa i l'acte acadèmic d'inici del curs 2015-2016 a les facultats eclesiàstiques, que ara ja formen l'Ateneu Sant Pacià, que és com la llavor d'una futura universitat catòlica. Més informació i fotos aquí.

A la tarda, els bisbes que tenim seminaristes a Barcelona ens vam reunir al Seminari Major Interdiocesà per celebrar també l'inici de curs. Aquí teniu informació i fotos.

Divendres 2 al matí més visites. També vaig anar a l'hospital de Sant Joan de Reus per visitar Mn. Josep Asens, que estava greument malalt.

A la tarda també una visita, però una mica especial: la família del Vicenç Moragas i Rodés, el qual havia fet uns treballs d'investigació molt seriosos sobre els tapissos de la Catedral, va fer cessió a l'AHAT de tota aquesta documentació. Aquí vam signar el conveni de cessió i els vaig acompanyar a visitar la casa. Aquí teniu algunes fotos:
Visita al Saló del Tron
Mn. Manel Fuentes, director de l'AHAT, feia les explicacions tècniques
Lectura...
...i signatura del conveni
Visita a la capella
Foto amb tota la família
Al vespre vaig anar a Poblet, on va tenir lloc la primera jornada del Congrés del laïcat a Catalunya Ser més Església, servir més el món, organitzat per l'associació Laïcat XXI. Aquest primer acte va consistir a una vetlla de pregària a l'església del monestir. Aquí teniu algunes fotos:
Inici del congrés a la Sala dels Cups del monestir
Dues imatges de l'inici de la vetlla
Durant la vetlla a la basílica del monestir
Dissabte 3 al matí vaig tornar a Poblet per participar a la resta d'actes del congrés, la cloenda del qual va tenir lloc amb l'eucaristia solemne celebrada a l'església del monestir.

Al vespre em van comunicar la mort de Mn. Josep Asens. Tenia 92 anys i feia 65 que havia estat ordenat de prevere, tota una llarga vida dedicada al servei de l'Església i dels fidels. Reposa en la pau de Crist, mossèn!

Ahir, diumenge 4, vaig anar a confirmar a Riudoms. Aquí teniu la foto, cortesia del bon amic Mateu Salvat (gràcies!!!).
Un grup molt maco de joves
En acabar, a la rectoria vaig beneir el nou oratori dels locals de la catequesi i vaig dinar-hi amb el mossèn i el consell parroquial.

A continuació, a corre cuita cap a Lleida. Allí, a l'Acadèmia Mariana, vaig presidir l'eucaristia i vaig participar a la cerimònia d'entrega de premis del Certament Marià, que enguany estava dedicat a la Mare de Déu de la Jonquera, patrona de La Pobla de Cèrvoles. Tota una festassa! Mireu:
A la meva arribada, amb la Mare de Déu de la Jonquera
La preciosa capella de l'Acadèmia Mariana de Lleida
Parlament del Mantenidor, el Dr. Josep Busqueta
Lliurament de premis
Durant el meu parlament de salutació
Foto de la taula de les autoritats i els guardonats
La setmana que començo avui va força carregada. Fins aviat!