Pàgines

dilluns, 28 de setembre del 2015

Setmana de festes majors

Benvolguts, ficats ja de ple en aquesta setmana boja de festes majors, passo a comentar-vos les meves activitats durant aquests dies.
Dilluns 21 vam tenir la primera jornada de formació permanent de preveres i diaques d'aquest curs, com sempre a la Casa d'Exercicis de la Selva del Camp. Mn. Francesc Giménez ens va fer una aproximació molt bona a la butlla de convocatòria del proper any jubilar, Misericòrdiae vultus.

A la tarda vaig gravar una entrevista per a la cadena COPE:
Al vespre vaig assistir al pregó i a l'inici de la festa de Santa Tecla a l'Ajuntament de Tarragona.
El pregoner durant la signatura al llibre d'honor de l'Ajuntament
Dimarts 22 vaig tenir reunió del Consell episcopal i, a la tarda, vaig anar a confessar a Sant Antoni de Pàdua.

Dimecres 23, Santa Tecla, verge i màrtir. Al matí vaig presidir el solemne pontifical a la Catedral.
A migdia vaig baixar a l'Ajuntament per presenciar la desfilada de lluïment del seguici popular i la jornada castellera.
A la tarda, a la Catedral, vaig presidir les vespres solemnes i en acabar, la processó amb la relíquia de la santa pels carrers de la Part Alta de la ciutat.

Dijous 24, dia de la Mercè, vaig celebrar l'eucaristia de la festa patronal a la Residència Mare de Déu de la Mercè de Tarragona.
A continuació, com cada any, vaig celebrar també la missa a la presó de Tarragona.
Amb el mossèn, els voluntaris i els funcionaris del centre. Gràcies a tots!
Després vaig marxar a Montblanc, al santuari de la Serra, però vaig baixar de seguida a Cambrils perquè a la parròquia de Sant Pere Apòstol, la del port, vaig celebrar la missa exequial pel pare de Mn. Xavier Morell, l'Àngel Morell Mulet. Que reposi en la pau de Crist.
Finalment, al vespre, vaig anar a Reus, on vaig participar al multitudinari Rosari de Torxes de la Mare de Déu de Misericòrdia.

Divendres 25, solemnitat de la Mare de Déu de Misericòrdia a Reus, vaig celebrar la missa solemne a l'esplanada del santuari, com sempre multitudinària. Després he anat a dinar amb els mossens.

A la tarda vaig rebre una visita i, al vespre, he anat a Maldà, on vaig participar a la pregària de Taizé que es realitza cada darrer divendres de mes a l'església de sant Pere, era un deute que tenia pendent de la visita pastoral. Va ser realment una estona molt maca.

Ahir, dissabte 26, festa de sant Cosme i sant Damià a molts pobles, vaig aprofitar per sortir a caminar una mica, reflexionar davant de les eleccions i preparar escrits i homilies.

Fins aviat!