Pàgines

diumenge, 18 d’octubre del 2015

S'acaba l'Any de Santa Teresa de Jesús

Benvolguts seguidors, acabem de cloure l'any que es va dedicar a commemorar el 500è aniversari del naixement d'una dona excepcional: santa Teresa de Jesús, que juntament amb sant Joan de la Creu van ser els reformadors de l'Orde del Carmel, i que ha exercit una influència notable en la vida de l'Església amb els seus escrits i la seva espiritualitat. De fet va ser la primera dona que va ser reconeguda com a "Doctora de l'Església", poca broma! Us recomano vivament que llegiu els seus escrits. Si no ho heu fet encara, comenceu si voleu per la seva Autobiografia, us ajudarà a familiaritzar-vos amb la seva molt particular manera d'escriure i de pensar. Anem per feina!

Dimarts 13, com que no som supersticiosos, vam tenir reunió del Consell episcopal i, a la tarda, vaig anar a confessar a Sant Antoni de Pàdua.

Al vespre, a la Catedral, vaig celebrar la missa dels beats màrtirs, en el segon aniversari de la gran beatificació a Tarragona. Feu clic aquí per veure unes quantes fotos.


Dimecres 14 vaig rebre visites i, una mica després del migdia, vaig marxar a Barcelona.

A la tarda, al Col·legi del Sagrat Cor de Tarragona, vaig participar com cada any al Berenar de la Fam, que organitza la delegació a Tarragona de Mans Unides. A continuació vaig escapar-me cap a Reus per participar a la inauguració d'una exposició sobre santa Maria Rosa Molas, amb motiu del bicentenari del seu naixement.

Dijous 15, festa de santa Teresa de Jesús, vaig tenir visites durant tot el dia.

A la tarda, al monestir de sant Josep i santa Anna de les Carmelites Descalces de Tarragona, vaig celebrar la missa solemne de la santa d'Àvila. Aquí teniu una mica més d'informació i fotos.

Divendres 16 vaig estar al monestir de Santa Maria de Vallbona de les Monges, on vaig participar a la trobada diocesana d'ermitanes.
Al vespre vaig anar a confirmar a la parròquia de sant Fructuós de Tarragona un nombrós grup de joves.

Dissabte 17 em vaig escapar a Guissona, on vaig participar a la trobada familiar anyal de cosins.

Diumenge 18, a Reus, XX Trobada de Portants del Sant Crist de Catalunya, organitzada enguany per l'Arxiconfraria del Sant Crist de la Creu. Vam començar amb el via crucis pels carrers de la ciutat i, a les 12.30 missa solemne a l'església parroquial de sant Joan Baptista. Després hem dinat tots junts.
Després del via crucis, veneració de la imatge
Durant l'homilia de la missa
Al final de la missa, foto amb tots els portants
La setmana vinent es clourà a Roma el Sínode sobre la família. Us demano que pregueu encara més pels fruits d'aquest importantíssim esdeveniment eclesial. I us continuaré explicant coses. Fins aviat!