Pàgines

diumenge, 3 de maig del 2015

Quarta setmana de Pasqua

Benvolguts seguidors, continuo amb el relat de les meves activitats:


Dimarts 28, dins del format habitual dels dimarts, vam substituir el Consell episcopal pel Consell de Presbiteri.
A la tarda vaig anar a la presentació del llibre Aportacions Catalanes Universals, per al qual els editors m'havien demanat la meva col·laboració amb un article. Unes fotos de l'acte:
Salutacions a l'arribada
Durant l'acte
Dimecres 29 al matí, al claustre de sant Pau del Seminari, va tenir lloc la presentació de l'ESit, que em va tocar presidir. Si voleu informació sobre què és això mireu aquí i si voleu veure fotos de l'acte feu clic aquí.
A la tarda, a Barcelona, vaig tenir reunió del SIERC i, al vespre, vaig anar al Seminari Major Interdiocesà, on vaig celebrar l'eucaristia i vaig sopar amb els joves i amb l'equip rector.

Dijous 30 al matí una altra presentació. En aquesta ocasió va ser a la capella del Santíssim de la Catedral i es tractava de la presentació del projecte Catalonia Sacra, creat pel SICPAS, el secretariat de la CET que s'encarrega del patrimoni artístic i cultural de l'Església a Catalunya. Aquí teniu informació i fotos.

Divendres, 1 de maig, vaig anar al monestir de Poblet. Allí vaig presidir la missa conventual i durant la celebració vaig ordenar de prevere fra Octavi Vilà Mayo, monjo. Va ser una celebració molt emotiva i molt ben preparada per fra Octavi i la seva comunitat cistercenca. Després de la celebració vam fer un piscolabis amb familiars i amics i, en acabar, ja en la intimitat de la comunitat i alguns convidats, vam fer l'hora Sexta i vam dinar junts al refetor del monestir. Finalment, després de dinar em van convidar a gaudir d'una reconfortant estona de conversa, cafè i pastes amb la comunitat, que ells anomenen recreació. Unes fotos?
Moment de la imposició de mans
Unció de les mans amb el Sant Crisma
Abraçada de la pau
Després de l'ordenació, amb el P. Abat (esquerra) i fra Octavi (dreta)
Aquí es van afegir la germana i el seu marit de fra Octavi
Amb més familiars i el P. Lluc Torcal, prior de la comunitat
Dues imatges durant la recreació amb la comunitat
Ahir, dissabte 2, vaig anar a Sarral, on vaig participar a la 9a caminada popular organitzada per l'ajuntament i que culminava al cim del Muntet de Blat, on s'ha col·locat recentment una creu. Ben aviat al matí vaig arribar a Sarral i amb tots els participants vam pujar pel camí de la Coma fins al peu del Muntet de Blat, on es va fer l'esmorzar popular. A continuació, la pujada fins al cim, on vaig fer la benedicció de la creu i vam fer el registre al llibre de signatures, i baixada per la Coma de Sant Joan i l'ermita dels Sants Metges, sant Cosme i sant Damià. Finalment, dinar popular a la sala recreativa.

Diumenge 3, cinquè de Pasqua, he anat a Arbeca, on es feia un homenatge pòstum a Mn. Antoni Bru al qual m'he volgut afegir. En primer lloc, missa solemne a l'església parroquial de sant Jaume.
Durant l'homilia
Al final de la missa l'Esbart va ballar una dansa composta per Mn. Bru
I també es va descobrir una placa en homenatge a Mn. Antoni
En acabar, hem dinat junts amb els familiars de Mn. Bru i a la tarda, també a l'església parroquial, vetllada musical amb intervencions dels cors i grups del poble, molts d'ells creats per Mn. Antoni.
Amb els jovenets del la Coral l'Encís
Una molt emotiva al·locució de Mn. Miquel Barbarà
Actuació del nebot i renebot de Mn. Antoni
La Coral l'Encís
Grups de flauta
Guitarra i saxo
El grup de grallers
La Coral l'Harmonia, d'Arbeca, i la Coral de Belianes, plegades
Ja veieu que hi ha hagut una mica de tot aquesta setmana. La setmana vinent també ve carregada de coses, ja us les explicaré. Fins aviat!