Pàgines

dissabte, 10 de gener del 2015

Un nou any per davant

Benvolguts seguidors, molt bon Any Nou 2015. Així acabava el meu darrer article i així començo el primer d'aquest nova temporada, amb el millors desigs que, tot i com ha començat, sigui un any ple de pau i de treball per la pau, a tots els nivells i en tots els àmbits. La pau no només es construeix des de dalt, sinó que es forja des de baix, des de les nostres relacions familiars i personals, de vegades enterbolides o inexistents degut a quelcom esdevingut en el passat i que s'ha quedat enquistat; des de les nostres relacions laborals i professionals; des de les nostres relacions veïnals i ciutadanes. La pau es conquereix des de baix, requereix esforç, a còpia d'estimar tothom, sigui quin sigui el seu credo, origen, raça o pensament. Aquest seria un molt bon propòsit de treball personal durant aquest any. Però la pau també és un do de Déu, el qual hem d'implorar contínuament. Preguem-ne sense defallir.

Com ja us deia, des del dia 1 de gener havia marxat uns dies d'exercicis espirituals fins al dia 6. He tingut ocasió de resar, de meditar, de treballar, tot això en un ambient de pau i silenci reparadors. Vaig arribar sobre les 10 del matí i a les 11 celebrava la missa de la solemnitat de l'Epifania a la Catedral. Vaig aprofitar per fer una foto d'un capitell del claustre, on apareixen els Mags d'Orient i la vaig penjar al Twitter. Aquí la teniu, és molt maca:
A continuació vaig marxar a Barcelona i, a la tarda, vaig anar a veure el pessebre vivent de la Pobla de Montornès.

Dimecres 7 va començar la vida normal, amb visites i mil coses que tenir en compte i preveure. A la tarda vaig anar a visitar mossens malalts i, malauradament, vaig trobar molt malament a Mn. Daniel Barenys. Quan vaig marxar tenia el convenciment que aviat ens deixaria. I així va ser.

Dijous 8, a primeríssima hora, em van comunicar la mort de Mn. Daniel Barenys, al qual vaig encomanar de seguida en la celebració de l'eucaristia. Després, a migdia, vaig anar al monestir de les Carmelites Descalces perquè hi havia capítol d'elecció de Priora, del qual ha tornat a sortir elegida la Gna. Àgueda de Jesús Alomar. Li desitjo un molt bon trienni. Pregueu per ella i per totes les seves germanes de comunitat carmelitana.

A la tarda, a Palau, vaig presidir la reunió de la comissió permanent del Consell Pastoral Diocesà.

Divendres 9, vaig estar de metges i vaig tenir una reunió amb l'equip directiu de l'escola Joan XXIII de Bonavista.

A la tarda, a les cinc, amb l'església parroquial de sant Joan Baptista de Tarragona, la que va ser la seva parròquia durant 24 anys, plena de gom a gom, vam celebrar la missa exequial per Mn. Daniel Barenys, un gran rector, un gran mossèn, una gran persona. A ell deuen la seva vocació bastants dels nostres capellans. Des del cel pregui per nosaltres i per les vocacions sacerdotals a la nostra diòcesi. Que reposi en la pau de Crist. Aquí teniu una breu ressenya de la seva vida i una foto, pels qui no el coneixíeu.

Al vespre vaig anar a confirmar a Solivella. Aquí els teniu:
Els confirmats, els mossens i la Pilar, la catequista
Avui dissabte he tingut la visita de la junta nacional de la JOC amb el seu consiliari al capdavant, Mn. Emilià Almodóvar.

Després he anat a Loreto i al Hospital de Santa Tecla per visitar alguns malalts.

Al vespre aniré a confirmar al Pla de Santa Maria i diumenge celebraré la missa de la festa del Baptisme del Senyor a la Catedral, a les 11.00, durant la qual també administraré el sagrament de la Confirmació. Espero posar-vos algunes fotos. Fins aviat!