Pàgines

dimecres, 31 de desembre del 2014

Mirar el 2015 amb esperança

Benvolguts, sempre un any nou és quelcom ple d'incògnites, una caixa plena de sorpreses per obrir, potser no totes bones. De vegades valorem els anys per les tragèdies que s'han esdevingut. En aquest sentit, el 2014 marxa deixant un sagnant desenllaç en aquests darrers dies del seu recorregut. Davant d'un quadern o d'un full en blanc que hem d'omplir podem experimentar la por al buit. L'any nou ens pot portar a una situació semblant, a la qual us convido a fer front amb l'esperança. Potser caldrà lluitar, sí, però hem de mirar d'afrontar l'any nou no només amb els desigs, les campanades, el raïm i el cava, sinó amb una veritable actitud positiva per part de tots nosaltres de conversió, de voler fer millor les coses, de pensar de manera més positiva i més constructiva, de pensar menys en nosaltres mateixos i de pensar més en els altres.

Us poso al corrent ara de les meves darreres activitats. Us deixava el passat divendres 26 que, com us deia, vaig anar a visitar les Clarisses, els Retaules Vivents i la mostra pessebrista de la Congregació Mariana, tot això a Reus. Per cert, us poso unes fotos dels pessebres que tinc a casa:
Pessebre del menjador de casa
Un altre
Pessebre del despatx oficial
Detall del pessebre del despatx
Dissabte 27 vaig anar a Vallbona de les Monges on vaig visitar la comunitat cistercenca i després vaig anar al santuari del Tallat. A la tarda vaig visitar malalts, sobretot mossens, pels quals us demano sincerament que pregueu. Han donat tota la seva vida al servei de l'Església i molts ja estan en el darrer trajecte de la seva vida. És just demanar al Senyor que els ajudi i enforteixi, els doni una bona mort i el premi de la vida eterna.

Diumenge 28 vaig celebrar a la Catedral la missa de la festa de la Sagrada Família. Com en anys anteriors, ha estat l'oportunitat de retre homenatge a aquelles parelles que han fet enguany els 25 i 50 anys de matrimoni, tot i que enguany s'han afegit els qui feien 40, 45, 60 (!!!) i ... 70 anys de matrimoni!!!!! Algú potser dirà que això és impossible. Sí, és impossible, però per a Déu, i per aquells que han posat en ell tota la seva confiança, no hi ha res impossible. Aquí teniu la foto:

Dimarts 30 vaig anar a la presó, on vaig celebrar l'eucaristia i vaig felicitar el Nadal als interns. Al final em van deixar sortir.

Dimecres 31, darrer dia de l'any, he anat a visitar els joves de la Comunitat del Cenacle de Mas d'en Lluc. Hem celebrat l'eucaristia a Siurana i hem dinat junts a la tornada.
Amb tots els nois del Cenacle després de la celebració de l'eucaristia
Així de bonic es veia avui el pantà des del poble de Siurana
Finalment al vespre, com cada any, celebraré l'eucaristia al santuari de la Mare de Déu del Sagrat Cor (Jesús i Maria) amb els fidels de l'Adoració Nocturna, durant la qual s'esdevindrà el nou any. Hi ha una millor manera de començar l'any? Esteu tots convidats! La celebració comença a les 22.45 hores i s'acaba passades les dotze de la mitjanit.

Si Déu ho vol, dijous 1 de gener celebraré l'eucaristia de la solemnitat de Santa Maria, Mare de Déu, a les 11.00 a la Catedral i després marxaré uns dies d'exercicis espirituals, no gaires. El dimarts 6 de gener, solemnitat de l'Epifania, dia dels Reis, a les 11.00 celebraré també l'eucaristia a la Catedral. Espero veure-us a tots, contents i plens d'esperança pel nou any que Déu ens regalarà. Molt Bon Any Nou 2015. Amb tot el meu afecte, rebeu la meva benedicció. Fins aviat!