Pàgines

divendres, 23 de gener del 2015

Una nova aventura

Benvolguts seguidors, com us insinuava al final del meu darrer article, he començat una nova visita pastoral, que en aquesta ocasió em portarà a conèixer més de prop les 22 parròquies de la nostra arxidiòcesi que estan a la província de Lleida: l'arxiprestat d'Urgell-Garrigues. Les principals, les conec força bé perquè hi he anat moltes vegades: Arbeca, Belianes, Guimerà, Rocallaura, Vallbona de les Monges, Vinaixa, l'Albi, Cervià de les Garrigues... Altres, en canvi, significaran una bona oportunitat per a conèixer-les més i que també elles em puguin conèixer una mica més a mi.

Amb aquesta intenció diumenge 18 al matí vaig encetar la visita pastoral a la parròquia de sant Jaume d'Arbeca. I vaig començar per la residència de gent gran, on vaig celebrar la missa dominical:
Arribada. Ja m'esperava Mn. Manel Borges, el rector
Moment d'accedir a la Residència
Amb la Concepció, voluntària, i el Sr. Josep Medina, propietari
Saludant alguns residents
Inici de la missa
Durant la meva homilia
Visita a les dependències de la Residència i saludar els residents
A continuació, acompanyat per la Concepció, vaig anar a veure a Mn. Antoni Bru, que està molt malaltet.

Cap a les 12 del migdia vaig anar a l'església parroquial de sant Jaume, on vaig celebrar la missa estacional de la visita pastoral:
Salutació als feligresos reunits
Una església gran i molt bonica
Dues imatges durant la missa
Al final de la celebració vaig saludar un per un tots els fidels
Després vam anar a dinar a Belianes, on estaven també convidats tots els mossens de l'arxiprestat i fins i tot el Vicari episcopal de zona, Mn Francesc Giménez. La Rosa Maria, laica amb missió pastoral, ens va acollir a casa seva i ens va oferir un dinar magnífic.
Tots junts, a l'hora del cafè
A la tarda vaig tornar a Tarragona i vaig anar al Seminari. A la capella major tenia lloc la trobada mensual dels joves de Món Tabor. Aquí teniu una breu ressenya i fotos.

Dilluns 19 vam tenir jornada de formació permanent de preveres i diaques a la Casa Diocesana d'Exercicis de la Selva del Camp i a la tarda diverses visites.

Dimarts 20, com gairebé tots els dimarts, visites, reunions i Consell episcopal. A la tarda, com de costum, vaig anar a confessar a Sant Antoni de Pàdua.

Al vespre, a la parròquia de Sant Pau de Tarragona, va tenir lloc l'acte ecumènic de pregària per la unitat dels cristians. Va ser molt bonic i enguany van participar: el bisbe Joan Cassià de Vicina, auxiliar de l'Arquebisbat Romanès Ortodox de les Amèriques, el P. Vasile Baltaretu, rector de la parròquia ortodoxa romanesa de Tarragona, el Rvd. Salvador Villar, pastor de l'Església Evangèlica Baptista de Tarragona i el Rvd, Rafael Arencon, prevere de l'Església Anglicana. Aquí teniu més informació i fotos de l'acte.

El dijous 21 de gener a Tarragona, tal i com canta l'oratori Pontifical de Flames, celebrem la solemnitat dels sant protomàrtirs Fructuós, bisbe, i els seus diaques Auguri i Eulogi. Com sempre, al matí, a l'amfiteatre romà, lloc dels fets, vam fer l'acte de pregària.
A la tarda, al Seminari, vaig presidir la inauguració de l'exposició commemorativa dels 25 anys de les representacions de la Passió de sant Fructuós, organitzada per l'associació cultural que porta el mateix nom del sant màrtir. Mireu aquí.

Finalment, a les vuit del vespre, a la Catedral, el solemne pontifical, del qual aquí teniu un petit vídeo, gentilesa del bon amic Miquel Sanchís. Aquí podeu veure també algunes fotos de l'acte de l'amfiteatre i del pontifical al vespre.
Dijous 22 al matí he tingut la missa de la festa de sant Francesc de Sales, patró dels periodistes i escriptors, amb els professionals dels mitjans de comunicació locals. Després hem pujat al campanar de la Catedral i finalment hem compartit un senzill esmorzar. Aquí teniu més informació i fotos.

Després he marxat a Barcelona i a la tarda, a Montbrió del Camp he presidit l'acte d'inauguració i benedicció dels nous locals de Càritas parroquial.
A la porta dels locals de Càritas, en arribar
Els assistents
A l'ermita de sant Antoni uns parlaments. En primer lloc Mn. Amador, rector
El públic assistent
Parlament de l'Anton, el responsable de Càritas parroquial
El torn de Francesc Roig, director de Càritas Diocesana
I el meu torn
Després de la benedicció, visita als nous locals, molt macos!!!
Avui divendres 23 tinc la missa a la Catedral amb els alumnes del Col·legi Sant Pau de Tarragona, que celebren avui la seva festa patronal (tocaria el 25, però és diumenge). Després me'n vaig a Montblanc, amb els membres del Seminari Laical Diocesà i d'aquí a Arbeca, on continuaré la visita pastoral. Però tot això serà objecte d'un nou article. Així doncs, fins aviat!