Pàgines

dimarts, 20 de setembre del 2011

A tota màquina!

Ja ho veieu: només tornar de Polònia, només baixar de l'avió i ja em trobo al meu secretari que m'esperava amb la llibreta plena de qüestions pendents. De manera que, mans a l'obra! Dissabte 17 vaig rebre alguna visita i vaig tenir la reunió de la permanent del Consell Diocesà de Pastoral. Aquesta trobada serveix per a preparar l'ordre del dia de la propera reunió que tindrem del Consell, el dissabte 15 d'octubre. A continuació ja tenia hora concertada per participar a la 7a edició de la Marató de la Sang, que cada any organitza el Banc de Sang i Teixits de Catalunya. Crec que és una iniciativa molt maca i amb la qual hauríem de col·laborar tots els qui estem en condicions de poder donar sang. Aquest any volien sobrepassar la barrera de les 1000 donacions i ho hem aconseguit. Gràcies a tots els qui heu participat.

Sense descansar, vaig anar a Reus, a la parròquia de Sant Joan Baptista, que està de festa: celebren el centenari de l'erecció de la parròquia i, a més, commemoràvem els 75 anys de la mort del que aleshores era el rector de la parròquia, Mn. Jocund Bonet, víctima de la persecució religiosa dels anys 1936-1939. Va ser una celebració molt maca, amb el temple ple de gom a gom, i al final de la qual ens vam adreçar fins al lloc on descansen les restes de Mn. Jocund i vam fer-hi una pregària. Gràcies als músics i al cor de joves que van animar la celebració. Unes fotos?
Durant la celebració de l'eucaristia
Acte d'inauguració de "l'Atri de Mn. Jocund"
La segona foto correspon a l'acte que va tenir lloc en acabar la missa: vam inaugurar i beneir un espai que s'ha guanyat per a la parròquia —i per a la ciutat— batejat amb el nom d'Atri de Mn. Jocund Bonet, gràcies a les gestions del Rector, Mn. Pere Dalmau. A l'acte va participar també el Sr. Alcalde de Reus amb un grup de regidors. Gràcies a tots els qui ho heu fet possible!

A la tarda, immediatament després de dinar, vaig anar fins a la Morera de Montsant, a la parròquia de la Nativitat de Santa Maria, per tal de donar possessió de la mateixa al nou rector, Mn. Miquel Castillejo Brull, al qual vaig ordenar de prevere el proppassat 5 de juny. Va ser una celebració veritablement familiar —érem només unes 30 persones— però molt bonica i emotiva. Us penjo tres fotos:
Mn. Miquel en el moment de signar l'acta de presa de possessió
Aquí, amb els qui van signar com a testimonis. Sembla que el renyi!
Amb els familiars de Mn. Miquel, que el van acompanyar en aquesta celebració
Per últim, diumenge al matí vaig anar a Sant Magí de la Brufaganya, a l'aplec que havia organitzat la Confraria de Sant Magí de Barcelona. Molta gent, molts vehicles i molta emoció per als devots del nostre sant màrtir. Només arribar em vaig adreçar a la capella de les fonts, on s'havia de beneir el nou relleu del sant que s'ha col·locat en lloc de l'antic, molt malmés. A continuació, al santuari, vaig presidir l'eucaristia amb l'església plena de gom a gom, molt emotiva i molt ben acompanyada per l'organista i el cantor que dirigia l'assemblea (gràcies!). El meu agraïment també a tots els que es cuiden del santuari i d'anar-lo millorant de mica en mica. Espero que aviat m'enviaran alguna foto i us la podré penjar.
A la tarda, a l'església parroquial de la Mare de Déu del Lledó de Valls, hem inaugurat la Visita Pastoral a l'arxiprestat de l'Alt Camp. Ha començat amb unes Vespres solemnes i amb una trobada a la sala parroquial amb els membres dels consells parroquials i arxiprestal. Alguna foto:
Durant les Vespres solemnes a la parròquia del Lledó (Valls)
Durant la trobada dels consells parroquials i arxiprestal
Vista general de la sala Claret, on va tenir lloc la trobada
La Visita Pastoral és la visita que el pare i pastor fa a les parròquies d'un arxiprestat per tal de trobar-se amb els seus mossens i feligresos, poder parlar amb ells, animar-los, enfortir-los en la fe i, per què no, aprendre també d'ells. No és una inspecció, és una ocasió de poder conèixer de primera mà la situació de les parròquies i poder trobar-me amb moltes persones amb les que, si no fos d'aquesta manera, no podria tenir contacte, com poden ser els malalts i les persones grans. Gràcies a tots els mossens i a tots els fidels per l'acolliment que m'heu dispensat!
Com que la visita s'acaba el 29 de gener de 2012 tindré molt de temps per explicar-vos coses. Fins aviat!