Pàgines

diumenge, 18 de setembre del 2011

Quatre dies al país de Joan Pau II

Us escric aquestes ratlles just en tornar d'un viatge de quatre dies a Polònia. Volia anar a donar les gràcies al bisbe de Drohicziyn, Mons. Antoni Dydycz, caputxí, pel do de tenir a Tarragona dos preveres de la seva diòcesi, Mn. Adam Safianczuk i Mn. Wlodzimierz Soszynski. Us poso una foto amb el bisbe, que s'ha portat esplèndidament:
Amb Mons. Antoni Dydycz. En segon terme, Mn. Adam i Mn. Wlodzimierz
Han estat quatre dies molt intensos. El dilluns a la tarda, com ja us vaig explicar, vaig viatjar amb els dos mossens des de Barcelona cap a Varsòvia. A l'aeroport de Varsòvia ens esperava el Rector del Seminari per portar-nos a la residència del bisbe, on hi ha la Cúria diocesana, i al costat del Seminari, a cent metres de la Catedral. Més fotos:
A la cripta de la Catedral amb el Vicari General i el Rector del Seminari
A la Catedral amb el Vicari General, el Rector del Seminari i Mn. Adam
El primer dia, dimarts, al matí em varen ensenyar la Cúria i el Seminari. Aquest any entren 15 nous seminaristes, de manera que en total en tindran 40. També vaig compartir una estona amb ells.
A la tarda em varen acompanyar per tal de visitar un parell de parròquies i vàrem arribar fins a la frontera amb Bielorrússia, a la selva de Bielowiesa, on vam veure els únics bisons que queden a Europa i un museu que n'està dedicat. Fotos:
Aquí el teniu: mireu què tranquil que està
Una imatge del museu dedicat als bisons
El dimecres vaig concelebrar amb el Sr. Bisbe en la trobada anual de joves de tota la diòcesi. Al matí vaig estar amb un bon grup d'ells en una església:
Durant la trobada matinal amb els joves
Per la tarda, en un lloc enmig del bosc, on els caputxins tenen una casa de convivències i celebren un via crucis molt famós, es van reunir més de 2500 joves de tots els instituts de la diòcesi per celebrar l'eucaristia. Jo havia preparat una homilia que Mn. Adam va traduir al polac i va llegir. Una foto:
Imatge de l'eucaristia durant la trobada de joves
La missa va ser retransmesa per un canal catòlic de televisió, l'audiència del qual s'estima en uns sis milions de telespectadors tots els dies. Us puc assegurar que va ser impactant i pensava quan podríem nosaltres fer quelcom semblant.
Durant la meva homilia
Una imatge de l'assemblea
Vista des de l'altar
Dijous al matí vaig anar a Czestochova, gairebé a 400 km de Drohiczyn. Va ser una visita molt esperada i desitjada i vaig tenir l'ocasió de pregar davant la Mare de Déu de Jasna Gora, la Verge Negra, a la qual el beat Joan Pau II tenia tantíssima devoció. Al vespre vaig tenir l'ocasió de donar-hi la benedicció en un acte que es fa tots els dies a les nou del vespre i que també es transmet per televisió. Una foto:
Durant la benedicció vespertina, davant la imatge de Maria de Jasna Gora
Finalment, divendres, a les 8 del matí, he presidit la celebració de l'eucaristia a l'altar de la capella de la Mare de Déu de Jasna Gora, tota ella cantada i en llatí. Produeix una gran emoció veure la pietat dels fidels i la quantitat de devots que visiten el santuari.
Durant la celebració de l'eucaristia
Al final de la celebració, durant la benedicció
I a la tarda, vam viatjar de nou a Varsòvia per tal de prendre l'avió cap a Barcelona i des d'aquí, en cotxe, cap a Tarragona.
A l'aeroport de Varsòvia, a punt d'embarcar
Han estat uns dies joiosos, plens de detalls per part del Sr. Bisbe i els preveres d'aquesta diocesi polonesa. Només tinc paraules d'agraïment per a tots ells i per als meus fidels acompanyants, Mn. Adam i Mn. Wlodzimierz i per a tots els qui han fet possible aquesta aventura.