Pàgines

dissabte, 17 de setembre del 2011

Noves activitats

Mica en mica em vaig posant al dia de totes les qüestions que eren pendents a la meva arribada, i van sorgint de noves. Cada dia rebo un munt de correus electrònics i un munt de cartes ... i també visites, que mai no manquen. A més tinc l'oportunitat de fer sortides. Per exemple, dijous passat, dia 8, em van convidar a presidir l'eucaristia de la festa major de Montblanc: la Mare de Déu de la Serra, celebració que va tenir lloc al seu santuari amb l'assistència de molts fidels que omplien el temple, de la Corporació Municipal i del seguici festiu que, un cop acabada la celebració, ens va acompanyar a tots en la tornada cap a l'Ajuntament, on va tenir lloc l'actuació —molt lluïda— de tots aquests grups. Va ser molt bonic, sobretot per la quantitat d'infants que hi participaven (drac infantil, capgrossos, etc.). Després de l'Ajuntament em van convidar a dinar amb tots els mossens.

Al dia següent, divendres 9, vaig estar a Verdú. Ja feia temps que el P. Lluís Magriñà, provincial dels Jesuites, em va venir a visitar i em va convidar a la festa de Sant Pere Claver, patró de la província tarraconense de la companyia de Jesús i festa a Verdú, el poble natal d'aquest sant tan estimat i venerat. La celebració de l'eucaristia va tenir lloc a l'església parroquial de Santa Maria —preciosa joia gòtica— i va ser una celebració molt bonica, concelebrada per gairebé tots els mossens de l'arxiprestat de Tàrrega —al qual pertany Verdú— i per un bon nombre de PP. Jesuites. També va estar molt ben acompanyada per la coral i l'orgue, als quals felicito ben sincerament. Al final de la celebració, portant la relíquia de Sant Pere Claver —l'esclau dels esclaus negres— ens vam adreçar en processó cap al santuari del sant, construït sobre la casa on va néixer; allà vam venerar la relíquia, vam veure també un DVD que s'ha realitzat sobre la seva vida i finalment els mossens vam anar tots junts a dinar. No tinc fotos per penjar, espero que m'arribi alguna.

Dissabte dia 10 vaig anar a Santa Coloma de Queralt, per tal de donar possessió de la parròquia al seu nou rector, Mn. Joan Francesc Amigó Bartra. Va ser una celebració molt emotiva, amb una església plena de gom a gom, amb la presència també del rector que surtia, Mn. Joan Maria Padrell, i amb una fenomenal actuació de l'Orfeó, que va acompanyar la missa. Al final de la celebració ens vam fer una foto però encara no l'he rebuda. Espero que vingui aviat!

Diumenge 11 de setembre vaig tenir sessió doble: al matí, ben aviat, vaig anar a Rocallaura: vaig visitar les Germanes de l'Associació Llum i Vida i a continuació, acompanyat pel rector, Mn. Pere Lluís Ramon Martori, vaig celebrar l'eucaristia dominical. Al final, amb Mn. Pere Lluís vam pujar al cambril a fer un petó a la Mare de Déu del Tallat. Aquí teniu una foto:
Amb Mn. Pere Lluís davant la venerada imatge de la Mare de Déu del Tallat
En acabar, a corre cuita, vaig anar al Vendrell, per donar possessió de la parròquia de Sant Salvador al nou rector, Mn. Joan Maria Padrell Benet. Va ser una missa solemníssima, amb molts mossens que van venir per a l'ocasió, amb moltíssims fidels que no es van voler perdre aquest esdeveniment i amb la coral i l'orgue en plena forma, amb una actuació magnífica. Tots el ingredients per a viure una d'aquelles celebracions que no s'obliden, que deixen petja. El final, molt emotiu, amb parlaments molt aplaudits de Mn. Josep Maria Barenys, que deixa el càrrec després de 40 anys de servei a la parròquia (gràcies, mossèn) i de Mn. Joan Maria Padrell, que ens va posar el nus a la gola en manifestar el seu agraiment als seus pares i familiars presents per haver-lo recolzat sempre en el seu camí cap al presbiterat. Què n'és d'important, la família! Després, tots els mossens i familiars del nou rector vam anar a dinar junts.

Finalment, dilluns 12 vaig rebre moltes visites i a la tarda, acompanyat per Mn. Adam Safianczuk i per Mn. Wlodzimierz Soszynski, vaig agafar l'avió cap a Varsòvia, per tal de visitar el bisbe de Drohiczyn i agrair-li personalment l'enviament d'aquests dos mossens tan eixerits i que tan bon servei fan i faran, n'estic segur. Quan pugui us faré una explicació i penjaré fotos del viatge a Polònia.