Pàgines

diumenge, 20 de març del 2011

Divendres, dissabte i diumenge

Durant aquest cap de setmana he participat en diverses coses que us explico.

Divendres, 18, al vespre. Conferència Quaresmal a la parròquia de Bonavista.
Aquest any he escollit com a tema de la conferència quaresmal que habitualment pronuncio, tant a l'Arxiprestat de Tarragona Centre com al de Tarragona Perifèria, el de “Protagonistes de la Nova Evangelització”. El proppassat dilluns, dia 14, vaig impartir aquesta xerrada a la parròquia de Sant Francesc de Tarragona, en català, i el divendres 18 a la de Santa Maria de Bonavista, en castellà. Els punts que vaig tractar varen ser: El mandat de Crist d’evangelitzar; les diferents fases de l’evangelització; l’Església és la responsable de l’evangelització —em vaig centrar sobretot en el paper dels laics i dels pares de família, que són els primers evangelitzadors dels seus fills—; la necessitat de la paraula i el testimoni per l’evangelització, veient el testimoni com element central de l’Evangelització. Finalment, vaig parlar de la necessitat de santedat personal per a la nova evangelització.
Dissabte, dia 19. Sant Josep. Ordenació a Tarassona del nou bisbe
Acompanyat pel meu secretari, Mn. Josep-Manel González, vaig anar al Monestir de Nuestra Señora de Veruela, al peu del Moncayo, prop de Tarassona, per participar, amb gairebé 50 bisbes, a l’ordenació del nou bisbe, Mons. Eusebio Hernández Sola, agustinià. Les fotos que penjo, i que em va fer el Josep-Manel, són a l’entrada de l’església i a l'entrada del monestir.
A l'entrada de l'església del monestir
Entrada al recinte del monestir

Diumenge, dia 20. He conferit el ministeri de l’acolitat a dos seminaristes de Tarragona: el Jordi  Sala i l'Albert Fortuny.
Amb tots els concelebrants a la sagristia

Els nous acòlits: l'Albert a l'esquerra, el Jordi a la dreta.
Tots dos van estar acompanyats per les seves respectives famílies i amics que, amb molta emoció, van seguir la celebració.
Les fotos estan fetes a la sagristia de la Catedral de Tarragona, en acabar la celebració. Pregueu per ells i demaneu al Senyor que ens doni més seminaristes. Oi que fan cara de contents? Val la pena donar la vida pel Senyor i pels germans.
Us comunico, finalment, que aquesta setmana donaré uns exercicis espirituals als Pares Mercedaris al Monestir de Nuestra Señora del Olivar, prop d’Estercuel, província de Terol. Pregueu perquè siguin profitosos.