Pàgines

diumenge, 22 de febrer del 2015

La Quaresma, únic camí cap a la Pasqua

Benvolguts, ja hi som, ja estem en Quaresma. Avui dia això potser no significa gran cosa, tot està molt descafeïnat. La Quaresma se'ns presenta com un desert, un lloc desagradable. És un temps adient per a la penitència (qui s'ho planteja això avui dia?) i per a la lluita amb hom mateix (qui ho pensa això avui?). Si voleu llegir el missatge del Papa Francesc per a la Quaresma d'enguany feu clic aquí: castellà o català. I se'ns tornen a oferir les tres armes per a la lluita: pregària, dejuni i almoina. I el que és més difícil: tot això cal fer-ho sense que la teva mà esquerra sàpiga què fa la dreta. El que sí és veritat és que l'únic camí cap a la Pasqua passa per la Quaresma i gairebé us podria dir que, sense una bona (i forta) experiència quaresmal, no es pot fer una forta experiència de la Pasqua com veritable alliberament. Deixeu-vos portar, doncs, al desert. Perquè al desert som portats, no hi anem de bon grat.

Això és el que ens va proposar per a la nostra reflexió el P. Àngel Briñas, carmelita descalç, que dilluns 16 va venir a predicar-nos el recés de cara a la Quaresma per als preveres i diaques al Seminari. Tot això amarat, com no podia ser d'una altra manera, de referències a santa Teresa de Jesús. Aquí teniu referència d'aquest esdeveniment.

Dimarts 17, vaig estar a Loreto, on vam tenir reunió del Consell episcopal amb els arxiprestos.
A la tarda, com sempre, vaig anar a confessar a Sant Antoni de Pàdua.
A les 12 de la nit, el campanar de la Catedral va anunciar, suaument, que començava la Quaresma.

Dimecres 18 al matí vaig tenir un grapat de visites i, al migdia, vaig anar al col·legi Pare Manyanet de Reus, per acabar la visita al centre i tancar, ja definitivament, la visita pastoral a l'arxiprestat de Reus. Vaig dinar amb la comunitat religiosa; vaig visitar a algunes classes de Secundària i Cicle Superior; vaig saludar l’Equip Directiu i l'Equip de Coordinadors i la junta directiva de l’AMPA. A l'hora de sortir els alumnes, vaig saludar les famílies. I després vaig estar una bona estona amb joves que fan catequesi.
Al vespre, a la Catedral, vaig celebrar l'eucaristia d'imposició de la cendra, concelebrada amb gairebé tots els rectors de les parròquies de Tarragona.

Dijous 19 vaig tenir visites al matí i, a la tarda, a Barcelona, tenir reunió del SIERC. En acabar vaig anar al Seminari Major Interdiocesà per visitar els seminaristes, celebrar l'eucaristia i sopar amb ells.

Divendres 20 més visites al matí. A l'hora de dinar vaig anar al Seminari Menor i després, amb tots els seminaristes menors, vaig anar a Guissona, el meu poble, i els vaig ensenyar tots aquells llocs que, de petit, van ser l'escenari de la meva vida: la casa on vaig néixer, la parròquia, els safareigs públics, etc., i també van conèixer alguns dels meus germans.
De tornada a Tarragona, al vespre, vaig anar a l'església de sant Agustí, seu de l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona, on va tenir lloc l'acte de presentació del cartell de la Setmana Santa 2015, l'acte d'Encesa de la Llum i l'acostumat concert de Setmana Santa, a càrrerc de la banda Unió Musical de Tarragona. Feu clic aquí. I aquí teniu més coses sobre la Setmana Santa de Tarragona.

Ahir, dissabte 21 al matí, vaig presidir l'assemblea anual de Càritas Diocesana de Tarragona a la Casa dels Concilis. Feu clic aquí.
A la tarda, novament de viatge: als Omells de Na Gaia, per fer la visita pastoral: missa estacional, saludar els fidels i visita a l'ajuntament. Aquí teniu algunes fotos:
Arribada a la porta de l'església
Amb gairebé tots els qui venien a missa
L'interior de l'església, molt bonica i arreglada
Durant la missa estacional
Durant l'homilia
Al final de la missa
Fins i tot el Sr. Rector fa de paparazzi
Arribada a la Casa de la Vila (que és consultori i escola, tot alhora)
Moment de la signatura al llibre d'honor
Moment de compartir un senzill piscolabis
Mentrestant, a fora plovia i feia sol: l'arc de sant Martí lluïa ben alt
recordant la primera lectura de la missa d'avui.
Avui diumenge 22 tindré un dia mogut: al matí visita pastoral a Rocallaura, amb la missa estacional, compartir una estona amb els fidels i dinar amb les germanes de la Comunitat Llum i Vida. I de seguida, després de dinar, marxaré cap a Barbastro, on aniré a concelebrar l'eucaristia d'ordenació episcopal i presa de possessió del nou bisbe d'aquella seu: el meu bon amic Ángel Pérez Pueyo. Pregueu molt per ell. I per mi. Fins aviat!