Pàgines

diumenge, 8 de febrer del 2015

71 anys

Benvolguts seguidors,
Us deixava diumenge passat amb la meva visita als fidels ucraïnesos grecocatòlics, que es reuneixen habitualment a Sant Pau. Són admirables, amb quina pietat celebren i canten la litúrgia, però també pateixen, i molt, pels seus familiars que estan allí, a Ucraïna, gairebé enmig d'una guerra civil. Us demano a tots que pregueu per la pau especialment a Ucraïna i a l'Orient Mitjà.
A la dreta en la foto el P. Ivan, i a l'esquerra el P. Volodimir, el seu substitut
Dilluns 2 al matí em va tocar anar al dentista, de manera que vaig anar la resta del dia amb cara de pocs amics. Sort que a la tarda se'm van passar tots els mals: vaig anar l'escola Joan XXIII de Bonavista per beneir el nou bust de sant Joan XXIII que s'ha instal·lat al vestíbul principal de l'edifici. Aquí teniu la notícia i aquí unes fotos:
Detall de la ubicació del bust
Detall del bust (és molt maco!)
Arribada dels alumnes
Parlaments
Després de la benedicció, van cantar el Pare nostre i l'Ave Maria
Fotos amb els diversos grups d'alumnes que hi van participar
Després, de tornada a Palau, vaig rebre visites.

Dimarts 3, com sempre, Consell Episcopal. A la tarda, però, vaig marxar  Barcelona, perquè tenia una entrevista amb la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau.

Dimecres 4, més visites. Igual que dijous 5 al matí. A la tarda però, vaig anar al col·legi de Lestonnac, on es feia la inauguració i benedicció de la nova llar d'infants del centre.

I al vespre, a la sala d'actes del Seminari, presentació de la col·lecció Història del pensament cristià, del nostre teòleg Mn. Josep Gil. Aquí teniu la ressenya de la notícia.

Divendres 6 vaig estar tot el dia a Madrid, a la segona jornada de la trobada nacional de delegats d'Ensenyament, organitzada per la comissió episcopal d'Ensenyament de la CEE. Vaig tornar a Tarragona a darrera hora del vespre.

Ahir dissabte 7, al matí, vaig anar a saludar als que fan el curs formatiu sobre el projecte Raquel, que és un projecte d'ajuda en el postavortament que es vol tirar endavant des de la delegació diocesana de Pastoral Familiar. Aquí teniu una entrevista al delegat on es parla de la qüestió:
Després, a La Selva del Camp, vam tenir reunió del Consell de Pastoral Diocesà. I, en acabar el Consell, vaig marxar cap a Guissona, on va tenir lloc la calçotada familiar, amb els meus germans, nebots, renebots... només unes 110 persones en total.

Avui, diumenge 8 és el meu aniversari: faig 71 anys. Encomaneu-me al Senyor. I quin millor regal que una missa? Dos! Una a Sant Martí de Maldà i l'altra a Maldà:
Arribada a l'església parroquial de sant Martí
Durant la missa estacional
Durant l'homilia
Salutacions al final de la missa
Aquestes tres fotos són cortesia del bon amic Xavier Balcells (gràcies!!!)
I a continuació, a l'església de sant Pere de Maldà, una preciosa església romànica que fa les funcions d'església parroquial, una altra missa estacional:
Imatge de l'interior d'aquesta preciosa església romànica
Durant l'homilia
Vista de l'assemblea
Salutacions als fidels al final de la missa
Això que veieu ara és el que hi havia per aquests pobles:
Maco, oi?
Després hem anat a dinar a Belianes. En acabar, he tornat a Tarragona, però, a les sis de la tarda, tenia un altre regal, aquesta vegada a la parròquia de sant Francesc d'Assís de Tarragona:
Amb els escolans, a la sagristia
Al final de la missa, amb els escolans
Feia temps que Mn. Emili Roure volia que baixés a la missa de diumenge a les 6 a sant Francesc, a la qual hi ha un bon grup d'escolans (n'hi havia al voltant de 25) i una coral que canta com els àngels. Al final de la missa m'he fet fotos amb tots: escolans, pares, amb la coral, etc. Després hem tingut una estona de trobada i esbarjo als locals parroquials.

Continuarà... si Déu vol. Fins aviat!