Pàgines

diumenge, 16 de març del 2014

Entre Roma i Madrid

Benvolguts, des de la darrera vegada que ens vam comunicar han passat unes quantes coses, no petites, que intentaré explicar-vos.
Us deixava el dia 2 de març amb un peu a l'avió per anar a Roma, a la visita ad limina apostolorum, que ha estat un gran goig per a tots nosaltres. Totes les meves anades i tornades a la Ciutat Eterna les heu tingut a l'abast des del primer moment gràcies al Santi Grimau, el nostre cap adjunt de MCS de l'Arquebisbat, al qual he segrestat per uns dies perquè cobrís la part gràfica i informativa d'aquest esdeveniment tan especial. Ell cada dia ha penjat al web una crònica i un bon grapat de fotos. Aquí teniu els enllaços, podeu fer clic en cada un d'ells per a veure les fotos i llegir les cròniques. Hi ha un d'especialment interessant: el discurs que el Sant Pare Francesc ens va adreçar a tots els bisbes espanyols el primer dia de la visita.

- Dilluns 3 de març. Discurs del Sant Pare.

- Dimarts 4.

- Dimecres 5.

- Dijous 6.

- Divendres 7.

El dissabte 8 vam visitar la Congregació per al Culte Diví, on vam saludar el bon amic el cardenal Antonio Cañizares i després vam celebrar l'eucaristia a la basílica de Santa Maria la Major, que va ser com la cloenda, l'acció de gràcies final, d'aquesta visita que el Senyor ens ha concedit de poder gaudir al costat del Successor de Pere. Amb aquest esperit, ple d'alegria i d'agraïment, tornàvem a posar els peus a l'avió, de tornada cap a Barcelona i Tarragona.

Diumenge 9 vaig anar a l'ermita de la Mare de Déu de la Pineda, a Vila-seca, on vaig presidir el recés arxiprestal de Quaresma del Tarragonès Ponent. Va predicar el recés el P. Jaume Calvera, missioner combonià, director a hores d'ara de la revista Mundo Negro (segur que l'heu vista en alguna parròquia ja que corre per tot arreu) i que ens va fer una molt bonica meditació a partir del text del capítol 19 del I llibre dels Reis. Després vam fer les vespres i em vaig acomiadar de tots els presents. Aquí teniu alguna foto:
Arribada a l'ermita...
i salutacions als presents que m'esperaven
Conversant amb els presents
Vista de l'interior d'aquesta molt bonica ermita
Mn. Jordi presenta el P. Jaume Calvera als assistents
La petita imatge de la Mare de Déu de la Pineda, molt estimada pels vilatans
Durant les vespres, dirigint unes paraules als fidels
A continuació, vaig anar al Seminari de Tarragona, on tenia lloc la trobada diocesana de famílies cristianes. Vaig celebrar per a ells l'eucaristia a la capella major del Seminari i vaig poder estar amb tots ells una bona estoneta. Unes fotos?
Durant l'homilia
La secció jove, molt atents
Els concelebrants
Dilluns 10 vaig tenir un munt de visites i a la tarda, a la parròquia de Sant Francesc d'Assís de Tarragona vaig pronunciar una conferència quaresmal:
Dimarts 11, molt de matí vaig marxar a Madrid, per participar a la 103a assemblea plenària de la CEE. Allí he estat fins divendres que vaig tornar a Tarragona al vespre.

Ahir dissabte 15 vaig tenir un dia força mogut. Al matí vaig participar a l'acostumada trobada d'infants de Primera Comunió dels arxiprestats de Tarragona Centre i Perifèria, que enguany s'ha desenvolupat íntegrament dins la Catedral, que per cert estava pleníssima de turistes. Algunes fotos:
 Al Pla de la Seu, a punt d'entrar a la Catedral
 Presentació de les parròquies
 Escoltant atentament a la Capella de Sant Fructuós
I aquí escoltant el Retaule
A continuació, a migdia, vaig anar a La Canonja, on començava la visita pastoral a la parròquia de Sant Sebastià amb una reunió amb el Consell parroquial i un dinar amb ells a la rectoria.
Salutacions en arribar a la porta de l'abadia
Abans de començar, visita al Santíssim
Allí mateix, a l'església, un improvisat diàleg amb els membres del Consell
La imatge del beat Manuel Borràs, bisbe i màrtir
Entrada als locals de Càritas, on va tenir lloc la reunió
Durant la pregària inicial de la reunió amb el Consell parroquial
Després del dinar, reunió amb el grup de litúrgia:
I, tot seguit, visita al cau, on ja ens esperaven els membres de l'Agrupament Escolta Bisbe Borràs, que ens van fer passar una molt bona estona i ens van fer un acolliment fenomenal.
Arribada...
i salutacions
Inici de la visita al cau
L'ideari, a la vista de tothom, redactat per diversos escribes
El forn de castanyes, esperant plàcidament la propera tardor
Visita als diversos espais (sales, terrassa, ...)
Fauna diversa (!!!)
La sala de la taula dels petons
Un nou sistema de fer envans: tetrabricks!
Amb un grup de llops
Ja arriben els castors...
... i els pares
Saludant els joves més grans abans de marxar
Un cop acabada la visita al cau em vaig acomiadar de Mn. Miquel dels Sants Combalia i vaig marxar cap a la barriada de La Plana, que pertany al municipi i parròquia de Vila-seca, on a l'església de Sant Joan Baptista havia de celebrar l'eucaristia. Allí m'esperava el P. Joaquim Salvador, encarregat de la capella i un grup de fidels:
Ensenyant fotos al jovenets, només arribar
Durant l'eucaristia
Salutacions als fidels en acabar l'eucaristia
Comiat a la porta de la capella, a punt de marxar novament
Encara vaig tenir temps de visitar algun malalt abans de realitzar el darrer compromís del dia: novament a La Canonja, en aquesta ocasió a l'església de la Mare de Déu de l'Esperança de Masricart, vaig celebrar l'eucaristia per a les Comunitats Neocatecumenals:
Avui diumenge 16 he tornat a La Canonja: a les 10 del matí per celebrar novament l'eucaristia a l'església del Masricart amb un altre grup molt matiner de fidels:
Arribada a l'església de Masricart
Salutació als fidels presents
Durant la celebració de l'eucaristia
Salutacions als fidels en acabar la missa
La bonica imatge de la Mare de Déu de l'Esperança
Tot seguit, he anat a visitar uns mossens grans i força delicats de salut. I novament, de tornada a La Canonja, però aquesta vegada a l'església parroquial de Sant Sebastià, on havia de celebrar la missa estacional durant la qual he administrat la confirmació a sis joves. Aquí teniu el testimoni gràfic:
Saludant els joves confirmands
Durant la missa estacional
Amb els joves confirmats i la catequista
Salutacions a la sortida de l'església un cop acabada la missa
La pica on va ser batejat el beat Manuel Borràs i un facsímil de la seva partida de baptisme
Les darreres fotos, amb familiars dels confirmats
Déu n'hi do, oi? Ja us explicaré més coses. Que visqueu una Quaresma ben conscient i fructuosa. Fins aviat!