Pàgines

dilluns, 24 de març del 2014

A mitja Quaresma...

Benvolguts, ja estem al tercer diumenge de Quaresma, pràcticament a la meitat de l'exercici quaresmal. Espero que tots esteu ben engrescats en exercitar-vos amb el gimnàs que l'Església recomana per aquests dies: pregària, dejuni i almoina. No som masoquistes, no ens mortifiquem perquè sí: si totes aquestes pràctiques no ens apropen més a Déu i als germans, si no ens ajuden a fer el procés de conversió, no serveixen per a res. L'Església és molt sàvia: us animo a continuar perseverant per poder viure una Pasqua ben fructuosa. Mentrestant, aquí teniu un resum de les meves anades i tornades:

Dilluns vam tenir al Seminari el recés de Quaresma per a preveres i diaques. Va predicar la meditació un mossèn que conec molt bé i m'estimo molt: el meu germà Mn. Joan Pujol, rector de Balaguer, al bisbat d'Urgell:
A continuació vam dinar tots junts al Seminari.

A la tarda vaig anar novament a La Canonja, per continuar amb la visita pastoral: reunió amb l’equip de Càritas parroquial amb visita i explicació de les noves instal·lacions. Després trobada amb els infants de primer curs de la catequesi i, per acabar, reunió amb tots els catequistes de la parròquia.
Arribada i salutacions
Visitant les noves instal·lacions
Reunió amb els voluntaris i col·laboradors
La foto de família
Torn del grup de catequesi de Primera Comunió
I finalment, reunió amb els catequistes
Dimecres 19, festa de sant Josep, vaig anar a Reus, a la residència de les Germanetes dels Pobres, per tal de celebrar-hi l'eucaristia, ja que elles el tenen com a patró. La capella estava plena. Després de la missa em van convidar a dinar amb la comunitat i amb els mossèns que hi viuen.

A la tarda vaig tornar a anar a La Canonja: en aquesta ocasió visita a l'altre grup de catequesi de Primera Comunió, però els de segon curs, i després vaig anar a visitar l'Ajuntament, on em van rebre molt bé. Aquí teniu alguna foto, gentilesa de l'Ajuntament de La Canonja (gràcies!):
Conversant amb el Sr. Alcalde
Foto de família amb la corporació municipal
Dijous 20, al matí vaig tornar novament a La Canonja, on vaig visitar la llar d'infants Mare de Déu de l'Esperança al Masricart.

A la tarda vaig anar a Barcelona, on tenia reunió del SIERC, i després vaig anar al Seminari Major Interdiocesà, on vaig celebrar l'eucaristia i vaig conferir el ministeri del lectorat a dos seminaristes: l'Aldin Martínez i el Víctor Mosquera. Feu clic aquí.

Divendres 21 al matí, a La Canonja, reunió amb l’equip de visitadors de malats i després visitar als malalts de la parròquia als seus domicilis.

A la tarda, segona i darrera etapa: reunió amb l’equip de manteniment de l'església parroquial i, per últim, reunió amb els nois i noies de la catequesi de Confirmació. Amb això s'ha acabat la visita pastoral a la parròquia de sant Sebastià de La Canonja.

Dissabte 22 vaig saludar i acompanyar un grup d'arquitectes que feien un curset sobre patrimoni arquitectònic i visitaven la Catedral i el Seminari.

Després vaig rebre la visita de la meva germana Carmen i el seu marit, el Rosendo. Vam dinar junts a casa meva i vam compartir una bona estona de família.

A la tarda vaig anar a veure mossèns malalts.

Finalment, diumenge 23 he realitzat la visita pastoral a la parròquia de Sant Martí, bisbe, del Morell: reunió amb catequistes i col·laboradors parroquials; reunió amb pares i infants de Primera Comunió; reunió amb els joves que es confirmaven; recepció a l'Ajuntament; missa estacional amb administració de la Confirmació; dinar i, en acabar, visites a malalts als seus domicilis. Aquí teniu les fotos:
Arribada a la casa parroquial
Salutacions als presents
Reunió amb els catequistes i col·laboradors parroquials
Amb els infants de primera comunió
Pares i infants de l'altre grup de catequesi de primera comunió
Pares i joves de catequesi de confirmació
Durant la missa estacional
Els joves confirmats i la catequista
Acompanyat de l'alcalde i regidors camí de l'Ajuntament