Pàgines

dissabte, 12 de novembre del 2011

Del 8 al 11 de novembre

El dia 8, com tots els dimarts, he tingut Consell Episcopal. Amb el Consell, com és habitual, dinem aquí al Palau Episcopal i aquell dia, Mn. Joaquim Fortuny, el Vicari General, celebrava el 29è aniversari de la seva ordenació sacerdotal. Juntament amb Mn. Joaquim  Gras i Mn. Josep Queraltó, els va ordenar a València el beat Joan Pau II durant el primer viatge a Espanya: ja han passat 29 anys... Per la tarda vaig anar a confessar a l’església de sant Antoni, a la Rambla Nova.
El dia 9, dimecres, el vaig dedicar a visites, vaig dinar amb un mossèn, i després vaig visitar a Mn. Eugeni Ferrer Cabré a Vilaplana. Des de fa anys està molt impossibilitat: m’emociona veure com el cuiden les seves nebodes Mariana i Rosa, amb el Joan. I al vespre a sopar amb la Fraternitat de Natzaret, que comença el seu camí a la rectoria de Vila-seca. Estic segur que donarà molts fruits a la nostra arxidiòcesi.

El dijous, visites al matí i, a la tarda, visita pastoral a Valls, visitant malalts de la parròquia de El Lledó. Vàrem portar la comunió a 12 malalts. En tindria per escriure un llibre parlant d’alguns d’ells: amb quina estimació els cuiden, els mimen les seves famílies. I amb quina emoció i devoció reben el Santíssim Sagrament. Voldria fer arribar a tots els malalts i persones impossibilitades el meu afecte, la meva estima i agraïment, perquè són de veritat un tresor per l’Església i la societat.

Ahir divendres, al matí, vaig signar un conveni de col·laboració entre l’Arxiu Històric Arxidiocesà i l’Ajuntament de la Selva del Camp per digitalitzar el fons documental de la parròquia, que segons Mn. Manuel Maria Fuentes, director del Arxiu, és dels més complerts de l’Arxidiòcesi. Podeu trobar una ressenya amb respecte a aquest tema a la pàgina web de l’Arquebisbat.
Foto de família dels qui vam intervenir
L'acte de signatura del conveni
Per la tarda, a les 15:30, al Col·legi de la Mare de Déu del Carme de Tarragona, de les Carmelites Missioneres Teresianes, vàrem fer el comiat de la imatge "pelegrina" de Mare de Déu del Claustre que durant aquests dies ha estat a la Capella del Col·legi. Totes les classes han anant passant per la Capella, però per acomiadar-la han vingut els més petits: P3, P4, P5, 1r i 2n de Primària. Mireu quines fotos mes boniques.





Finalment, al vespre vaig participar al Berenar de la Fam que organitza Mans Unides. Com cada any, una molt afectuosa felicitació per a les responsables d’aquesta benemèrita institució i per al Director del centre i les Religioses Vedrunes, que ens deixen el menjador, un any més, del Col·legi del Sagrat Cor. Espero poder penjar aviat alguna foto.

La taula de presidència
Un aspecte del menjador del Sagrat Cor amb els assistents
Avui dissabte al vespre, aniré a Crist Rei de Reus per celebrar l'Eucaristia i administrar el sagrament de la Confirmació. I a les deu del vespre, una cosa no gaire vista: trasllat en processó de la imatge de la Mare de Déu del Claustre des de la seva capelleta a la Catedral fins a la Capella Major del Seminari, on demà diumenge tindrà lloc l'últim dia de la novena amb el rosari (a les 18:30) i després, a les set de la tarda, presidiré l'eucaristia de la seva festa. En acabar, la tornarem a portar en processó fins a la seva capella del Claustre. Em sembla que serà una cerimònia molt bonica i el temps em fa l'efecte que ens acompanyarà. Us hi animeu? Us espero a tots!