Pàgines

dijous, 18 d’agost del 2011

Finalment ... a Madrid!

Recordo en aquest moment les paraules d'aquell xicot txec, Marek, el qual, al final de la celebració al nostre TAP deixa precisament no hi ha paraules per descriure-ho i és que Madrid s'ha convertit en la ciutat dels joves.

Abans, però, us diré que el proppassat dilluns dia 15 vaig anar a celebrar l'eucaristia a la parròquia de l'Assumpció de Reus, que celebrava la seva festa patronal i a més, no n'havia visitat mai. Una celebració senzilla en una parròquia petita de Reus, amb un senzill grup de fidels, però que també són importants per a mi i per això els he vingut a veure. Aquí teniu una foto al final de la celebració:
Érem uns quants més, però no gaires més
Després. al vespre, a l'església parroquial de Santa Caterina de Vinyols i els Arcs vaig celebrar l'eucaristia de la Nit de Maria, vaig donar la benedicció amb el Santíssim als malalts i vaig presidir la posterior processó de torxes amb la imatge de la Mare de Déu pels carrers de la població. L'església estava plena de gom a gom i la processó va ser molt bonica. La meva felicitació a tots els qui ho van preparar i els qui van participar. Us penjo un parell de fotos:
Una imatge del presbiteri
La Mare de Déu durant la processó
I ara sí, anem al gra. El dimarts 16 al matí vaig marxar cap a Madrid on vaig arribar vora les quatre de la tarda. El primer que vaig fer va ser allotjar-me a l'hotel i, de seguida, anar cap als autocars que ens havien de portar a la Plaça de la Cibeles per tal de participar a l'eucaristia d'inici de les Jornades Mundials de la Joventut. Mentre anàvem cap a la Cibeles vam poder veure que un veritable riu de joves, amb banderes de totes les latituds del món, s'adreçava també cap al mateix lloc, tots alegres, cantant i saludant-nos en passar nosaltres amb l'autocar al costat d'ells. Quin goig!

A la celebració de l'eucaristia, presidida pel Cardenal Antonio Maria Rouco, arquebisbe de Madrid, vam concelebrar prop de 800 bisbes de tot el món, a més d'un munt de preveres i diaques. S'estima que a la Cibeles i als voltants hi havia uns 500 000 joves. Us deixo algunes fotos:
Detall de la processó de sortida dels bisbes
Aquí em teniu, al mig de la foto
Vista posterior d'una part del presbiteri i de la plaça
Detall dels joves que hi participaven
Va ser realment emocionant veure tots aquests joves participant de l'eucaristia. Quina lliçó que ens han donat aquests joves! Quin testimoni de capteniment, de pietat ... i d'alegria. Perquè, tot just va acabar la celebració i vam marxar, els vam poder veure pels carrers cantant, joiosos, cap als seus llocs d'acollida. Aquí no acaba la cosa ...

El dimecres 17 m'han portat a la parròquia dels Sants Màrtirs Joan i Pau, a San Fernando de Henares, per tal de donar una catequesi als joves de parla castellana que s'hi aplegarien i després celebrar l'eucaristia. Amb una puntualitat germànica l'Emília, una jove mare de família, m'ha vingut a buscar a l'hotel i hem marxat cap al lloc. En arribar a la parròquia m'han vingut a saludar de seguida el jove rector, Albert, i el grup de voluntaris. De mica en mica han anant arribant els joves pelegrins: Argentina, Perú, Mèxic, Arizona (USA), en total uns 75. M'han escoltat amb molta atenció, han participat fent preguntes referents al tema de la catequesi, molts han rebut el sagrament de la Reconciliació (els sacerdots no hem tingut treva) i hem celebrat una eucaristia verament gojosa, molt ben acompanyada pel grup d'animació litúrgica, amb pietat i recolliment. Estic molt content d'aquest primer dia i dels joves. Aquí teniu fotos:
El grup d'animació litúrgica
Amb els pelegrins del Perú
Amb el P. Albert, el jove rector d'aquesta parròquia
A punt d'iniciar la catequesi
Una imatge de l'auditori
Escoltant i prenent notes durant el torn de preguntes dels joves
Amb els preveres, diaca i el Javier, l'escolà, després de l'eucaristia
Un cop acabats tots els actes el Lúcio i l'Emília han tingut l'amabilitat de convidar-me a dinar a casa seva, amb els seus tres fills, i també han convidat al rector i dues voluntàries. Quina millor cloenda per un matí ple de goig i dels dons del Senyor? Aquí els teniu a tots:
A casa del Lúcio i l'Emília (gràcies!)
Què més puc dir? Gràcies! A Déu per tot el que m'està fent viure en aquests dies. Als joves, que ens estant donant una veritable lliçó. I als voluntaris, als col·laboradors, per la seva feina silenciosa i moltes vegada desapercebuda però importantíssima.

Per la tarda vaig estar convidat amb tots els bisbes a un concert de l'Orfeó Donostiarra i després el Cardenal Arquebisbe de Madrid ens ha convidat a sopar.

Ara marxo a donar la segona catequesis i esperem amb joia aquesta tarda l'arriba del Sant Pare. Pregueu perquè hi hagi molts fruits espirituals. Estic amb contacte amb tot el grup de joves de Catalunya, que espero el divendres per donar-les la catequesis. Us aniré informant.