Pàgines

diumenge, 1 de novembre del 2015

Panellets, moniatos i castanyes... Tots Sants!

Benvolguts, tal i com resa el títol de l'article, estem a la setmana de la castanyada, que va inseparablement unida a la solemnitat de Tots Sants, festa en la qual l'Església vol honorar tots aquells que, sense ser coneguts, anònims, ja gaudeixen de la presència de Déu i la vida eterna al cel. Aquesta és la nostra meta, perquè aquí només estem de pas. Això ens ho recordarà ben aviat la commemoració dels Fidels Difunts, que celebrarem el proper 2 de novembre. La nostra casa definitiva, on esperem retrobar-nos novament i per sempre, és la casa de Déu. Aquesta és la nostra esperança.

Dilluns 26, convidat per l'arquebisbe Joan-Enric Vives, vaig anar a Bellvís, que és molt a prop de Balaguer, a la comarca del Pla d'Urgell. Doncs bé, allí se celebraven els 825 anys de l'aparició de la Mare de Déu de les Sogues al pagès Joan Amorós. Ho vam celebrar amb una processó amb la imatge de la Mare de Déu pels carrers de la vila, la missa solemne a l'església parroquial, uns parlaments i una traca. Aquí teniu una mica d'història, la crònica del dia i algunes fotos. A continuació us deixo unes altres:
L'església parroquial, molt bonica, estava plena de gom a gom
Durant la celebració
Després de la missa, parlaments a la sortida de l'església...
... i traca!
En acabar, vam visitar al Casal Cultural Sebastià Serrano l'exposició ésArt, amb una fenomenal col·lecció de maquetes:
La maqueta de l'església parroquial de Bellvís
El Sr. Alcalde m'explica els detalls de la maqueta del santuari de les Sogues
Vista frontal. Al darrere brolla una font d'aigua, com al santuari de veritat
Foto de família amb la maqueta de l'església de Bellvís
Finalment vam anar a dinar tots junts: mossens, autoritats i junta del patronat de la Mare de Déu de les Sogues.

Dimarts 27 reunions diverses, també la del Consell episcopal. A la tarda vaig anar a confessar a sant Antoni de Pàdua i després els joves de Palavra Viva em van convidar a sopar amb ells.

Dimecres 28, un bon grapat de visites. A la tarda, la visita de la nova junta de la Congregació de La Sang de Tarragona:
Dijous 29 al matí visites. A la tarda vaig anar al Teatre Fortuny de Reus. Allí s'hi feia la Marató de la Sang, organitzada pel Banc de Sang i Teixits de Catalunya, i hi vaig saludar els voluntaris i participants. Ja no em van deixar donar sang per qüestions d'edat. 

En acabar, també a Reus, vaig anar a la casa Maria Antònia París de les Missioneres Claretianes, on vaig celebrar la missa a la capella per a un grup de noies aspirants que realitzaven un curs de formació.

Divendres 30, a la capella del Santíssim de la Catedral, vaig celebrar la missa de la festivitat de la Mare de Déu, Reina de Palestina, patrona de l'Orde Eqüestre del Sant Sepulcre de Jerusalem, amb la participació dels membres de la delegació de l'orde a Tarragona. Aquí els teniu, en acabar la celebració:
A les escales de la capella del Santíssim després de la missa
Dissabte 31, vaig celebrar la castanyada a casa, que és el que toca.

Diumenge 1 he celebrat la missa de la solemnitat de Tots Sants a la Catedral. Quin goig saber que tenim una família tan gran al cel i que ens estan esperant.

Demà, 2 de novembre, commemoració de tots els fidels difunts. Després de la novena a la Mare de Déu del Claustre a les 19.00, celebraré l'eucaristia a les 19.30 a la Catedral. Fins aviat!