Pàgines

dilluns, 30 de novembre del 2015

Ara toca esperar...

Benvolguts, acabem d'entrar en el temps d'Advent. És un dels quatre temps forts de l'Any Litúrgic i, d'alguna manera hauria de reflectir la nostra vida com a cristians. Per què ho dic això? Moltes persones han perdut les ganes de viure, les il·lusions, molta gent va pel carrer com si s'hagués barallat amb la resta de la humanitat. Potser moltes persones han perdut de vista l'horitzó de les raons fonamentals per les quals vivim o potser han perdut l'esperança. El cristià és un home d'esperança, sap que el millor encara està per arribar, però no vivim als núvols, sinó amb els peus ben a terra, patint i compartint les penes i els sofriments dels nostres germans, però sense deixar-nos ensorrar ni perdre el millor que tenim: l'esperança. L'Advent és preparació pel que (i pel Qui) ha de venir. És un temps "d'arreglar la casa a fons" perquè esperem una visita molt important, a la qual ens hi juguem molt. És providencial, doncs, que en aquest Advent s'escaigui també l'inici del jubileu extraordinari de la Misericòrdia.

Us repasso la meva setmana:
Dilluns 23 vaig rebre un munt de visites.

Dimarts 24 vaig tenir Consell episcopal, alguna visita. Durant el matí em va arribar la notícia de la mort d'un cosí germà meu, el més jove, tenia 53 anys.
A la tarda, vaig anar a Sant Antoni de Pàdua a confessar.

Dimecres 25 vaig anar a Tàrrega, on vaig celebrar la missa exequial pel meu cosí amb tota la família.
Al vespre, de tornada a Tarragona, vaig anar a l'església de sant Francesc d'Assís, on va tenir lloc un concert a benefici de la restauració de la teulada del temple, a càrrec del Cor i Orquestra dels Amics de la Catedral. Al concert van baixar fins i tot alguns dels meus germans perquè s'estrenava una obra inèdita del meu oncle, que va ser canonge a la Catedral de Tarassona (Saragossa). Va ser realment molt bonic.

Dijous 26 vaig rebre la visita d'una família d'amics amb els quals vaig celebrar l'eucaristia.
Cap a la una del migdia vam rebre la visita de l'Hble. Sra. Neus Munté, consellera de Benestar Social i Família, en funcions, del govern de la Generalitat de Catalunya, que va venir a visitar el projecte de la Fundació Bonanit. De camí va fer també una visita al projecte de Càritas Interparroquial de Tarragona Cafè i Caliu. Aquí teniu alguns detalls sobre la visita.
A la tarda vaig tenir una visita i, cap al vespre, vaig anar a l'Ajuntament. Al saló de plens va tenir lloc una nova cerimònia de lliurament de distincions al Mèrit Cívic, dues de les quals van recaure en Mn. Agustí Ayats i el P. Francesc Xammar. En la categoria del Mèrit Cultural va rebre la distinció l'Associació de Gogistes Tarragonins. Aquí teniu més detalls.
Al vespre em va arribar la notícia de la mort del P. Eduard Canals Casas, claretià. Estava molt malalt ja feia temps i havia tingut càrrecs de responsabilitat a la nostra diòcesi. Treballador i viatger incansable, ha emprès el seu darrer viatge. Que reposi ara en la pau de Crist! Aquí teniu una semblança de la seva vida i la seva foto.

Divendres 27, molt de matí, vaig agafar l'avió cap a Mallorca, on va tenir lloc la solemne obertura de l'Any Jubilar organitzat amb motiu del VII aniversari de la mort del beat Ramon Llull. Per si us interessa, aquí teniu més continguts sobre el que s'està celebrant a Mallorca i aquí algunes fotos de l'acte.

Dissabte 28 al matí vaig tornar de Palma de Mallorca i, a migdia, en retornar a Tarragona, vaig celebrar l'eucaristia per les laiques amb missió pastoral de l'arxidiòcesi que celebraven el seu recés d'Advent.
A la tarda, vaig anar a confirmar a la Prioral de sant Pere de Reus:
Els confirmats, els mossens, els escolans i la catequista
Ahir, diumenge 29, vaig anar a confirmar a la parròquia de Santa Maria de La Móra. Mireu:
Abans de la celebració amb els confirmands d'enguany i de l'any vinent
Els confirmats i la catequista
Amb els de la Primera Comunió
Avui, dilluns 30 de novembre, festa de sant Andreu (felicitats a tots els Andreus!!!), he tornat a Tarragona a l'hora de dinar. A la tarda he rebut visites, una de les quals un grup de senyores de la Congregació de la Mare de Déu de la Soledat.
S'acosten esdeveniments diocesans importants. Prepareu-vos i fins aviat!