Pàgines

dilluns, 2 de març del 2015

Primera setmana de Quaresma

Benvolguts, us deixava diumenge passat, al final del meu darrer article amb l'anunci de la visita pastoral a Rocallaura i el meu viatge a Barbastro. Aquí teniu les fotos de la visita pastoral:
Arribada a Rocallaura i salutació a Mn. Joan Costa
Dues imatges durant la missa estacional
Mn. Joan adreça unes paraules als fidels al final de la missa
Vaig pujar al cambril per venerar la imatge de la Mare de Déu del Tallat
Salutacions als fidels que pujaven a venerar la imatge
Amb tots els fidels que van venir a la missa estacional
Temps per conversar amb tots els qui van voler
Visita a l'ajuntament, que també és el consultori mèdic
Moment de signar en el llibre d'honor
Amb Mn. Joan i les germanes de l'Associació Llum i vida
Després de dinar a casa de les germanes de Llum i Vida, carretera endavant camí de Lleida per anar a Barbastro, on vaig concelebrar l'eucaristia d'ordenació episcopal i presa de possessió com a nou bisbe de la diòcesi del meu amic Àngel Javier Pérez Pueyo, de la Germandat de Sacerdots Operaris Diocesans, el qual fins ara era Rector del Pontifici Col·legi Espanyol de sant Josep en Roma, i que havia estat durant cinc anys aquí a Tarragona, treballant al Seminari. D'aquella etapa el coneixen molts dels nostres mossens diocesans. Eren altres temps! Si voleu més informació podeu fer clic aquí. I si voleu veure algunes fotos, aquí.

Dilluns 23 vaig fer una conferència quaresmal a la capella del Carme, dels PP. Carmelites Descalços de Tarragona. Aquí teniu alguna prova:
Dimarts 24 vaig tenir Consell del Presbiteri al matí i a la tarda vaig anar a confessar a Sant Antoni de Pàdua.

Dimecres 25 al matí vaig tenir moltes visites i després vaig anar a Barcelona.
Al vespre, a la parròquia de sant Pau, vaig presidir l'acte de presentació del llibre Temps après, de Mn. Josep Bofarull, un dels meus vicaris episcopals i rector de la parròquia de sant Joan Baptista de Valls.

Dijous 26 vaig visitar el Mas d'en Lluc:
Aquí estem, a l'hora de dinar
Al vespre vaig celebrar l'eucaristia al Seminari Menor i vaig sopar amb l'equip rector i els joves seminaristes.

Divendres 27 nova etapa de la visita pastoral, en aquesta ocasió a Ciutadilla i Guimerà, dues de les parròquies de Mn. Szymon Welka, un dels preveres polonesos que ens ajuden molt i al qual he d'agrair-li de cor el servei que porta a terme. Doncs bé, hem començat per Ciutadilla, fent una pregària a l’ermita de Sant Roc. Desprès visita a l'escola, dos malalts i l'ajuntament. Abans de dinar hem visitat l'església parroquial. Després, dinar amb tots els fidels que ens van voler acompanyar. Mireu:
A l'exterior de l'ermita de sant Roc de Ciutadilla, amb tots els acompanyants
Amb Mn. Szymon a l'interior de l'ermita
Dues imatges de la visita a l'escola
Visita a l'ajuntament
A continuació, a Guimerà, vaig visitar l'escola i dos malalts. Després vam fer el Via Crucis a la capella de sant Esteve.
A continuació, visita a l'ajuntament i a la llar de la gent gran Mn. Francesc Camí.
Al vespre trobada amb el Consell Parroquial i el Patronat de la Mare de Déu de la Bovera. Finalment, sopar comunitari. Aquí teniu alguna foto:
A l'ajuntament, amb el Sr. Alcalde
A la Llar de la Gent Gran Mn. Francesc Camí
Dissabte 28, sant tornem'hi: en aquesta ocasió Vallfogona de Riucorb i Passanant. A Vallfogona, pregària al cementiri i visita a l’ajuntament. Després visita a la casa de colònies i al balneari. Per acabar el matí, dinar comunitari.
A l'ajuntament
Aquí amb l'Estrella, directora del servei diocesà de colònies
Al Museu de Vallfogona
Dues imatges a la capella del balneari
A la tarda vaig visitar Glorieta i després, a Passanant, missa estacional i visita a l’ajuntament. Finalment, per acabar, vam compartir un pica-pica a la sala municipal. Aquí estan les proves:
A la capella de Glorieta
El forn del poble
Als rentadors
Arribada a Passanant i salutacions
Un Santuari espectacular
Durant la missa, amb Mn. Szymon
Durant la homilia
Al final salutacions als fidels...
... i pujada al preciós cambril de la Mare de Déu
La imatge de la Mare de Déu
Mentre es venerava la imatge cantàvem els goigs
Detallets a preu simbòlic
La Casa de la Vila
Moment de signar al llibre d'honor, amb la Carme Fabregat, alcaldessa
Visita a algunes dependències de la Casa
Ahir, diumenge 1 de març, em va tocat fer de rector de poble: he celebrat missa estacional a Vallfogona de Riucorb, a Ciutadilla i a Guimerà. Després, per acabar, dinar a la rectoria amb el mossèn.
Arribada a Vallfogona i salutació a Mn. Szymon
La preciosa capella del Santíssim
Durant l'homilia de la missa estacional
Salutacions als fidels en acabar la missa
Foto de família amb tots els qui van voler posar-s'hi
Arribada a Ciutadilla
Interior de l'església parroquial de sant Miquel Arcàngel
A la sagristia, amb el cartell de benvinguda
Amb la M. Montserrat Vime...
... i amb la sagristana
Durant la missa estacional
El Joaquim i el Lluc: aquí està tot el grup de catequesi de primera comunió
Al final de la missa amb el Joaquim, el Lluc i la Montserrat (catequista)
Salutacions al final de la missa
A Guimerà no vam celebrar a l'església parroquial sinó
a la capella de sant Esteve, molt recollida i maca
Durant la missa estacional
Salutacions als fidels en acabar la missa
També el Sr. Alcalde
Una estona de conversa a la sortida...
... i un dolç final a la rectoria, convidat per Mn. Szymon (boníssim!!!)
Després de dinar, visita a l'església parroquial
El facsímil del famós mural gòtic
La tomba de Mn. Francesc Camí, un sant varó i molt estimat
A la tarda vaig anar a Mollerussa, a visitar la meva germana i el seu marit Rosendo, que celebrava el seu sant.

Avui dilluns 2 de març, durant tot el dia nova etapa de la visita pastoral, en aquesta ocasió a l'Albi: al matí he anat a visitar els malats. Després de dinar hem tingut una entrevista amb el director de l’escola. A continuació, visita a l’ermita de sant Cosme i sant Damià, entrevista amb l’AMPA, visita a l’ajuntament i per acabar, reunió amb el Consell de Pastoral parroquial. I de tornada cap a Tarragona, on no fa gaire que he arribat, de manera que no he tingut temps ni de penjar cap foto. Us ho dec! Santa nit i fins aviat!