Pàgines

dilluns, 16 de març del 2015

Ens apropem al final de la Quaresma

Benvolguts, us segueixo explicant les meves activitats:

Dijous 12 vaig anar a Barcelona perquè tenia la reunió mensual del SIERC. A tots els que teniu fills, us animo a que demaneu a l'escola la classe de religió per als vostres fills, és el vostre dret!

Divendres 13 començava la traca final de la visita pastoral a l'arxiprestat d'Urgell-Garrigues. Aquest dia em va tocar fer visita a Espluga Calba i Fulleda: ens vam trobar a les 10.30 a la Plaça de l'Església d'Espluga Calba. A partir d'aquí vam visitar les escoles i l'Ajuntament.
A la tarda, a Vinaixa, vaig visitar l'escola.
A continuació, a Fulleda vaig visitar dos malalts i l'Ajuntament. Mireu:
A l'Ajuntament de l'Espluga Calba amb el Sr. Alcalde
Amb la directora de l'escola de Vinaixa
A l'Ajuntament de Fulleda amb el Sr. Alcalde
A l'Ajuntament de Fulleda, a punt de gaudir amb ells d'un pica pica
Després de tot això, en tornar a Tarragona, vaig anar a sopar al Seminari Menor amb tots els seminaristes de Tarragona: els 4 del Seminari Menor i els 7 del Seminari Mayor que estan a Barcelona. En acabar vaig anar a l'església dels PP. Carmelites Descalços per participar a les "24 hores per al Senyor", iniciativa que ja es va realitzar l'any passat i que enguany s'ha tornat a repetir. Aquí teniu més informació.

Dissabte 14, nova etapa a Vinaixa: em va rebre el Consell parroquial i catequistes a les 11.00. Després vaig anar a visitar malalts, una de les quals té 101 anys. Finalment, vaig visitar l'Ajuntament. Algunes fotos:
Amb el Sr. Alcalde de Vinaixa a l'Ajuntament
Després de signar al llibre em van fer un obsequi
Vaig anar a dinar a casa i, a la tarda, un d'aquells saraos que m'agraden tant: la trobada diocesana de joves a Alcover. S'havia dividit en dos grups: un per a joves de 1r a 3r d'ESO, que es concentraven a l'ermita de la Mare de Déu del Remei i baixaven a peu fins a la rectoria d'Alcover i un altre, per a joves a partir de 4t d'ESO que, des de l'església parroquial del Milà anaven caminant i fent el viacrucis fins a l'església parroquial d'Alcover.
Doncs bé, a dos quarts de cinc de la tarda vaig arribar al Milà i vaig anar amb ells fins Alcover:
Inici del viacrucis a l'església parroquial del Milà
Primera estació, a la porta de l'església
Acompanyats per la pluja, pels carrers del Milà
Una estació sota un cel amenaçador
Camí d'Alcover, a tocar de la via de l'AVE
En arribar a Alcover vaig saludar els joves que hi havia a l'església parroquial i de seguida vaig anar a la rectoria, on l'altre grup de joves estava participant del testimoni d'una religiosa. En acabar tots vam pujar a l'església parroquial on va tenir lloc la celebració de l'eucaristia:
Durant l'homilia
El banc dels escolans
Després de la missa, sota una pluja ben persistent, vam anar tots cap al "Convent de les arts", on va tenir lloc el sopar de germanor i per acabar, un concert del grup Canta la Teva Fe, que acompleix 10 anyets de camí. Per molts anys, estimats!!! Més informació i més fotos aquí.

Diumenge 15 em va tocar novament fer de rector de poble. A les 10 del matí, missa estacional a Fulleda:
Acolliment a la Plaça de l'Església
Vista de l'interior de l'església parroquial de Santa Maria
Durant l'homilia
Al final, salutacions als fidels
A continuació, missa estacional a Vinaixa:
Durant l'homilia
Salutacions als fidels
I, per últim, missa estacional a l'Espluga Calba:
Arribada i salutacions
Aquesta església és impressionant
Durant l'homilia
Saludant al Sr. Alcalde
Més salutacions, als grans... i als petits
Acabades les misses els mossens vam dinar tots junts. Acabat el dinar, cap a Tarragona.
Amb això està ja pràcticament enllestida la visita pastoral a l'arxiprestat d'Urgell-Garrigues, només queda, diumenge vinent a la tarda, a Rocafort de Vallbona, l'Aplec Arxiprestal que serà la cloenda d'aquesta visita que m'ha portat, durant gairebé tres mesos per aquestes terres, molt estimades per mi, entre d'altres coses perquè estan gairebé a tocar del meu poble. Gràcies a tots, m'he sentit veritablement com a casa!!!

Avui dilluns 16 hi ha hagut un acte institucional de primera categoria a Tarragona: la constitució del Comité d'Honor dels Jocs Mediterranis que han de tenir lloc a Tarragona l'any 2017 i que han tingut com a convidat d'honor a Sa Majestat el rei Felip. En primer lloc ha tingut lloc l'acte institucional al Teatre Tarragona i hem acabat amb un dinar al Port de Tarragona.
Durant el parlament del rei Felip al Teatre Tarragona
A la tarda he anat a Reus, on m'han entrevistat per a l'emissora local de televisió Canal Reus Televisió.

Ja hem acabat la feina? Ni pensar-ho! Això continuarà, queden encara coses molt importants per fer i puntualment (més o menys) us ho aniré explicant. Fins aviat!