Pàgines

dissabte, 11 d’octubre del 2014

Hi havia una vegada una visita pastoral...

Benvolguts, posat ja totalment, mans i peus, en la visita pastoral a l'arxiprestat de Reus, passo a relatar-vos els darrers esdeveniments.

Us havia deixat el dilluns 29 de setembre. Doncs bé, dimarts 30 vam tenir reunions de Consell de Consultors i del Consell episcopal. Vaig tenir alguna visita i vaig baixar per administrar el sagrament de la reconciliació a Sant Antoni de Pàdua.

Dimecres 1 d'octubre vaig tenir un munt de visites de mossens i a la tarda vaig continuar amb la visita pastoral a la parròquia de Sant Francesc de Reus: reunió amb els catequistes, trobada amb els pares i infants de la catequesi de Primera Comunió, trobada amb el grup de gent gran de la parròquia i rés del rosari, i finalment missa pels difunts de tot el mes de setembre a la parròquia. Aquí teniu algunes fotos:
El François Tomàs, en plena feina de pintura
de la capella del Sant Crist
El grup de catequistes de la parròquia
Amb els pares dels infants
Amb els infants de primer curs
Visitant les diferents aules
El grup de gent gran
Dijous 2 vaig anar a Barcelona, on tots els bisbes de Catalunya ens vam aplegar amb motiu de la inauguració de curs de la Facultat de Teologia i de la Facultat Eclesiàstica de Filosofia. Vam començar amb una solemne eucaristia a la capella major del Seminari Conciliar de Barcelona i després, a l'Aula Magna, l'acte acadèmic. Aquí teniu la crònica i fotos.

A la tarda, els bisbes que formem part del Seminari Major Interdiocesà ens vam donar-hi cita per inaugurar el curs del nostre seminari major amb les vespres solemnes amb la celebració de l'eucaristia. Després ens vam quedar a sopar i jo m'hi vaig quedar a dormir.

Al dia següent, divendres 3, vam tenir la reunió 212 de la CET, de la qual va sortir aquest comunicat. A més del comunicat habitual, els bisbes vam creure convenient fer pública una nota de premsa davant la situació actual al nostre país. La teniu aquí.

A la tarda, després de dinar, vaig marxar amb d'altres bisbes cap a Girona, on s'estava desenvolupant la trobada de formació de voluntaris de Càritas Catalunya. Aquí teniu una crònica de la primera jornada i algunes fotos. Si us interessa el tema, aquí teniu l'enllaç a la nota de la segona jornada. Després de participar en aquella primera jornada vaig tornar a Tarragona.

Dissabte 4, molt d'hora, vaig marxar cap a València, on prenia possessió com a nou arquebisbe metropolità d'aquella seu el cardenal Antonio Cañizares, del qual sóc molt amic. Si us interessa, aquí podeu veure un vídeo resum d'aquest esdeveniment, molt emocionant.

Acabada la celebració a València vaig tornar de seguida a l'arxidiòcesi i a les cinc de la tarda ja era a Vallbona de les Monges, on vaig presidir les exèquies del Josep Ayats, pare del nostre estimat Mn. Agustí Ayats. Que reposi en la pau de Crist!

A continuació, cap a Reus novament, a la parròquia de Sant Francesc d'Assís, on vaig beneir les pintures i la restauració de la capella del Sant Crist i vaig celebrar la missa estacional de la visita pastoral en la solemnitat del titular de la parròquia. Aquí teniu alguna foto:
Imatge de la capella del Sant Crist restaurada
Durant la missa estacional
Diumenge 5 vaig tornar a la parròquia de Sant Francesc d'Assís, on vaig celebrar les tres misses dominicals: a les 9 en castellà, a les 11.30 en català, i a les 12.45 en català amb les famílies i els infants de la catequesi. Pel mig, a les 10 del matí em vaig reunir amb representants de totes les germandats, confraries i associacions de la parròquia. Aquí teniu alguna foto:
Durant la missa de 9
Acomiadant els fidels a la porta de l'església
Reunió a la sala parroquial amb representants de germandats i confraries
Durant la missa d'11.30
Comiat dels fidels de la missa d'11.30
Preparatius per a la missa d'infants i famílies
Durant la missa
Comiat a la porta a les famílies
Dilluns 6 vaig començar la visita pastoral a l'agrupació de parròquies de la Prioral de Sant Pere i Puríssima Sang: visita al cole Sant Pau, visita a malalts, dinar amb els mossens, missa al Socio-sanitari de Reus, visita a la catequesi parroquial, reunió amb els catequistes i, per últim, reunió amb els consells parroquials de les dues parròquies i sopar. Aquí teniu alguna foto:
Arribada al Col·legi Sant Pau i salutació als directius
Durant la missa a la Residència Socio-sanitària de Reus
Trobada d'inici de la catequesi de Primera Comunió
Primer grup en marxa!
Segon grup
Tercer grup
Quart grup
Cinquè grup
Sisè grup
Setè grup
I el vuitè grup
Visites als grups a les seves aules
Trobada amb el grup de catequistes
Dimarts 7 va ser un dia amb moltes visites. Una d'elles, molt significativa, va ser la de la família De Muller, que van venir a fer donació a l'Arquebisbat del terreny on està ubicat el monòlit al nostre beat Manuel Borràs, bisbe i màrtir, en el lloc on va ser afusellat i cremat el seu cadàver al Coll de Lilla. Aquí teniu una mica de crònica de l'acte i alguna foto.

A continuació vam tenir Consell episcopal.

A la tarda, dins la visita pastoral a les parròquies de Sant Pere i de la Sang, vaig visitar la comunitat de Carmelites Missioneres Teresianes, la comunitat de Filles de la Caritat i la Fundació Mn. Frederic Bara. Finalment vaig celebrar la missa de la Mare de Déu del Rosar a l'església parroquial de la Puríssima Sang amb els membres de la Reial Congregació de la Puríssima Sang i totes les seves branques, així com alguns representants d'altres confraries de la ciutat. Acabada la missa vaig pujar amb ells a la sala de reunions, on vam tenir una estona de conversa. Fotos?
El Sant Crist de la Sang
Durant la missa
A la sala de reunions de la Congregació
Signatura al llibre d'honor
Foto de família
Dimecres 8 de ban matí vaig marxar a Barcelona per participar a un simposi sobre ecumenisme que se celebrava a la Facultat de Teologia de Catalunya. Aquí teniu una mica de reportatge. Al capvespre tornava cap a Tarragona.

Dijous 9 vaig tornar a Reus per continuar la visita pastoral a les parròquies de Sant Pere i la Sang: vaig visitar la Residència d'Avis Sant Jaume, la comunitat de les Missioneres Claretianes, amb les que vaig dinar, visita al centre cívic Horts de Miró, visita a la Càritas parroquial de Sant Pere, visita a la catequesi de Primera Comunió i visites a malalts.
Al Centre Cívic
Divendres 10 algunes visites i més visita pastoral a Reus: en aquesta ocasió vaig rebre visites de particulars a la rectoria de la Prioral; vaig visitar la Casa de Misericòrdia, que porten els Franciscans de la Creu Blanca, vaig visitar la comunitat i em van convidar a dinar amb ells i altres membres de la fundació; després vaig pujar al campanar de la Prioral i per últim em vaig reunir amb els joves de confirmació a la rectoria de la Sang.
A la Casa de Misericòrdia
Al campanar
Des del campanar, al fons, es veu Tarragona (mi caaaaaasa!)
Dues magnífiques vistes més des del campanar
En baixar del campanar vaig anar a al rectoria de la Sang per reunir-me amb els joves de la catequesi de confirmació.

En tornar de Reus a mitja tarda, encara vaig rebre la visita d'uns amics de Barcelona i, amb ells, vaig baixar a la Catedral, on vaig presidir la missa d'acció de gràcies per la beatificació de D. Álvaro del Portillo, primer prelat de l'Opus Dei, amb el que vaig viure a Roma durant 11 anys.
Dues imatges de la celebració
Encara no es va acabar tot. En finalitzar la missa vaig anar al Seminari Pontifici on vaig sopar amb els seminaristes majors i menors i amb els rectors dels seminaris Major i Menor. Aquí teniu la foto:
En aquesta foto en manquen moltes cares: les de tots els qui encara no heu donat resposta a la crida que us fa el Senyor. Ja veieu que no són superhomes, només són generosos i estan disposats a renunciar a moltes coses pel Senyor, que és com tenir-ho tot!

Avui dissabte 11, més visita pastoral: a la rectoria de la Sang més catequesi de Primera Comunió i més visites a malalts.

A la tarda, a l'església prioral de sant Pere de Reus, he celebrat la missa estacional de la visita pastoral a aquestes dues parròquies. Aquí teniu algunes fotos:
Dues imatges durant la missa
Saludant els fidels a la sortida de l'església
Foto amb l'organista (gràcies!!!)
Foto de família amb els col·laboradors parroquials i membres de les confraries
Ja veieu que el ritme no minva. Ja us continuaré explicant més coses. Fins aviat!