Pàgines

dimecres, 13 de febrer del 2013

Un esdeveniment del tot inesperat

Benvolguts, enmig de tot l'enrenou produït per la notícia de la renúncia de Benet XVI a continuar exercint com a Bisbe de Roma, us haig de posar al corrent de les altres activitats que he portat a terme en aquests dies i que tot seguit us comento:

Divendres 1 de febrer em van entrevistar a Tarragona Ràdio sobre qüestions d'actualitat i de futur immediat de la nostra Església (què poc ens imaginàvem què havia de passar en pocs dies!).

Dissabte 2 vaig acompanyar els membres de l'Associació d'Amics del Camí de sant Jaume, que feien el recorregut de Montblanc a Poblet per dues rutes diferents: la dels valents i la suau. La ruta suau, recomanada per a persones tranquil·les i que no volen ensurts, va a peu pla de Montblanc a Poblet. La dels valents, que és la que vaig fer, puja a l'ermita de sant Joan de la Muntanya (un veritable espectacle!) i passa per l'ermita de la Santíssima Trinitat, a l'Espluga de Francolí: tot una prova per als genolls! Va ser una caminada fantàstica, amb un dia radiant de sol, però amb un vent terrible. En acabar vam dinar tots junts a Poblet.

A la tarda, a la parròquia de Sant Pere Apòstol del Serrallo, vaig confirmar un grupet de joves. Aquí teniu alguna foto:
Els joves confirmats
Els joves confirmats, els padrins i els catequistes
Diumenge 3 vaig celebrar l'eucaristia a la Catedral. M'hi acompanyaven membres dels diferents instituts religiosos i congregacions que hi ha a la diòcesi, ja que celebràvem la Jornada de la Vida Consagrada, en la qual tots els religiosos i religioses renoven els seus vots, per tal de continuar vivint d'acord amb el seu carisma propi.
En acabar, vaig marxar cap a Loreto: allí vaig confirmar un bon grapat de joves, amb l'església plena de gom a gom. Espero que aviat us podré penjar la foto! 
 
A la tarda vaig anar al Vendrell, on m'havien convidat a la representació dels Pastorets del Vendrell, boníssim. Gràcies al president, Josep Maria Bargalló, per la invitació.

Dimecres 6 de febrer vaig celebrar l'eucaristia a la Catedral, per tots els difunts del Cor i Orquestra dels Amics de la Catedral, que enguany celebren el seu 25è aniversari donant vida a les celebracions de la nostra Seu metropolitana. Per molts anys més! Va ser una celebració molt emotiva i bonica.

Divendres 8 vaig anar al monestir de Santa Clara, de Reus, ja que havia de tenir lloc l'elecció de la nova abadessa. Però, a més, era el meu natalici (com passen els anys, ja són 69!) i el meu germà Mn. Joan, la meva germana Carme i el meu cunyat Rosendo vam venir a visitar-me i felicitar-me i vaig dinar amb ells. Ja no us explico les trucades de telèfon i missatges de correu electrònic que vaig arribar a rebre. No puc dir més que moltes gràcies a tots!

A la tarda, a l'església de sant Antoni de Pàdua, vaig celebrar l'eucaristia d'inici de la nova campanya de Mans Unides, la 54ena, que enguany porta per lema: «No hi ha justícia sense igualtat». Si voleu més informació al respecte podeu visitar el web de Mans Unides fent clic aquí.

Disssabte 9 vaig anar al santuari del Tallat. Allí, al presbiteri de l'església, tal i com era el seu desig, vam donar sepultura a les restes mortals de Mn. Francesc Benet, i després vam celebrar l'eucaristia amb els seus familiars i amics que s'hi havien aplegat. Ara reposa en pau al santuari, als peus de la Mare de Déu del Tallat, que ell tant va estimar.

Diumenge 10 vaig anar a Torredembarra, a l'església de sant Joan Baptista "baix a mar", que forma part de la parròquia del mateix nom de Clarà. Vaig administrar la confirmació a aquest grupet de nois i noies:
Ahir, dilluns dia 11, festivitat de la Mare de Déu de Lourdes, començava a Tiana la reunió n. 205 de la Conferència Episcopal Tarraconense. Era al matí, féiem un recès predicat per Mn. Joan Planelles, prevere de Girona, quan va entrar a la sala una persona i ens va donar aquesta notícia (feu clic aquí). Us podeu imaginar la nostra sorpresa: Benet XVI presentava la seva renúncia a la Seu de Pere i posava data i hora a tal esdeveniment: 28 de febrer a les 20.00 hores. De seguida vam suspendre el recès, ens vam reunir i van acordar fer una declaració que podeu llegir aquí. Vam dinar junts, però vam decidir de suspendre la reunió, que encara havia de durar tot el dia d'avui, per tal que cada un pogués atendre aquesta nova situació des del seu lloc propi, com així ha estat: he fet declaracions, m'han entrevistat diversos mitjans... Si voleu, aquí podeu llegir el comunicat final que habitualment fem després de les reunions de la CET.

Bé, certament no és una novetat aquesta renúncia del Sant Pare, de fet està contemplada al Codi de Dret Canònic, però gairebé mai s'havia donat aquest cas, la darrera vegada fa un sis segles!

A tots els qui em seguiu i em llegiu, us prego que tingueu present Benet XVI en les vostres pregàries i que eleveu a Déu les vostres accions de gràcies pel que el nostre Sant Pare ha significat per a l'Església —certament ha estat una gràcia i un do de Déu— i també per tal que Déu tingui a bé concedir-nos un nou Sant Pare que guiï amb fermesa i valentia la Barca de Pere enmig d'aquest mar que sembla voler-la engolir. Hem de recordar Benet XVI sempre amb agraïment i hem de saber apreciar el seu gest, mostra d'una gran humanitat i humilitat. Que Déu el beneeixi copiosament.
Fins aviat!