Pàgines

dissabte, 23 de febrer del 2013

La vida continua...

Benvolguts seguidors, us deixava el passat dimecres 13 amb la notícia de la renúncia del Sant Pare Benet XVI, que ens va sorprendre en plena reunió de la Conferència Episcopal Tarraconense a Tiana. Ara ja ho estem assumint i l'Església es prepara per a l'elecció d'un nou bisbe per a la Seu de Roma, alhora que a totes les Esglésies particulars s'eleven pregàries a Déu plenes d'agraïment pel do que ha fet a la seva Església en Benet XVI i per demanar-li que l'ompli de les seves benediccions en aquesta nova situació, completament nova per a l'Església, com és la de tenir un bisbe emèrit a la Seu de Pere. Per tots aquells que s'hi vulguin aplegar i pregar pel Sant Pare Benet i pel nou que ha de venir, esteu convidats el proper dijous 28 de febrer a l'església de sant Antoni de Pàdua, a la Rambla Nova de Tarragona, a les 22.00 hores. Es farà el rés del Rosari, l'eucaristia amb exposició amb el Santíssim, mitja hora de pregària d'adoració en silenci i completes
 
Però, per a tots nosaltres, la vida continua i la feina no s'acaba. Per tant, poso fill a l'agulla i continuo el relat de les meves activitats:

Dijous 14 al matí vaig anar a la Casa Canals, on l'Associació Pessebrista de Tarragona ha inaugurat una mostra pessebrista permanent digna de veure (feu clic aquí). Vaig beneïr-la així com també hi vaig deixar la meva benedicció per a tots els qui la visitin. A continuació vaig agafar l'AVE i vaig anar a Madrid a una nova reunió de la comissió de les beatificacions de la Conferència Episcopal Espanyola.

Divendres 15 al vespre vaig anar a l'església de sant Agustí de Tarragona, escenari habitual d'actes de preparació per a la Setmana Santa. Allí vaig participar a la presentació del cartell de la Setmana Santa 2013 i al III concert de Setmana Santa. Si voleu una mica d'informació i veure unes fotos, feu clic aquí. De totes maneres us penjo alguna altra:
Durant el moment dels parlaments
L'Alcalde de Tarragona durant el seu parlament
Vista del públic congregat

L'emotiu acte de la Llum de la Quaresma
Actuació del Cor i Orquestra dels Amics de la Catedral

Moment dels agraïments
Dissabte 16 vaig predicar un recés als laics amb missió pastoral. A la tarda vaig anar a La Mora, on l'Associació de veïns de La Mora-Tamarit van retre homenatge al P. Ernest Walravens amb la inauguració d'un monòlit i una placa que recorda amb agraïment els anys de dedicació del P. Ernest a la gent d'aquesta zona de Tarragona i la seva feina pastoral. Aquí teniu alguna foto:
Imatge del públic congregat
Moment dels parlaments i dels agraïments

Unes paraules, tímides, del P. Ernest
Imatge del monòlit i la placa commemorativa
Diumenge 17 va ser un dia molt emotiu: al matí, a la Catedral, missa conventual del primer Diumenge de Quaresma, amb la participació dels membres de l'Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, ja que el proppassat 11 de febrer, festa de la Mare de Déu de Lourdes, se celebrava la XXI Jornada mundial del malalt. Després de la celebració vam anar tots a La Pineda, on vam compartir un magnífic dinar de germanor. Aquí teniu alguna foto:
Arribada al lloc del dinar
Alta tecnologia al servei dels malalts

Situats al menjador, ben rodejat d'amics
 
Al final del dinar, parlaments dels expresidents de l'Hospitalitat
Dilluns 18 tocava recés de Quaresma per als preveres i diaques. Va tenir lloc al Seminari i la meditació va anar a càrrec de Mons. Matteo Zuppi, bisbe auxiliar de Roma, molt vinculat a la Comunità di Sant'Egidio. Aquí teniu alguna notícia i alguna foto.
 
A la tarda, gairebé immediatament després de dinar, vaig marxar cap a Barcelona per tal d'agafar l'avió i viatjar a Santiago de Compostel·la. Allí havia de pronunciar unes conferències els dies 19 i 20. Aquí teniu alguna foto:
Durant l'al·locució
Imatge parcial de l'auditori
Anar a Santiago i no fer una abraçada al sant Patró no tindria perdó
Dijous 21 vaig tenir visites i, a la tarda, vaig anar a Barcelona per tal de presidir la reunió mensual del SIERC. I al vespre vaig celebrar l'Eucaristia al Seminari Interdiocesà.

Divendres 22, darrer dia dels exercicis espirituals diocesans, que tenien lloc al Seminari Menor i que han estat predicats per l'arquebisbe Joan-Enric Vives, vaig anar a celebrar l'eucaristia amb els mossens i vaig compartir el dinar amb tots ells. Al final del exercicis ens vam fer, com sempre, la foto de família:
Els mossens... i alguns seminaristes menors que no van voler perdre l'ocasió
Finalment, al vespre, a la capella del Santíssim de la Catedral, vaig celebrar l'eucaristia de la festa de la Càtedra de Sant Pere per als membres de l'Ordre de Cavalleria del Sant Sepulcre de Jerusalem, que celebraven la festa de la Mare de Déu de Palestina, patrona de l'Ordre.

Avui dissabte he anat a l'Antiga Audiència, on ha tingut lloc l'acte de les Visions de la Setmana Santa, que cada any organitza l'Agrupació d'Associacions de Setmana Santa de Tarragona, esdeveniment al qual enguany han estat convidats membres de la Setmana Santa de Terol.

Demà diumenge aniré al Palau de Fires i Congressos, on té lloc un concert a favor de La Muntanyeta, un centre que es dedica a nois i noies amb paràlisi cerebral. Us animeu? Serà molt bonic.
Fins aviat!