Pàgines

dijous, 6 de desembre del 2012

Ens acostem a Nadal

Benvolguts seguidors, ja es nota pels carrers l'ambient nadalenc amb l'enllumenat, el guarniment d'aparadors i llars... Abans però us haig de posar al dia de totes les activitats que he dut a terme en aquests dies de silenci. Mans a l'obra doncs!
 
Us deixava, fa uns dies, amb l'avançament de la molt bona notícia que les properes beatificacions de màrtirs de la persecució religiosa esdevinguda entre els anys 1936 i 1939, entre els quals es troben el nostre bisbe auxiliar Manuel Borràs i 146 companys més, se celebraran finalment a Tarragona, el diumenge 27 d'octubre de 2013. Aquesta notícia es va produir en la sessió de dijous 22 de novembre de la plenària de la Conferència Episcopal Espanyola, a la qual m'hi trobava present. Per a mi era un gran desig i un somni poder aconseguir per a la nostra arxidiòcesi i per a la nostra ciutat aquest esdeveniment únic, que ens portarà a acollir pelegrins de tota la geografia peninsular, ja que seran beatificats més de 500 màrtirs de tota Espanya. Serà veritablement un esdeveniment únic al nostre país, especialment significatiu dins d'aquest Any de la Fe que estem vivint. Aquí teniu més detalls.

Dissabte 24 de novembre vaig començar la visita pastoral a la parròquia de sant Martí, bisbe, de l'Aleixar:
Rebuda a la porta de l'església parroquial
Venerant la relíquia de la Vera Creu
Una pregària abans de començar
Imatge dels fidels que es van fer presents
Saludant els fidels presents en acabar l'acte d'acollida
Visita al cambril de la capella de la Santa Fímbria, completament restaurat
Els joves ens seguien a pocs metres de distància...
Mn. Manel Fuentes m'explicava els detalls de la restauració

Imatge del preciós cambril restaurat
 
Xocolatada a la plaça amb els infants, pares i ... avis!
Boníssim! En voleu una miqueta?
Visita a la rectoria
Saludant els joves a la seva sala, a la rectoria
Unes quantes explicacions sobre l'orgue
Saludant el Sr. Alcalde i la corporació municipal
Signatura al llibre l'honor

A la tarda, a l'església de la Mare de Déu del Carme, dels Carmelites Descalços de Tarragona, vaig celebrar la solemnitat de Jesucrist, Rei de l'Univers, durant la qual vaig entronitzar la imatge del Nen Jesús de Praga, una imatge que va tenir moltíssima devoció. No tinc cap foto.

Diumenge 25, a més d'anar a votar, vaig continuar amb la visita pastoral a l'Aleixar:
Concentració a la plaça de l'església
Camí de l'ermita de Sant Blai, amb explicacions artístiques
L'ermita de Sant Blai, des de l'Aleixar

Les oportunes explicacions pel camí...
En camí...
Arribada a l'ermita
Una pregària per començar...
... i les oportunes paraules de Mn. Manel




L'Aleixar des de l'ermita
Camí de tornada...
... en bona companyia!

Amb els pares de Mn. Manel Fuentes: el Diego i la Concepció

Parlant amb els joves confirmands
Durant la missa estacional

Imposició de la creu i lliurament del diploma als confirmats
Foto de familia amb confirmats i infants
Amb els confirmats
Benedicció de la taula abans del dinar popular al Casal...
... amb actuació musical inclosa ...
... i amb un powerpoint
Un moment de descans per a les cambreres i cuineres (gràcies!!!)
Reunió amb el Consell parroquial a la rectoria
Foto de familia amb el Consell abans del comiat
Dimarts 27 va ser un dia d'aquells que hom diu "per oblidar": durant la nit em van comunicar la mort d'un cosí germà meu i, a primera hora del matí, la mort de Mn. Manuel Pascual Saperas, rector de les parròquies d'Albinyana, Les Peces i Bonastre.

Dimecres 28 al matí vaig presidir la missa exequial a l'església del Sagrat Cor de Les Peces. Feu clic aquí si voleu més informació sobre la seva vida i treball pastoral. Que reposi en la pau de Crist.

Dijous 29 va ser un dia molt atractiu i ple. Al matí vaig presidir la trobada anual de Capítols de les diòcesis amb seu a Catalunya (més informació aquí). A la tarda vaig passar un moment pel Seminari, ja que hi tenia lloc una interessant conferència, a càrrec del Sr. Josep Maria Sans Travé, director de l'Arxiu Nacional de Catalunya. Més informació aquí. Tot seguit vaig baixar a l'Ajuntament. Al Saló de Plenaris tenia lloc un acte molt important: la Fundació Casa Sant Josep rebia de mans del Sr. Alcalde la Medalla d'Or de la ciutat, un premi més que merescut. Si feu clic trobareu més detalls i fotos de l'acte, tot i que aquí afegeixo alguna:
El Sr. Alcalde fent el parlament d'inici de l'acte
La consellera Victòria Pelegrin, llegint el currículum de mèrits de la Fundació
Moment del lliurament del premi
Parlament d'en Jaume Recasens en nom de la Fundació
Durant la meva intervenció tot agraint el premi rebut
Els qui tenen tot els mèrits: Lluís Jové i els professionals de la Casa
Divendres 30 al matí vaig anar a Gra, molt a prop de Guissona, la meva vila natal. Allí vaig presidir la missa en sufragi pel meu cosí germà, Josep Maria Garganté Pujol, al cel sigui. Una celebració familiar però molt emotiva.
 
A la tarda vaig anar a la parròquia de Sant Joan Baptista de Reus, on vaig celebrar l'eucaristia i vaig administrar la Confirmació a un bon grapat de joves. Aquí els teniu tots, escolans inclosos.
El cap de setmana va ser molt mogut:

Dissabte 1 de desembre vaig presidir la reunió del Consell diocesà de pastoral que, com sempre, va tenir lloc a la Casa Diocesana d'Exercicis de la Selva del Camp.

A continuació, cap al Vendrell, per tal de celebrar els 25 anys com a laica amb missió pastoral de la Maria Rosa Roca. Per molts anys més! Allà vaig dinar amb tots els qui es van aplegar.

A la tarda, gairebé sense temps ni de prendre café, cap a Riudoms: visita pastoral a la parròquia de Sant Jaume apòstol. Només arribar vaig anar a l'ajuntament i a visitar malalts i portar-los la comunió. Aquí teniu alguns testimonis:
Salutació als fidels en arribar a l'església parroquial
Durant la celebració de l'eucaristia

Amb els escolans (gràcies al Mateu Salvat)
Amb els joves i els seus catequistes (gràcies al Mateu Salvat)
Després de l'eucaristia em van convidar a sopar a casa d'uns fidels de la parròquia (moltes gràcies!!!) amb tots els mossens.

Diumenge 2, més visita pastoral a Riudoms:
El Sr. Rector m'explica les reformes projectades a la rectoria



Visita a la casa del beat Bonaventura Gran

Al casal, trobada amb tots els grups parroquials

Els assistents a la trobada
Els escolans també hi van ser presents...

... i ens van exposar el seu treball amb un powerpoint

Dinar amb el Consell parroquial

Amb tot el Consell parroquial, després de dinar

Amb la Núria, directoria de la residència l'Onada

Després de la missa a la residència de gent gran l'Onada
En aquests dies he tingut un munt de visites i altres activitats habituals que ja coneixeu. Entre d'altres, us puc comentar que ja ens hem posat en marxa per preparar la gran beatificació del 27 d'octubre de 2013. Hi ha molta feina a fer i moltes coses a coordinar. Però l'ocasió ho mereix.

Avui, dia 6, he estat a Reus, on he predicat el recès d'Advent al grup de la Renovació Carismàtica Catòlica, he celebrat l'eucaristia i he dinat amb ells.

Demà no faig pont: rebré visites i aniré a la residència de les Germanes de la Consolació. A la tarda aniré a confirmar a Salou i al vespre, a les 22.00 hores, al Seminari, celebrarem la vetlla de la Immaculada. Hi sou tots convidats! Fins aviat!