Pàgines

dilluns, 23 d’abril del 2012

Setmana del 16 al 22 d'abril

Benvolguts, aquí estic novament per explicar-vos més coses. Us deixava dilluns passat amb l'anunci de que marxava a dinar amb els PP. Jesuïtes de Torreforta (un barri de l'extrarradi de  Tarragona, fonamentalment obrer, pels qui no coneixeu la ciutat) i amb una visita que vaig tenir a la tarda.
Dimarts 17 ja vam prendre la marxa normal: Consell episcopal, visites, exposició del Santíssim i confessions a Sant Antoni de Pàdua, etc., com cada dimarts. Però al vespre hi va haver un esdeveniment força interessant: va tenir lloc al Centre Tarraconense "el Seminari" una reunió dels col·laboradors del projecte que porta a terme la Fundació Bona Nit. Sobre què és aquesta fundació, sobre el projecte que desenvolupa i sobre la reunió, teniu aquí un molt bon resum amb fotos de l'acte.
Dimecres 18, vaig tenir alguna reunió i alguna visita i, cap a migdia vaig marxar a Barcelona. Allí vaig presidir la reunió mensual dels delegats d'Ensenyament de les diòcesis catalanes (el SIERC). En acabar la reunió, amb Mn. Norbert, que és el nostre delegat diocesà d'Ensenyament a més de Rector del Seminari, vaig anar al Seminari Major Interdiocesà per visitar els seminaristes, celebrar l'eucaristia amb les vespres i després compartir amb tots ells el sopar.

Dijous 19 va ser força mogut: vaig tenir moltes visites, entre elles el P. Ramon Domènech, franciscà, que és el vicepostulador de la causa de canonització del beat Bonaventura Gran, de Riudoms. Si voleu saber una mica de la vida d'aquest beat de casa nostra, mireu aquí.

A la tarda, a la sala d'actes del Museu d'Art Modern de la Diputació de Tarragona, vaig assistir a la presentació del llibre L'església parroquial de santa Maria Magdalena de La Masó, obra del Dr. Robert Vallverdú Martí i explica la història i construcció d'aquest bellíssim temple neoclàssic. Us penjo unes fotos de l'acte:
Taula de presidència
Foto al final de l'acte amb tots els protagonistes
Cartell de la presentació del llibre
Gairebé sense temps per a res més, vaig anar a la sala santa Tecla del Centre Tarraconense "el Seminari", on tenia lloc una taula rodona organitzada per l'Associació d'Antics Alumnes i Amics del Seminari de Tarragona, sobre el tema Crisi de valors i esport, dins del cicle de conferències que es desenvolupa sota el lema "2012, any de reptes, any d’idees: els valors en la societat". Va ser un acte realment excel·lent i amb uns convidats d'excepció: com a moderador, en Pitu Tarrasa, Director de TotTarragona.cat; en Jorge d'Alessandro, entrenador del Gimnàstic de Tarragona; en Berni Àlvarez, entrenador del club Tarragona Bàsquet 2017; en Emilio Alonso, ex seleccionador nacional de handbol; i per últim, l'Agustí Pujol, ex president de la Federació nacional de tennis. Aquí teniu una foto d'aquest acte:
Imatge dels integrants de la taula rodona
Divendres 20 va ser un altre dia de visites, entre d'altres un grup de preveres de la diòcesi italiana de Bérgamo, encapçalats pel seu vicari general i també vaig tenir la visita protocol·lària del nou Comissari Cap provincial del Cos Nacional de Policia a Tarragona, el Sr. José María Delgado.

Després de dinar vaig anar al Col·legi Aura, per tal de participar als actes de comiat de la imatge pelegrina de la Mare de Déu del Claustre, que durant uns dies ha estat de visita al centre amb motiu del I centenari de la seva coronació canònica. Si m'arriba alguna foto us la penjaré.

I d'aquí, al Port de Tarragona. Allí, al refugi n. 1, es va inaugurar la I Fira solidària de Tarragona. Està organitzada per la Fundació Catalana de Suport a la Gent Gran i compta amb la col·laboració de diverses entitats. A mi em va tocar fer la benedicció, és clar. Aquí teniu unes fotos:
Amb els organitzadors de la Fira
Qualsevol moment és bo per dedicar el meu llibre "Records i esperances"...
Durant l'acte d'inauguració


Diverses imatges de les parades de la Fira
Un brindis per l'èxit de la I Fira solidària
Què us penseu, que ja s'havia acabat? No, encara no! D'aquí al col·legi Santa Teresa de Jesús de Tarragona (les Teresianes de la Rambla Nova) on tenia lloc la sessió inaugural de les Jornades Nacionals de Justícia i Pau d'Espanya. Això vol dir: acte protocol·lari amb parlaments, una molt bona conferència del Francesc Torralba i posterior torn de preguntes dels assistents, tot plegat gairebé dues hores. Espero que m'arribi alguna foto per poder-vos-la penjar.

Dissabte 21 va ser una mica més relaxat: vaig visitar alguns mossens i després vaig anar a visitar el Mas d'en Lluc, una masia a Cornudella de Montsant, on un grup de nois intenta sortir de l'esclavatge de les drogues ajudats per Mn. Joan Roig, que fa anys que s'hi dedica en cor i ànima. Com no podia ser d'una altra manera em van convidar a compartir un magnífic dinar!

A la tarda, vaig anar a la parròquia de sant Esteve de Vila-seca per tal de celebrar l'eucaristia i administrar la confirmació a un grup de 32 persones, entre joves i adults. Espero que m'arribi també alguna foto.

Ahir, diumenge 22, vaig anar novament al col·legi de les Teresianes de Tarragona, per tal de celebrar l'eucaristia amb els membres del comité nacional de Justícia i Pau, un cop acabada la jornada nacional. Ha estat una celebració molt emotiva.

A migdia he marxat cap a Vinaixa, on havia de tenir lloc el XXX Aplec arxiprestal de cristians d'Urgell-Garrigues. Ha començat amb una descoberta de la vila, hem continuat amb el dinar de germanor, després un concert molt bonic amb les corals de Vinaixa i, per últim, la solemne eucaristia a l'església parroquial de sant Joan Baptista, plena de gom a gom. Ha estat una magnífica jornada festiva, molt ben organitzada i que ha deixat un molt bon regust entre tots els assistents. Gràcies a tots els qui heu col·laborat i organitzat! Unes fotos?
Durant la celebració de l'eucaristia
Amb tots els mossens i els escolans... i una futura escolana?
Avui, ben aviat, marxo cap a Roma. Al vespre em traslladaré a Madrid, on avui comença també l'assemblea plenària de la Conferència Episcopal Espanyola. El dijous estaré de tornada perquè em toca presidir la Vetlla de la Mare de Déu de Montserrat i el cap de setmana us explicaré més coses. Fins aviat i bones diades de Sant Jordi i de la Mare de Déu de Montserrat! Moltes felicitats a tots els Jordis, Jordines i Montserrats!