Pàgines

dilluns, 2 d’abril del 2012

El pòrtic de la Setmana Santa

Benvolguts: tal i com us deia al meu comentari setmanal que titulo Als Quatre Vents, ja hem arribat al pòrtic de la Setmana Santa, que és el Diumenge de Rams, que ha estat radiant, no només per la qüestió meteorològica. Però no avancem esdeveniments i anem a pams.

El dilluns 26 vaig tenir un dia ple de visites i d'activitats. En primer lloc, la visita d'en Mario Sari, president de l'Arciconfraternità de la Misericòrdia de la ciutat de l'Alguer, amb d'altres persones, que es trobaven a Tarragona amb motiu de celebrar-se el 40è aniversari de l'agermanament entre ambdues ciutats. Us penjo una foto de l'acte:
A continuació vaig anar al Centre Tarraconense el Seminari on tenia lloc la presentació del projecte "Valors per a l'èxit". Podeu llegir alguna cosa al respecte si feu clic aquí. Aquí mateix, al Seminari, em van entrevistar per al programa La ciutat d'Onda Cero Ràdio.
A la tarda vaig anar a Alcover. Era un dels serrells que van quedar després de la visita pastoral: em vaig comprometre amb el Col·lectiu de Dones d'Alcover que aniria a pronunciar una conferència i a berenar amb elles. I vaig complir amb la meva paraula: a Ca Cosme, la seu de la Casa de la Cultura em van acollir de meravella, vaig pronunciar una catequesi amb el títol de La importància de l'educació dins la família, un tema de força actualitat, important i que elles mateixes em van suggerir. Gràcies per la vostra acollida. Un parell de fotos?
Abans de la conferència, amb la presidenta i la secretària del Col·lectiu de Dones
Vista de l'auditori
Dimarts 27, d'allò més normal: consell amb dinar, sant Antoni de Pàdua i alguna visita.

Dimecres 28 va ser un dia singular: fa molts anys que es treballava a Creixell per restaurar i acabar allò que el gran artista de casa nostra Josep Maria Jujol va deixar sense acabar: el campanar. A més, es treballava per recuperar allò que s'havia fet malbé després de tants anys: el penell. Quan vaig fer la visita pastoral a Creixell, els dies 20, 22 i 23 de març de 2009, recordo que un dels fragments del penell —el lleó— estava col·locat a una paret d'una de les sales de la catequesi. L'altre element, la creu, s'havia perdut. Gràcies a l'empenta del patronat del Campanar de Creixell, de la parròquia de Sant Jaume i de l'Ajuntament i altres institucions s'ha arribat a culminar una de les obres: la restauració i recol·locació del penell. Però, és que això, va ser una veritable festa! Mireu si no:
Rebent les explicacions pertinents...
La benedicció del penell
Cap amunt!
Col·locació a dalt del campanar
Gràcies a tots els qui ho heu fet possible!
Va ser una festa per a tots, inclosos els més petits!
I també catequistes i mares
Gràcies, Joan. I també gràcies al nostre estimat Mn. Josep Martí Aixalà (a.c.s.) que va formar part del patronat fins la seva mort. Des del cel mirarà orgullós aquesta nova fita aconseguida.

Dijous 29 va ser molt mogut: vaig rebre la visita del Sr. Nicasi Alsina, alcalde de La Masó; em van entrevistar per a la Cadena Cope; el P. Mario em va convidar a dinar a Loreto, amb ocasió de la visita del P. Provincial dels Rogacionistes, P. Àngelo A. Mezzari; a la tarda vaig visitar la Catedral; i per últim, al vespre, vaig visitar la Comunitat Llum i Vida de Rocallaura.

Divendres va ser un dia per recordar: el Sr. Bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell, i el Sr Rector de Bellpuig d'Urgell m'havien convidat a assistir a la festa de la Mare de Déu dels Dolors. I realment va ser impressionant. Vam començar amb la missa solemne a les 12 a la bellíssima església parroquial, plena de gom gom.
A dalt del cambril de la Capella de la Mare de Déu dels Dolors
La bella imatge de la Mare de Déu dels Dolors
Amb el director de la Coral i amb Mn. Alfons Busto, rector de la parròquia
Després de l'ofici, vaig ser acompanyat en comitiva cap a la Casa de la Vila per la corporació municipal, pels mossens, el prior, la priora, els discrets i les discretes i la banda de música, on vaig signar al llibre d'honor de l'ajuntament i vaig tenir oportunitat de saludar-los a tots amb més calma.
Cap a l'ajuntament acompanyat per la corporació municipal
Detall de la comitiva
A la porta de la Casa de la Vila rebent la salutació del prior, priora i discrets
Signant al llibre
Amb tota la Corporació municipal
Després, a dinar amb tots els mossens:
Detall de la taula
A la tarda, a l'església parroquial, últim dia del Septenari a la Mare de Déu dels Dolors. Després d'aquesta celebració vaig tenir ocasió de saludar els nebots del meu antecessor a la Seu Metropolitana i Primada de Tarragona, Mons. Josep Pont i Gol, fill il·lustre d'aquesta vila.
A la sagristia amb el Gerard
Per últim, al vespre, una multitudinària processó amb quatre passos, els "armats" de Lleida, els "armats" de Bellpuig, la Corporació municipal, amb tot el poble al carrer i amb molts balcons guarnits. Realment emocionant. Gràcies al Sr. Bisbe de Solsona i a Mn. Alfons Busto, rector de la parròquia, per la gentilesa de convidar-me. I gràcies a la Carme Duch, que va ser la primera a moure els fils per a què això pogués arribar a bon port.
Dissabte 31 vaig anar al matí a Barcelona i, a mig dia, de tornada, vaig anar a Almoster, on s'hi celebrava la trobada d'infants de Primera Comunió de l'Arxiprestat del Baix Camp, en total uns 275. Quina aventura! Fins i tot vam passar —per tribus— el Mar Roig! Us poso dos fotos.
Pasant el Mar Roig


A punt de pasar el Mar Roig

Al vespre vaig anar a Reus. Al Palau Bofarull es feia el pregó de Setmana Santa 2012, al qual estava convidat, i que enguany corria a càrrec del Sr. Carles Pellicer, alcalde de Reus.

I va arribar el gran dia: 1 d'abril, Diumenge de Rams. Radiant en l'aspecte climatològic, radiant per l'assistència de fidels, sobretot famílies amb infants, a la benedicció i processó dels Rams. I radiant perquè, per fi, vam poder celebrar novament a la nostra Catedral, la qual (tot i que encara queden serrells i racons) ha despertat l'admiració de tothom després d'aquesta restauració que s'ha dut a terme. A més, amb molt bon criteri, s'ha aprofitat l'esdeveniment de l'obertura de la Seu per a incloure-hi l'exposició dels passos de la nostra Setmana Santa, que ha quedat magnífica i us recomano vivament que la visiteu.

Després de la missa solemne, he assistit al pregó de Setmana Santa 2012, que ha tingut lloc al Saló de Plens de l'ajuntament.

Finalment, a la tarda-vespre, he participat com cada any al Via Crucis que organitza la Congregació de la Puríssima Sang i que recorre les muralles pel passeig arqueològic. És colpidor. I com sempre, amb molta afluència de fidels. Us penjo algunes fotos:
Sortida. Plaça del Rei
Portal de Sant Antoni
Passeig Arqueològic
Seguici de fidels
Passeig Arqueològic
Passeig Arqueològic, arribant al Portal del Roser
Veneració del Sant Crist a la Catedral
Avui serà un dia molt intens també, sobretot perquè a les 10.30 celebrarem a la Catedral la Missa Crismal, a la qual tots els sacerdots fan renovació del seu compromís i també es fa la benedicció dels Sant Olis. Esteu tots convidats a viure aquesta emotiva celebració. Us hi espero, tot fent camí cap a la Pasqua. Fins aviat!