Pàgines

diumenge, 25 de març del 2012

Molt a prop del final de la Quaresma

Benvolguts, ja som molt a prop de la Setmana Santa i, en conseqüència, de la Pasqua. Espero i desitjo que aquesta Quaresma us hagi servit per preparar-vos per a la gran festa que s'apropa.
Diumenge passat acabava el meu blog felicitant als Joseps i Josepes amb motiu de la festa del seu sant patró, sant Josep. Doncs bé, dillins passat, 19 de març, vaig anar a la residència de les Germanetes dels Pobres de Reus, per celebrar l'eucaristia en la solemnitat del sant patró de les Germanetes, que és precisament sant Josep. La capella estava plena de gom a gom i vaig tenir el goig de poder concelebrar amb els tres mossens que hi viuen i que s'hi cuiden de l'atenció pastoral de la Residència: Mn. Josep Ollé, Mn. Josep-Maria Ferré i Mn. Domingo Cubí. També hi vaig recordar i vaig encomanar Mn. Antoni Virgili (a.c.s.) que hi va viure durant uns anys fins a la seva mort tan recent.
Dimarts 20 va ser un dimarts fora d'allò normal: no hi va haver Consell Episcopal ni, a la tarda, vaig anar a sant Antoni de Pàdua, com és costum. Vaig començar rebent visites, una d'elles la del Sr. Juanjo Blanco, gerent de l'Empresa Municipal d'Aigües (EMATSA) que portava, per a la seva signatura, el conveni que s'ha acordat entre aquesta empresa i el nostre Arxiu Històric (AHAT) per a la digitalització dels fons documentals de sant Magí, tant del Portal del Carro com de la Brufaganya. Us penjo un parell de fotos de l'esdeveniment:
Els membres de l'AHAT amb Mn. Gallart i el Sr. Blanco, d'EMATSA
Moment de la signatura
Després vaig marxar a Barcelona i des d'allí, directament cap a Balaguer, on vaig pronunciar una conferència quaresmal a la sala parroquial de Santa Maria de Balaguer  sobre els 50 anys del Concili Vaticà II. Teniu una breu nota i algunes fotos aquí. Com podeu veure-hi, també vaig tenir ocasió de signar exemplars del meu últim llibre Records i esperances.

Al dia següent, dimecres, a més d'anar al dentista, vaig acollir a la meva residència el bisbe de Mondoñedo-Ferrol, Mons. Manuel Sánchez Monge, que la junta de la Congregació de la Sang havia convidat per a pronunciar la conferència que anyalment organitzen a l'església de Sant Agustí. Un cop allotjat, el vam acompanyar al Seminari per tal de mostrar-li l'edifici i va ser entrevistat pels companys de MCS de l'Arquebisbat. Després de dinar els membres de la Congregació de la Sang el van acompanyar per visitar una mica la ciutat.
Al vespre vaig assistir a la conferència que Mons. Manuel Sánchez va pronunciar a sant Agustí, amb el títol de Les confraries en la Nova Evangelització, molt maca i molt aplaudida. A continuació es va fer un petit —i merescut— homenatge als Pares Claretians i després ens van convidar a sopar. Suposo que aviat us podré oferir alguna foto de l'acte.
Dijous 22 al matí vaig rebre visites. Una d'elles va ser el Josep Lluís Méndez, més conegut pel nom de Menpo, artista local, que va venir a fer lliurament d'un retrat del sant pare Benet XVI i que vaig rebre amb molta alegria. Gràcies, Menpo! Aquí teniu una breu nota i algunes fotos de l'acte.

A la tarda vaig anar a Montblanc, per tal de visitar el Centre d'Educació Especial Tilmar i la secció de Primària del Col·legi Mare de Déu de la Serra. Vaig saludar els alumnes, els professors, vam tenir ocasió de fer una mica de tertúlia amb ells i vaig reunir-me també amb els equips directius. Gràcies pel vostre acolliment!

Divendres va ser un dia de moltes visites; al matí vaig tenir una llarga reunió a la Casa Tutelar Sant Josep i, al vespre, vaig tornar a anar a l'església parroquial de sant Pere Apòstol del Serrallo, per tornar a presidir el ritu de la Redditio Symboli Apostolorum de Comunitat Neocatecumenal.

Dissabte 24 va ser molt mogut: al matí a Lleida, on es celebrava la trobada anyal de mestres i professors de Religió de Catalunya. Aquesta vegada no em vaig quedar molta estona, només durant el matí. Aquí teniu dues fotos:
Detall de l'auditori
La taula de presidència durant el moment protocol·lari dels parlaments
A l'hora de dinar tornava a estar a Tarragona, a l'edifici del Seminari, on tenia lloc la jornada de tarda del quart i últim dia del Congrés Internacional «Constantinus: el primer emperador cristià? Religió i política al segle IV», organitzat per la Universitat de Barcelona i per la Facultat de Teologia de Catalunya. Després de l'acte de cloenda del congrés, a la capella major del Seminari vam celebrar l'eucaristia, que va estar presidida pel Sr. Cardenal Raffaele Farina, prefecte-arxiver de l'Arxiu Vaticà i bibliotecari de la Biblioteca Vaticana. Unes fotos de l'acte?
Taula de presidència durant els parlaments de cloenda del congrés
Vista de l'aula de santa Tecla

Durant la celebració de l'eucaristia
Al vespre vaig anar a sopar amb els membres de la Confraria de Jesús de la Passió.
Avui diumenge tinc un matí una mica tranquil i aprofito per escriure el blog —ara tinc els "Armats" a sota de la finestra, que fan assaig per a les seves desfilades—. Com a cosa especial, a la tarda aniré a Reus, a l'església parroquial de la Puríssima Sang. Allí, després del solemne Via Crucis, celebraré l'eucaristia per tots els congregants difunts durant l'últim any.

Us desitjo una bona setmana de preparació per a la Setmana Santa.
Fins a reveure!