Pàgines

dimarts, 5 de gener del 2016

De visita a Roma. Molt bon any nou 2016!

Benvolguts seguidors, aquesta setmana que hem acabat m'ha fet bellugar-me una mica més d'allò acostumat i tot seguit veureu el perquè.

Dilluns, 28 de desembre, des de fa ja uns anys ens reunim tots els germans a Guissona i celebrem el Nadal tots junts. Enguany ens hem aplegat 16 persones al voltant de la taula.

Dimarts 29 vaig despatxar al matí amb els meus col·laboradors i, a primera hora de la tarda, vaig agafar l'avió cap a Roma, on vaig arribar a mitja tarda. El motiu d'aquest viatge era el XXX Congrés internacional de Pueri Cantores que hi tenia lloc i que va reunir més de 3000 infants de tot el món, especialment d'Europa, però n'hi havia que havien arribat fins i tot de Corea. Jo hi vaig anar convidat pels Pueri Cantores de la Congregació de la Puríssima Sang de Reus. De Catalunya n'hi havia quatre grups.

Dimecres 30, amb el grup de Pueri Cantores de Reus, vam visitar la Ciutat Eterna i diferents esglésies. A una d'elles, a l'església de Santa Maria de la Victoria, on hi ha la Transverberació de Santa Teresa de Jesús, obra de Bernini, el grup va cantar el Vexilla Regis i una nadala, fent les delícies dels presents. També vam anar cantant nadales pels carrers.

Dijous 31 va ser el dia gros: al matí, a l'aula Pau VI del Vaticà, vam participar a l'audiència que el Sant Pare Francesc ens va concedir. Vaig estar amb el bisbe Francesc de Girona, l'únic amb mi que va venir per acompanyar el seu grup de Pueri Cantores. Vam estar al costat del Sant Pare, al qual vam poder saludar, i que va estar molt content amb tota aquella canallada, els va escoltar molt complagut i fins i tot es va deixar fer preguntes per alguns d'aquells marrecs. Va ser un acte molt, molt bonic i entranyable. aquí teniu algunes fotos:
Amb el bisbe Pardo, saludant el Sant Pare
Vista de l'Aula Pau VI, plena de gom a gom
Van donar al Papa un quadre amb el Crist de la Sang
Cap a mitja tarda vaig anar cap a l'aeroport i tornava a Tarragona cap quarts d'onze del vespre, el temps just per anar-hi al santuari de la Mare de Déu del Sagrat Cor, conegut pel nom de "Jesús i Maria", on vaig celebrar l'eucaristia amb els membres de l'Adoració Nocturna, com cada any.
La missa va començar cap a tres quarts d'onze després de la comunió, abans de mitjanit, vam fer l'exposició del Santíssim i uns minuts d'adoració. Durant aquest temps es va esdevenir la mitjanit i l'entrada del nou any 2016. Uns minuts després de mitjanit vam cantar el Veni Creator, vaig donar la benedicció amb el Santíssim i el vam reservar. Eren pràcticament dos quarts d'una de la nit quan arribava a casa.

Divendres 1 de gener, vaig celebrar la missa de la solemnitat de santa Maria, Mare de Déu, a la Catedral.
Després vaig anar al tanatori, per fer un respons per dos difunts molt coneguts i estimats per mi i donar el condol a les famílies.

Dissabte 2 de gener vaig visitar per primera vegada el nou centre penitenciari provincial de Tarragona, que es diu Mas d'Enric. Vaig celebrar l'eucaristia amb alguns interns i després vaig visitar una part de les instal·lacions, perquè encara no està tota en funcionament.
Durant la missa a la sala de lectura d'un dels mòduls
Finalment, diumenge 3 de gener vaig estar al Pont d'Armentera, on vaig participar a la festa del Vot de Poble de la Santa Creu: missa solemne a les 12, dinar i, al vespre, processó amb la Santa Creu pels carrers de la vila. Una festassa! Mireu:
Les coques es beneeixen en començar la missa
i es reparteixen a tots els qui passen a venerar el Sant Crist
Preparatius per baixar el Sant Crist per a la processó
Tot preparat per la processó
En marxa!
El dilluns 4, al matí he tingut una simpàtica visita d'una família:
De seguida, a mig matí, he marxat cap a Tarrés, on tenia lloc la convivència d'escolans que havien organitzat la Delegació de Joves i la Delegació de Vocacions. Hem fet diverses activitats i, després de dinar, hem fet una caminada pel bosc des de Tarrés fins a Vinaixa, on hem celebrat l'eucaristia. Mireu:
Foto a Tarrés, a la porta de la Casa de la Vila
Tres imatges durant la missa
Finalment, en acabar he tornat a Tarragona i vaig acabat de fer aquest blog. Fins aviat!