Pàgines

diumenge, 6 de desembre del 2015

I desembre va arribar...

Benvolguts, ja està aquí el desembre i això, entre d'altres coses, vol dir que l'any 2015 se'ns ha esmunyit entre les mans. Davant d'aquest fet que el temps (i la vida!) se'ns passa volant cal prendre cada dia, com si fos un medicament, la dosi necessària d'autocrítica o examen de consciència. Per a nosaltres cada dia no pot ser igual que l'anterior i que el següent, sinó que cada dia hi ha d'haver una nova empenta per millorar, per fer millor les coses, per estimar més, per perdonar més i més ràpid, per a ser més misericordiosos, per a ser millors cristians. Estem cridats a ser sants: no se'ns pot exigir que ho siguem, però almenys sí se'ns pot demanar que ho intentem!

Dimarts 1 de desembre vaig tenir reunió del Consell episcopal a Loreto amb els 11 arxiprestes de la nostra diòcesi.
A la tarda vaig baixar a confessar a Sant Antoni de Pàdua.
Al vespre vaig tenir una visita força nombrosa: els membres de la "Misión Gran Río", un grup que s'ha format a l'empara de l'església de santa Maria Magdalena de Miami-Platja.

Dimecres 2, al matí, vaig rebre la visita d'un grup de claretianes:
Després més visites i finalment vaig anar a Barcelona.
A la tarda més visites i la inauguració de l'exposició Dakar 2015: compromís i esperança, organitzada pels Amics d'Ak-Benn i la Delegació diocesana de Missions. Vam poder comptar amb una exposició fotogràfica del Gmà. Cristí Savall, monjo de Taizé que treballa com a missioner a Dakar. Més informació i fotos aquí.

Dijous 3 vaig anar a Guissona. Un grup d'amics volien conèixer la Cooperativa de Guissona i els vaig acompanyar. Van disfrutar molt.
Durant el matí es va produir la notícia de l'elecció com a nou Abat de Poblet de fra Octavi Vilà Mayo. Dom Josep Alegre, ara abat emèrit, va presentar la renúncia després de 17 anys de servei al Monestir de Poblet. Gràcies, P. Josep, per la vostra acollida fraternal sempre que he anat a visitar-vos. Gràcies, fra Octavi per acceptar aquesta responsabilitat que el Senyor i els teus germans han posat sobre tu. Us animo a tots a pregar per la comunitat de Poblet perquè el Senyor els enforteixi i els ompli de benediccions. Aquí teniu més detalls sobre la notícia.
A la tarda, de tornada a Tarragona, he assistit a una taula rodona sobre els cristians perseguits a l'Orient Mitjà. Ha estat realment molt interessant... i esfereïdor. Aquí més informació.

Divendres 4 al matí, vaig anar a la parròquia de la Santíssima Trinitat, on vaig presidir una missa exequial per una persona molt amiga. Després vaig rebre més visites, també a la tarda.

Dissabte 5 vaig participar durant tot el dia a la trobada diocesana de monitors d'esplai, organitzada per la Fundació Santa Maria de Siurana, que va tenir lloc precisament a Siurana. Hi havia tres itineraris possibles i jo vaig escollir anar a peu des de Cornudella fins a Siurana. Un cop tots aplegats vam fer una pregària a l'església parroquial i vam dinar junts. Després de dinar vam fer l'hora dels adéus i vam tornar.
El primer grup va arribar i va començar a fer els preparatius d'acollida
Els altres grups anaven arribant
Una mica de refrigeri i de descans
A continuació, pregària a l'església parroquial
Després de dinar, a punt de marxar
Algunes fotos pel record amb els amics
Al vespre vaig anar a confirmar a la parròquia de Santa Maria de Salou. Aquí teniu la foto:
Els confirmats, els mossens i els escolans
Avui diumenge 6 he celebrat l'eucaristia del II Diumenge d'Advent a l'església de sant Agustí, a la Rambla Vella, afegint la intenció per l'estimat P. Eduard Canals, que com sabeu va morir divendres passat (veure post anterior).
A la tarda he anat a la parròquia de sant Pau de Tarragona, on he presidit la Divina Litúrgia amb la comunitat greco-catòlica ucraïnesa de Tarragona. La Divina Litúrgia és el que nosaltres coneixem com celebració de l'eucaristia, però seguint el ritu oriental propi dels ucraïnesos catòlics, que és preciós i molt emotiu.

Fins aquí el relat setmanal. La setmana vinent hi haurà moltes més novetats. Fins aviat!