Pàgines

diumenge, 20 de desembre del 2015

Cel, deixa caure la rosada, i que els núvols facin ploure la justícia (Is 45,8)

Benvolguts, aquestes paraules del profeta Isaïes queden completament il·luminades per l'esdeveniment que se'ns acosta i que ja tenim a tocar: la commemoració del naixement de Jesucrist. Per aquest motiu la litúrgia del temps d'Advent ens les recorda per posar-nos en actitud d'espera i de súplica, de la mateixa manera que Israel estava a l'espera de la salvació en aquells temps previs a l'exili. Nosaltres ja hem experimentat aquesta salvació però el nostre món està a l'espera de rebre aquesta bona notícia. Qui s'hi apunta?

Dilluns 14 vam tenir al Seminari el recés d'Advent de preveres i diaques. Vam aprofitar l'escaiença de l'Any de la Misericòrdia per tractar de les obres de misericòrdia corporals. Aquí teniu unes fotos i la crònica.
A la tarda vaig rebre visites.

Dimarts 15 al matí vam tenir reunió del Consell episcopal.
A la tarda vaig tenir una visita i vaig anar a confessar a Sant Antoni de Pàdua.

Dimecres 16 vaig tenir un matí ple de visites.
A la tarda, al Seminari, vaig presidir la presentació de l'estudi L'acció social de les entitats d'Església a Catalunya, realitzat per la càtedra d'Inclusió Social de la URV i la Fundació Pere Tarrés. Aquí teniu un resum de l'acte i fotos.

Dijous 17 més visites i, cap a migdia, vaig saludar els membres dels tribunals eclesiàstics de les diòcesis de la Província Eclesiàstica Tarraconense, aplegats a Tarragona amb motiu d'una trobada formativa.
A continuació vaig marxar a Barcelona. Allí, a migdia, va tenir lloc la presentació d'una nova pastoral dels Bisbes de la CET que porta per títol Evangelitzats per la litúrgia, enviats a renovar el món amb misericòrdia i a la qual no hi vaig poder ser present. Us recomano vivament que el llegiu. Aquí teniu una breu explicació del document.
A Barcelona vaig presidir la reunió mensual del SIERC i, al Seminari Conciliar, on té la seva seu l'Ateneu Universitari Sant Pacià, vaig participar a la presentació de la Miscel·lània dedicada al cardenal Lluís Martínez Sistach, administrador apostòlic d'aquella seu. Aquí teniu unes fotos:
Durant el parlament de Mn. Armand Puig, rector de l'Ateneu
La taula de presidència
El públic assistent
Al vespre tornava cap a Tarragona.

Divendres 18 he tingut els despatxos habituals amb els meus col·laboradors i he estat preparant diversos textos i homilies de cara a les festes que s'acosten.
A la tarda he anat a l'església de Natzaret, que és la seu de la Reial Congregació de la Puríssima Sang de Tarragona, on va tenir lloc un concert solidari dut a terme pel Cor i Orquestra dels Amics de la Catedral de Tarragona.
Finalment, al vespre, vaig anar al santuari del Loreto, on m'havien convidat al sopar de Nadal amb tots els catequistes de la parròquia.

Dissabte 19, al Seminari, vam tenir la IX Trobada de Nadal de pares de mossens, de seminaristes majors i menors i de laics amb missió pastoral. Mireu aquí.
A la tarda, a Sant Antoni de Pàdua he anat a saludar els fidels polonesos catòlics, que s'hi reuneixen habitualment per celebrar l'eucaristia.
 Amb Mn. Wlodzimierz
A punt de berenar
Al vespre, a la Catedral, vaig assistir a un concert d'orgue a benefici de les obres de restauració de la capella de santa Tecla. Us animeu?

Finalment, avui diumenge 20, a migdia he anat a confirmar a la parròquia de sant Vicenç màrtir de Castellvell del Camp un petit grup de joves. Aquí teniu la foto:
Després de dinar, com que avui són les eleccions generals, he anat a votar. I espero que tots ho feu també.
I a la tarda vespre he anat a veure el pessebre vivent que cada any organitzen al col·legi Sant Rafael de La Selva del Camp i que us recomano vivament que visiteu, si no enguany, l'any vinent. Mereix la pena, sobretot perquè hi participa gairebé tot l'alumnat del centre. Algunes fotos:
 Al fons, el Misteri
 El "cel", amb els P1 i P2
"L'infern", amb els de P3 i P4
La setmana vinent, Nadal. Prepareu-vos. Fins aviat!